تیتر امروز

غول‌ها از خواب بیدار شدند
یک هفته با نقل و انتقالات فوتبال ایران

غول‌ها از خواب بیدار شدند

در هفته گذشته تغییر و تحولات زیادی در فضای فوتبال باشگاهی کشور به وجود آمد و مربیان و بازیکن‌ها بسیاری در لیست نقل و انتقالات قرار گرفتند.

این خوراکی‌ها مانع «پرخوری» می‌شود!

آنجلی موکرجی، متخصص تغذیه می‌گوید که در صورت پرخوری می‌توان بادام و کشمش مصرف کرد. پروتئین موجود در بادام و طعم شیرین کشمش به کاهش میل به پرخوری کمک می‌کند.

کد خبر: ۱۲۹۹۸۱
۰۹:۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

این خوراکی‌ها مانع «پرخوری» می‌شود!

دیدارنیوز: کارشناسان بهترین توصیه‌ها برای جلوگیری از پرخوری را ارائه کرده‌اند.

به نقل از هندوستان تایمز، پرخوری شامل میل بی پایان برای خوردن چیزی است. با این حال، این به آن سادگی که به نظر می‌رسد نیست. گاهی اوقات می‌تواند غیر قابل کنترل شود و منجر به دریافت بیش از هزار کالری در مدت زمان بسیار کمتر شود. پرخوری بیشتر در اثر استرس ایجاد می‌شود.

آنجلی موکرجی، متخصص تغذیه می‌گوید: در مقطعی از زندگی همه ما استرس نامطلوبی را تجربه می‌کنیم که الگو‌های غذایی کنترل شده ما را به هم می‌زند و تمام تلاش‌های ما برای کاهش وزن را از بین می‌برد. یک تماس تلفنی، امتحانات کودکان، مشاجره با همسر ممکن است باعث شود شرایطی که به خوبی تحت کنترل است را برهم بزند و فرد شروع به پرخوری‌ای کند که غیرقابل کنترل به نظر می‌رسد.

کارشناسان یادآور می‌شوند، پرخوری در اکثر افراد درنهایت منجر به احساس گناه می‌شود؛ به گفته محقق این مطالعه داشتن زمان صرف غذا می‌تواند به کاهش پرخوری کمک کند؛ داشتن زمان اختصاصی وعده‌های غذایی و رعایت آن می‌تواند به کاهش مصرف میان وعده کمک کند.

وی همچنین توصیه می‌کند از نگهداری اقلامی مانند کیک و شیرینی در خانه خودداری شود. در صورت پرخوری می‌توان بادام و کشمش مصرف کرد. پروتئین موجود در بادام و طعم شیرین کشمش به کاهش میل به پرخوری کمک می‌کند.

کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند، گر مواد غذایی پر کالری مصرف کرده‌اید، وعده غذایی بعدی را با میوه‌ها جایگزین کنید تا کالری‌ها متعادل شود و اگر قادر به کنترل پرخوری خود نیستید، بهتر است کالری اضافی را با ورزش بسوزانید.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی