تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تجاوز نظامی روسیه؛ ۶ کشته و ۸ زخمی در «لویو» اوکراین

فرماندار شهر لویو واقع در غرب اوکراین اعلام کرد حملات موشکی «قدرتمندی» که بامداد دوشنبه انجام شد، دست‌کم ۶ کشته و ۸ زخمی برجای گذاشته و به زیرساخت‌های نظامی شهر «به شدت» آسیب رسانده است.

کد خبر: ۱۲۷۵۶۳
۱۳:۲۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ ۶ کشته و ۸ زخمی در «لویو» اوکراین

دیدارنیوز: هفتمین هفتۀ جنگ اوکراین در حالی در جریان است که حملات سنگین نیرو‌های روسیه به شهر ماریوپول واقع در جنوب شرق این کشور با هدف کنترل بر آن، همچنان ادامه دارد و بیم آن می‌رود که این حملات تلفات سنگینی در طرف اوکراینی‌ها بر جای گذاشته باشد.

تشدید درگیری‌ها و تیراندازی‌های بی‌وقفۀ نیرو‌های روسیه در روز یکشنبه همچنین باعث شد که هیچ کریدور بشردوستانه‌ای در این روز برای تخلیه غیرنظامیان از شرق اوکراین باز نشود.

در این روز علاوه بر ماریوپول، هفت منطقه دیگر اوکراین نیز زیر حملات سنگین نیرو‌های روسیه بودند و به گفته ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین تلاش‌ها برای مذاکره با طرف‌های روسی درباره برقراری اتش بس موقت با هدف فراهم اوری فرصتی برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری بی‌نتیجه بوده است.

در این روز همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دعوت کرد که به اوکراین برود تا با چشمان خود ببیند که نیرو‌های روسیه در این کشور در حال «نسل‌کشی» هستند. رئیس جمهوری فرانسه برخلاف شماری از همتایانش از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، موافق استفاده از واژه «نسل کشی» برای توصیف کشتار غیرنظامیان در اوکراین نیست.

حملات موشکی به شهر لویو دست‌کم شش کشته بر جای گذاشته است
فرماندار شهر لویو واقع در غرب اوکراین اعلام کرد حملات موشکی «قدرتمندی» که بامداد دوشنبه انجام شد، دست‌کم ۶ کشته و ۸ زخمی برجای گذاشته و به زیرساخت‌های نظامی شهر «به شدت» آسیب رسانده است.

به گفتۀ ماکسیم کوزیتسکی «در میان قربانیان یک کودک نیز دیده می‌شود».

تداوم کمک‌های بین‌المللی به مردم اوکراین
کمیسیون اروپا مبلغ ۵۰ میلیون یوروی دیگر برای حمایت از کسانی که تحت تأثیر حمله روسیه قرار گرفته اند، اختصاص داد.

۴۵ میلیون یورو از این مبلغ به پروژه‌های بشردوستانه در اوکراین و ۵ میلیون یورو به مولداوی اختصاص می‌یابد که میزبان پناهندگان اوکراین است.

علاوه بر این و در حالی که درگیری‌ها ادامه دارد، دولت اوکراین نیز از هم اکنون به بازسازی برای دوران بعد از جنگ می‌اندیشد. بر همین اساس ولودیمیر زلنسکی در توییتی اعلام کرد که با کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول گفتگو کرده است.

حملات موشکی روسیه به شهر لویو در غرب اوکراین
بنا بر اعلام ماکسیم کوزیتسکی، فرماندار شهر لویو دست‌کم ۵ موشک بامداد دوشنبه به مناطقی در شهر لویو اصابت کرده است. او از مردم خواست که در پناهگاه‌ها بمانند.

شهر لویو و بقیه مناطق غربی اوکراین تا کنون کمتر از سایر نقاط کشور تحت تأثیر جنگ قرار گرفته‌اند و به همین دلیل نیز عمدتا پناهگاه‌های نسبتاً امنی برای آوارگان جنگ محسوب می‌شوند.

افزایش حملات روسیه به اطراف کی‌یف
طی سه روز گذشته و در پی آتش گرفتن، انفجار و سرانجام غرق شدن کشتی جنگی «مسکوا» در دریای سیاه، نیرو‌های روسیه حمله به کارخانه‌های نظامی اوکراین بویژه در اطراف پایتخت را افزایش داده‌اند.

بر این اساس وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک کارخانه مهمات سازی را در «برواری» درحومه شرق کی‌یف با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار داده است.

فرماندار اوکراینی لوهانسک: بمباران مداوم شهر ادامه دارد
در حالی که فرماندار لوهانسک از بمباران بی وقفه این شهر توسط نیرو‌های روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاغ روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای انجام این حملات را تایید کرد و همچنین افزود که «موشک‌های دقیق روسیه» انبار‌های سوخت و مهمات اوکراین بویژه در شهر دوبروپیلیا، نه چندان دور از دونتسک را منهدم کرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی