تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

میرتاج‌الدینی: ۳ میلیون فرصت شغلی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی از ایجاد ۳ میلیون فرصت شغلی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: ما شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی داریم که ایده‌های خوبی دارند که نتوانستند آن‌ها را پیاده‌سازی کنند.

کد خبر: ۱۲۵۶۲۷
۱۰:۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

میرتاج‌الدینی: ۳ میلیون فرصت شغلی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌شود

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس گفت: در بودجه ۳۰ درصد منابع تسهیلاتی برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که این میزان می‌تواند با افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر شود.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، درباره شعار سال ۱۴۰۱ " تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین" گفت: شعار سال یکی از موضوعات مهمی است که از سال‌های گذشته به عنوان راهبردی از سوی مقام معظم رهبری اعلام می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما اگر شعار‌های ۱۴ سال گذشته و امروز را در نظر بگیریم اغلب این شعار‌ها و نام‌گذاری سال‌ها شعار‌های اقتصادی بودند که راهکار‌های اساسی و اصول راهبردی برای حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

وی ادامه داد: اگر به اکثر شعار‌هایی که مقام معظم رهبری عنوان فرمودند نگاه کنید یک کلید واژه اصلی دارد و آن هم تولید است؛ مشاهده کردیم هر سال عنوان تولید در شعار‌ها مطرح می‌شود، رونق تولید، جهش تولید، حمایت از کالایی ایرانی، رفع موانع تولید و حمایت از تولید و امسال هم تولیدی که مبتنی بر ویژگی دانش‌بنیان است تا بتواند مشکلات اشتغال کشور را حل و کارآفرینی بیشتری داشته باشد، مطرح شده است.

نماینده مردم تبریز اضافه کرد: خوشبختانه امسال مجلس از سال گذشته قانونی را تصویب کرد که بستر و زمینه تحقق این شعار را بیشتر می‌کند، به عبارت دیگر مجلس به استقبال این شعار رفته است و قانون "جهش تولید دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان" را به تصویب رساند که این امر بسیار کمک خواهد کرد که اگر این راهبرد و شعار حاصل شود، برای ایجاد اشتغال بیشتر فرصت‌های زیادی خلق می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ما ظرفیت قابل توجهی در فعالیت‌های دانش‌بنیان و تولیدات دانش‌بنیان برای اشتغال داریم، عنوان کرد: حدود ۳ میلیون فرصت شغلی در این جا به صورت بالقوه وجود دارد که می‌شود با فوریت رساندن و عینیت بخشی به نیرو‌های دانش‌بنیان این فرصت‌های شغلی را ایجاد کرد.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: بهترین کار و اصلی‌ترین اقدام در تحقق این شعار این است که به صورت برنامه‌محور عمل شود. ما شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی داریم که ایده‌های خوبی دارند که نتوانستند آن‌ها را پیاده‌سازی کنند و یا با ظرفیت پایینی کار می‌کنند، علت این‌که نتوانستند کامل این کار را انجام دهند، چند چیز است. یکی نبود سرمایه است. نبود سرمایه یکی از مشکلات اصلی شرکت‌های دانش بنیان است که ایده، طرح و برنامه دارند، اما سرمایه‌گذار نمی‌توانند پیدا کنند.

وی افزود: البته زمانی که این شرکت‌ها به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند این بخش گاهی به برنامه‌ها اعتماد می‌کند و گاهی هم توافق با صاحبان ایده حاصل نمی‌شود. لازمه این کار این است که ما برای مجموعه‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنند یک حمایت همه جانبه و کامل را در نظر بگیریم تا یک ایده از مرحله تئوری به مرحله عمل، نمونه و پایلوت برسد بعد هم تجاری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته یک مانعی هم در اینجا وجود دارد که داخلی است، معمولا صاحبان ایده از نظر فکر و ابداع خوب هستند، اما از نظر مدیریت تجاری و اقتصادی نقص دارند که لازم است در کنار این‌ها کارآفرینس هم قرار بگیرد که به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: مجلس برنامه حمایت خوبی را بر اساس قانون "جهش تولید دانش بنیان" در بودجه ۱۴۰۱ دارد و منابع خوبی را در تبصره ۱۶ دیده است؛ نمایندگان مصوب کردند ۳۰ درصد منابع تسهیلاتی برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شود که این میزان می‌تواند با افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی