تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

«پ‌ک‌ک»؛ مشکل اصلی ترکیه برای چراغ سبز به سوئد و فنلاند

اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تماس با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مشکل اصلی کشورش با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را حمایت آن‌ها از پ‌ک‌ک عنوان کرد.

کد خبر: ۱۳۰۰۰۱
۰۸:۲۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

«پ‌ک‌ک»؛ مشکل اصلی ترکیه برای چراغ سبز به سوئد و فنلاند

دیدارنیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس جمعه شب طی تماسی در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو و جنگ در اوکراین گفتگو کردند.

به نقل از تاس، طبق بیانیه اداره ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه اردوغان در این تماس تاکید کرد که مشکل اصلی ترکیه درباره پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، روابط این دو کشور با افراد و سازمان‌های مرتبط با سازمان تروریستی ی‌پ‌گ و پ‌ک‌ک و حمایت از این دو گروه تروریستی است.

وی تاکید کرد ترکیه خواهان کسب اطمینان از پایبندی فنلاند و سوئد به ارزش‌های ناتو است و انتظار دارد این کشور‌ها به نگرانی‌های "مشروع" آنکارا به درستی پاسخ دهند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد ناتو نباید نگرانی افکار عمومی ترکیه درباره درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به این ائتلاف نظامی را نادیده بگیرد.

چهارشنبه گذشته فنلاند و سوئد رسماً برای عضویت در ناتو درخواست دادند، اما رئیس جمهور ترکیه با پیوستن این دو کشور به صورت ضمنی مخالفت کرد و گفت که دو کشور مذکور موضع قاطعی علیه سازمان‌های تروریستی"پ ک ک و وابستگان آن" ندارند و آنکارا در این مرحله نمی‌تواند با الحاق آن‌ها موافقت کند.

دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم با تایید این خبر اعلام کرد که جانسون در این تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره رفع تحریم صادرات غلات از اوکراین توافق کرده است.

در بیانیه‌ای که بعد از این تماس تلفنی جمعه شب منتشر شد، آمده است: "نخست وزیر از نقش پیشرو ترکیه در حل و فصل بحران اوکراین استقبال کرده و دو طرف توافق کردند که به طور مشترک برای رفع محاصره مسیر‌های حیاتی جهت صادرات غلات از اوکراین همکاری کنند. "

در این بیانیه آمده است که دو طرف نگرانی عمیق خود را درباره ادامه درگیری در اوکراین و پیامد‌های گسترده آن برای امنیت و ثبات در منطقه اروپا و اقیانوس اطلس و در کل جهان ابراز کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی