تیتر امروز

احیای همان برجام؛ مسئول خسارات کیست؟

احیای همان برجام؛ مسئول خسارات کیست؟

جریان انقلابی و شخص سید ابراهیم رئیسی دلایل و انگیزه‌های زیادی برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها دارند، اما منتقدان بر این پرسش پا می‌فشارند که چرا جناح اصولگرا مانع حصول توافق توسط حسن روحانی...
واردات واکسن در دولت سیزدهم و «۷» بد ُیمن!
دیدار از وضعیت کرونا در ایران گزارش می‌دهد

واردات واکسن در دولت سیزدهم و «۷» بد ُیمن!

افتخار وزیر بهداشت دولت سیزدهم این است که یک تنه واکسن وارد کرده، واکسن‌هایی که اقبال از آن روز به روز کمتر، اما تعداد مرگ‌های کرونایی روز به روز بیشتر می‌شود.
مرگ در
گزارش دیدار از تلف شدن یک یوز ماده در جاده ترانزیت مشهد

مرگ در "میامی"

هنوز ماجرای تلف شدن دو یوز تازه متولد شده "ایران" فراموش نشده بود که خبر رسید تصادف در جاده میامی (تهران- مشهد) منجر به مرگ یک یوز ماده شده و حالا مسوولان در حال رسیدگی هستند!

سه راهکار ساده برای کاهش وزن؛ ۳۰ دقیقه تمرین کنید

بسیاری از افراد خیال می‌کنند راز بزرگی پشت کاهش وزن وجود دارد در حالی‌که فراموش می‌کنند به آسانی می‌توانند عادت‌های سالم غذایی را در خود پرورش داده و به این ترتیب مشکل اضافه‌وزن و چاقی را تجربه نکنند.

کد خبر: ۱۲۸۷۸۱
۱۱:۳۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

سه راهکار ساده برای کاهش وزن

دیدارنیوز: کارشناسان تناسب اندام می‌گویند لازم است والدین و موسسات آموزشی سبک زندگی متعادلی را در کودکان ایجاد کنند تا یک زندگی مناسب، سالم و فعال داشته باشند و به ویژه به عادات غذایی و سبک زندگی نوجوانان توجه زیادی داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که در معرض اضافه‌وزن قرار ندارند.

بسیاری از افراد خیال می‌کنند راز بزرگی پشت کاهش وزن وجود دارد در حالی‌که فراموش می‌کنند به آسانی می‌توانند عادت‌های سالم غذایی را در خود پرورش داده و به این ترتیب مشکل اضافه‌وزن و چاقی را تجربه نکنند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، چاقی در سراسر جهان از سال ۱۹۷۵ تقریباً سه برابر شده است. این سازمان اشاره کرد که شیوع اضافه وزن و چاقی در میان کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۹ ساله افزایش چشمگیری داشته و از ۴ درصد در سال ۱۹۷۵ به بیش از ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است. تغییر در عادات غذایی و کاهش فعالیت‌های بدنی دلیل برخی از این موارد است. چاقی دوران کودکی یک نگرانی عمده است، زیرا وزن اضافی انباشته شده در دوران کودکی می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی متعددی در بزرگسالی از دیابت، فشار خون بالا تا کلسترول بالا شود. چاقی دوران کودکی نیز بر سلامت روان کودک تاثیر می‌گذارد.

کارشناسان تناسب اندام می‌گویند لازم است والدین و موسسات آموزشی سبک زندگی متعادلی را در کودکان ایجاد کنند تا یک زندگی مناسب، سالم و فعال داشته باشند و به ویژه به عادات غذایی و سبک زندگی نوجوانان توجه زیادی داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که در معرض اضافه‌وزن قرار ندارند. درهمین راستا محققان نکات کلی خود برای کنترل وزن از سنین پایین را به اشتراک می‌گذارند:

۱. مصرف میان وعده‌های سالم را تمرین کنید
میان وعده سالم نقش زیادی در رشد و انرژی بدن دارد. اغلب گفته می‌شود که از تنقلات ناسالم نباید بین وعده غذای اصلی استفاده کرد، زیرا مصرف آنها، اشتها را از بین می‌برند. برخلاف باور‌های عمومی، مصرف منظم تنقلات سالم می‌تواند مواد مغذی بدن شما را تامین کند و همان کاری است که باید به آن توجه کرد. معمولا تنقلات ناسالم شامل خوراکی‌هایی مثل چیپس، شکلات و سایر غذا‌های آماده و در دسترس می‌شود و مصرف زیاد آن‌ها یا خوراکی‌های حاوی چربی اشباع تاثیر منفی بر سلامت عمومی دارد. با انتخاب برخی مواد مغذی بجای مصرف تنقلات ناسالم، می‌توانید به حفظ مواد مغذی مورد نیاز بدن خود در طول روز کمک کنید. اطمینان حاصل کنید که از غذا‌هایی استفاده می‌کنید که شما را در فواصل طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد، بنابراین با این روش از گرسنگی جلوگیری می‌کنید. به عنوان مثال، خوردن یک مشت بادام ممکن است خواص سیری داشته باشد؛ احساس سیری را در فرد تقویت می‌کند و ممکن است از مصرف بیشتر میان وعده‌های غذایی جلوگیری کند. بادام منبعی غنی از پروتئین است، ماده مغذی که نه تنها انرژی زا است، بلکه به رشد و حفظ توده عضلانی نیز کمک می‌کند. مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه لیدز منتشر شد نشان داد که مصرف میان وعده بادام در اواسط صبح منجر به کاهش گرسنگی کلی و سرکوب میل ناخودآگاه برای مصرف غذا‌های پرچرب می‌شود.

سه راهکار ساده برای کاهش وزن

۲. هر روز حداقل ۳۰ دقیقه تمرین ورزشی کنید
کارشناسان تاکید می‌کنند، لازم است کودکان روزانه ۴۵ تا ۶۰ دقیقه وزرش کنند تا آن‌ها را فعال و متناسب نگه دارند. در مورد بزرگسالان جوان، می‌توانند به باشگاه بروند، تمرین‌های ساده‌ای را در خانه انجام دهند یا عصر‌ها قدم بزنند و ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی کنند. مطالعات جدید در زمینه حفظ سلامت و میزان فعالیت روزانه در هر فرد، نشان می‌دهد که جایگزین کردن زمانی کوتاه و مناسب برای فعالیت بدنی و ورزش سبک و دوری از بیهوده نشستن، بیشتر از آنچه فکر کنید باعث سلامت عمومی می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تنها یک ورزش سبک و کوتاه مدت روزانه و مداوم، تاثیر بسیار زیادی در بهبود زندگی همه افراد دارد. محققان گزارش می‌دهند که چگونه یک ساعت فعالیت روزانه مانند انجام دادن کار‌های خانه، قدم زدن، تمرین بدنی یا فعالیت‌های مشابه، تا ۲۴٪ خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی را با ورزش سبک کاهش می‌دهد. این یافته‌های جدید نشان می‌دهند این تصور که تنها با ورزش و فعالیت شدید و طولانی مدت می‌توان به سلامت کلی و طول عمر کمک کرد، غلط است.

۳. از غذا‌های بسته بندی شده خودداری کنید
غذا‌های بسته بندی شده به احتمال زیاد حاوی درصد زیادی از مواد نگهدارنده هستند که به معنای کالری بیشتر است. چنین غذا‌هایی ممکن است اغلب طعم لذیذی داشته باشند و شما را به هوس خوردن بیشتر سوق دهند، اما از نظر سلامتی بهترین گزینه نیستند. در عوض، این گونه غذا‌ها را با وعده‌های غذایی تازه پخته شده جایگزین کنید تا از حداکثر تغذیه و پروتئین به جای طعم دهنده‌ها و شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده کنید. وعده‌های غذایی شما باید ترکیبی از تمام آنچه که برای سلامتی لازم است باشد تا اطمینان حاصل شود که بدن شما انرژی کافی برای حفظ سلامت و فعالیت روزانه شما را دریافت می‌کند. با تغییر سبک زندگی در دنیای مدرن، غذا‌های فرآوری شده نقش مهمی در زندگی ما پیدا کرده‌اند. بیشتر ما بخشی از غذا یا تمام غذاهایمان را از غذا‌های فرآوری شده تهیه می‌کنیم، اما این مواد غذایی معمولا سالم نیستند و ضرر‌های زیادی برای سلامت جسم دارند.

این نکات ساده، اما مؤثر چیزی است که هر فردی صرف نظر از سن خود باید برای داشتن یک زندگی سالم از آن پیروی کند، زندگی که عاری از مشکلاتی مانند چاقی است که به مشکلات سلامتی بزرگتری تبدیل می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی