تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رکورد علی پروین شکسته شد

سپاهان ۱ ـ استقلال ۱، تک امتیاز مهم در نقش جهان

در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان استقلال تهران است. دو تیم در نیمه نخست به تساوی رسیدند و در نهایت نیز این نتیجه باقی ماند.

کد خبر: ۱۲۸۸۷۳
۱۹:۴۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

سپاهان ـ استقلال

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: پس از چندین روز تعطیلی مسابقات لیگ برتر، تیم‌های بالای جدول بازی های خود را از سر گرفته و در حساس ترین دیدار هفته و در شهر اصفهان، استقلال به مصاف سپاهان رفته است. شاگردان فرهاد مجیدی برای حفظ و شاید هم افزایش فاصله با پرسپولیس، به دنبال پیروزی در این بازی خارج از خانه هستند.

ترکیب سپاهان: محمد رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علی محمدی، سیدمحمدرضا حسینی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

ترکیب استقلال: حسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف غلامی، جعفر سلمانی، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس، صالح حردانی، امیر حسین حسین زاده، کوین یامگا و رودی ژستد

داور: موعود بنیادی فرد، کمک ها: علی میرزابیگی، فرهاد مروجی، عباس راکی

دقایق حساس:

دقیقه ۴: ارسال سپاهانی ها روی تیر دو و ضربه سر حسین زاده زودتر از سپاهانی ها که به بیرون رفت.

گل اول استقلال: در دقیقه 5 بازی کرنر استقلالی ها و پاس به عقب باعث شد تا دانشگر مدافع استقلال  بتواند روی سانتر بازیکنان این تیم و غفلت  دفاع سپاهان در دقایق اولیه  به گل برسد.

دقیقه ۸: سانتر احمدزاده از جناح چپ استقلال با دفاع مدافعان استقلال از محوطه جریمه دور شد.

گل اول سپاهان: در دقیقه 12 حسینی مهاجم سپاهان روی ضد حمله با حسینی گلر استقلال تک به تک شد که او به خطا بازیکن حریف را متوقف کرد و داور ضربه پنالتی اعلام کرد. گولسیانی مدافع سپاهان خلاف جهت دروازه بان و با یک مکث بازی توپ را به سمت راست دروازه زد و بازی را به تساوی کشاند.

دقیقه ۱۸: سروش رفیعی کرنر را از جناح چپ زد  و در رفت و برگشت با  حسینی توپ دوباره به کرنر رفت. بار دوم از جناح سپاهانی کرنر را تکرار کردند که بازیکنان سپاهان خودشان توپ را دور کردند.

دقیقه ۲۶: علی محمدی قصد داشت از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زدن کند که روزبه چشمی اجازه کار به او نداد.

دقیقه ۲۷: حسینی بازیکن سپاهان روی صد حمله به استقلال از جناح راست یک توپ‌ را برای مقانلو فرستاد که به او نرسید و توپ از خط عرضی زمین به اوت رفت.

دقیقه ۲۹: ضربه ایستگاهی استقلال با ضربه بلند معدی مور همراه بود که مستقیم در دستان رشید مظاهری قرار گرفت.

دقیقه ۳۳: سپاهانی از جناح راست روی حرکت حسینی خودشان را به محوطه جریمه استقلال رساندند که سانتر حسنی روی پای مغانلو ننشست و در نتیجه توپ او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه :۳۵ سانتر احمد زاده در نقطه پنالتی به مغانلو رسید که او با یک  ضربه سر دروزاه حسنی را تهدید کرد

دقیقه ۳۷: شرایط جوی ورزشگاه نقش جهان و باد تندی که می وزید باعث شد تا دوربین‌های تلویزیونی نتوانند تصویر درستی از بازی به نمایش بگذارند.

دقیقه ۴۰: شوت حسین زاده از پشت محوطه جریمه سپاهان به ثمر ‌ننشست.

دقیقه ۴۴: پاس مهدی پور از جناح راست استقلال در حالی که یامگا پشت به دروازه بود به او رسید که او در شرایطی نامتعادل به توپ‌ضربه زد و توپ به  بیرون رفت.

دقیقه ۴۴ و ۴۵: نور افکن دو موقعیت را روی شوت از پشت محوطه جریمه برای سپاهانی ها به بیرون زد تا نتیجه بازی همچنان در نیمه اول مساوی بماند.پ

نیمه دوم

با کاهش گرد و خاک در ورزشگاه نیمه دوم در شرایط بهتری آغاز شد. در دقیقه ۴۶ اولین تعویض استقلال انجام شد و زبیر نیک نفس بیرون رفت تا سعید مهری وارد زمین شود.

دقیقه ۴۹: سانتر حردانی از جناح راست روی سر یامگا نشست و توپ به اوت رفت. هوادارن استقلال از دستکش و کفش قرمز رنگ رشید مظاهری دروازه بان سپاهان ناراحت هستند

دقیقه ۵۰: شوت حسینی مهاجم سپاهان  حسینی دروازه بان استقلال را مجبور کرد تا توپ را با مشت از محوطه جریمه بیرون بفرستد.

دقیقه ۵۴: سانتر حردانی روی پای مدافع سپاهان دانیال که به اشتباه به ژستد رسید ولی پیش از آنکه او به توپ ضربه بزند مدافعان سپاهانی ها توپ را به اوت فرستادند.

دقیقه ۵۷: دو تعویض در استقلال سبحان خاقانی به جای ژستد و کاپیتان وریا غفوری به جای صالح حردانی به میدان آمدند.

دقیقه ۵۸: کرنر سپاهانی ها را از جناح راست سروش رفیعی روی سر مقانلو فرستاد که ضربه سر او با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: بازیکنان استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که مهدی پور توپ را به محوطه جریمه فرستاد و در شلوغی جلوی دروازه مظاهری توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۷۰: بازیکنان خط دفاع استقلال بسیار عجول عمل کردند و باعث شدند مهاجمان سپاهان صاحب موقعیت شوند که در نهایت حسینی توپ را گرفت و اجازه موقعیت سازی به سپاهانی ها نداد.

دقیقه ۷۳: خطای مدافعان سپاهان روی یامگا از جناح راست یک موقعیت را به استقلالی ها داد که با بی دقتی از محوطه جریمه دور شد.

دقیقه ۷۵: شوت نورافکن در محوطه جریمه با برخورد به بازیکنان استقلال از محوطه خطر دور شد. بازیکنان سپاهان اعتقاد به خطای هند داشتند.

دقیقه ۷۶: حسین حسین زاده جایش را به ارسلان مطهری داد.

دقیقه ۷۶: خطای  سانتر سپاهانی ها در رفت و برگشت به نورافکن رسید که او با یک شوت سر ضرب از سمت چپ راهی دروازه استقلال کرد که با اختلاف کمی به اوت رفت

دقیقه ۷۷: دو تعویض در سپاهان فرشاد احمدزاده و حسینی بیرون رفتند تا سجاد شهبازاده و میلاد جهانی به میدان بیایند.

دقیقه ۸۷: آرمان رمضانی برای استقلال به زمین آمد و مسعود ریگی هم برای سپاهان.

دقیقه ۸۹: شهریار مغانلو قصد داشت در گوشه محوطه جریمه توپ را از وریا غفوری بگیرد  که با سوت داور خطا اعلام شد و اعتراض شدید مغانلو را به همراه داشت.

در سه دقیقه وقت اضافه نیز توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی با تساوی یک بر یک تمام شود. به هر حال این تک امتیاز هم برای استقلال مهم بود و در عین حال فرهاد مجیدی نیز رکورد قدیمی علی پروین در شکست‌ناپذیری را شکست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی