تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

احتمال ابتلا به کرونا از هوا هزار برابر بیشتر از سطوح است

محققان تاکید می‌کنند، احتمال ابتلای افراد به کووید-۱۹ از طریق ذرات ویروسی موجود در هوا که تنفس می‌کنند، ۱۰۰۰ برابر بیشتر از سطوحی است که آن‌ها را لمس می‌کنند.

کد خبر: ۱۲۸۹۸۵
۱۳:۴۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

احتمال ابتلا به کرونا از هوا هزار برابر بیشتر از سطوح است

دیدارنیوز ـ براساس یک مطالعه، احتمال ابتلای افراد به کووید-۱۹ از طریق ذرات ویروسی موجود در هوا که تنفس می‌کنند، ۱۰۰۰ برابر بیشتر از سطوحی است که آن‌ها را لمس می‌کنند.

آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید خطر انتقال از طریق سطوح بسیار کم است و به این نکته مجدداً اشاره شده که ویروس کرونا از طریق هوا بیشتر از سطوح قابلیت انتقال دارد.

محققان دانشگاه میشیگان (U-M) در ایالات متحده، نیز نمونه‌های هوا و سطح را طی یک برنامه نظارت محیطی از آگوست ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ در محوطه دانشگاه خود جمع‌آوری کردند.

این مطالعه که هفته گذشته در مجله «Exposure Science & Environmental Epidemiology» منتشر شد، فضا‌های عمومی از جمله کلاس‌های درس، اتاق‌های تمرین، کافه، اتوبوس‌ها، سالن‌های ورزشی، ساختمان‌های فعالیت دانشجویی و کانال‌های تهویه و هوا را بررسی کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی