تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رئال برای چهاردهمین بار قهرمان اروپا شد

شعبده‌بازی کورتوا و کارلتو!

در شبی که به دلیل هجوم بی‌محابای شماری از هواداران لیورپول به ورزشگاه، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا تا مرز تعطیلی رفت، رئال مادرید با یک گل قهرمان شد.

کد خبر: ۱۳۰۵۰۰
۰۳:۱۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

رئال قهرمان اروپا شد

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا بین لیورپول و رئال مادرید سرنوشتی دراماتیک و بر خلاف پیش‌بینی‌های فنی پیدا کرد و بازی حماسی سفید پوشان مادریدی آنها را به چهاردهمین قهرمانی در اروپا رساند. دقایقی پیش در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس، جشن باشکوه بازیکنان رئال مادرید برگزار شد و آنها فاتحانه جام نقره‌ای اروپا را بالای سر بردند.

بازی دو تیم به دلیل هجوم برخی از هواداران لیورپول از روی نرده‌ها و ورود بدون بلیت آنها به سکوها، با نزدیک به چهل دقیقه تاخیر آغاز شد اما در ظاهر این اشتیاق جنون‌آسای هواداران لیورپول برای به دست آوردن پیروزی کافی نبود و شاید حتی تمرکز سرخ‌های جزیره را نیز بر هم زد.

لیورپول از نظر آمار فنی فوتبال بهتر از رئال مادرید بود اما شاگردان آنچلوتی تیم منسجم‌تر و با روحیه قوی‌تری بودند و با وجود حملات و شوت‌های پرتعداد بازیکنان کلوپ‌، رئال مادرید فاتح میدان شد. نیمه اول با برتری نسبی لیورپول اما بدون گل سپری شد در حالی که تیبو کورتوا دروازه‌بان رئال نشان داد که با همه توان به میدان آمده تا یک تنه مقابل مهاجمان نامدار لیورپول بایستد. رئالی‌ها در انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار سریع و بابرنامه بودند و با این که تعداد حملات کمتری داشتند اما خطرات سهمگینی ایجاد کردند.

شعبده‌بازی کورتوا و کارلتو!

 

شعبده‌بازی کورتوا و کارلتو!

در نیمه دوم یکی از همین حملات به ثمر نشست و سرانجام رئال با یک حرکت فریبنده از سوی فدریکو والورده و پاس او در محوطه جریمه با ضربه وینیسیوس که مثل صاعقه ظاهر شده بود به تک گل پیروزی‌بخش بازی دست پیدا کرد. پس از این گل سیل حملات لیورپول شدت گرفت اما تیبو کورتوا مثل یک سد بزرگ مقابل مهاجمان زهردار لیورپول ایستاد و تا پایان بازی تمام شوت‌ها و خطرات لیورپولی‌ها را خنثی کرد تا عملا به بهترین بازیکن میدان مبدل شود.

در دقایق آخر بازی انگار مهاجمان لیورپول باور کرده بودند که در مقابل دروازه‌بان رئال ناتوان هستند و نمی‌توانند او را شکست دهند. حتی 5 دقیقه وقت اضافه هم افاقه نکرد تا کارلو آنچلوتی با تکیه بر جوانانش این پیروزی را حفظ کند و رئال را به چهاردهمین قهرمانی تاریخ در لیگ قهرمانان اروپا رهنمون سازد. این چهارمین قهرمانی شخصی کارلتو در این مسابقات نیز بود تا عملا یک رکورد جالب دیگر برای او ثبت شود.

شعبده‌بازی کورتوا و کارلتو!

دقایقی بعد جام قهرمانی اروپا بالای دستان مارسلو قرار گرفت تا مدافع رئال که در این بازی حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته بود، برای پنجمین بار به جام بوسه بزند. فینال لیگ قهرمانان اروپا ترکیب رنگارنگی از اندوه و شادی بود و در حالی که دومین ناکامی را برای یورگن کلوپ به همراه داشت اما یک پاداش بزرگ دیگر برای کارلو آنچلوتی به ارمغان آورد.

بازندگان بزرگ دیگر این بازی نیز آن تعداد تماشاگران لیورپول بودند که با عبور از موانع فیزیکی سخت خود را به سکوها رساندند تا تیمشان به تنهایی در راهرو قهرمانی قدم نزند اما تقدیر این بود که شاهد مغموم و نظاره‌گر ناامید قهرمانی رئال مادرید باشند.  

شعبده‌بازی کورتوا و کارلتو!

 

رئال قهرمان اروپا شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی