تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.

رئیس کمیته ملی المپیک: بی‌توجهی به آموزش و پرورش چالش‌های جدی به دنبال دارد

News Image Lead

رئیس کمیته ملی المپیک در همایش سپاس معلم ناحیه 2 شهرری گفت که مشکل بنیادی در آموزش و پرورش در نگرش به آن است و در این زمینه نیاز به یک دگردیسی و تغییر ریل گذاری جدی است.

کد خبر: ۱۲۳۶
۱۴:۳۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - رضا صالحی امیری ضمن تکریم و پاسداشت مقام شامخ معلمان در جامعه گفت: آموزش و پرورش یک سرمایه ملی است که ابعاد مختلف سرمایه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انسانی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به قله‌های توسعه در این سرزمین باید ریل گذاری شود، تاکید کرد: آغاز ریل توسعه ملی از آموزش و پرورش خواهد بود.

صالحی امیری، چالش‌های جدی امروز جامعه را ناشی از بی توجهی به آموزش و پرورش در دهه‌های قبل دانست و افزود: اگر قرار است در دهه‌های آینده در این سرزمین اخلاق، فرهنگ و فضائل انسانی توسعه یابد، از امروز نهال آن را باید در آموزش و پرورش کاشت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: مدرسه ایستگاه اول حرکت توسعه در این سرزمین است و معلمان به یک باور ملی، جهت حرکت در ریل توسعه نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید به فرزندانمان بیاموزیم چگونه با اخلاق انسانی در کنار یکدیگر معاشرت و مشارکت داشته باشند تصریح کرد: اگر امروز در بحث آسیب‌های اجتماعی با چالش‌های جدی روبرو هستیم ناشی از ضعف سرمایه گذاری مان در گذشته آموزش و پرورش است.

صالحی امیری تاکید کرد: مشکل بنیادی در آموزش و پرورش در نگرش به آن است و در این زمینه نیاز به یک دگردیسی و تغییر ریل گذاری جدی است.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد ملی است و همه باید در خدمت این نهاد باشند یادآور شد: امروز آموزش و پرورش به دیوارهای مدرسه خلاصه نمی‌شود و معلم، دانش‌آموز و مدرسه باید به یک زیست اجتماعی برسند.

صالحی امیری ادامه داد: ما باید با پدیده‌ها مواجه شویم نه آنکه مقابله کنیم و آموزش و پرورش باید در بستر پدیده‌های اجتماعی حرکت کند و به انبوه سوالات دانش‌آموزان پاسخ دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک آموزش و پرورش را یک مجموعه بزرگ، پویا، سیال و تحول گرا دانست و افزود: امروز باید مسیر تحولات را شناخت و متناسب با آن سیاست گذاری کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه معلم امروز باید با زبان تکنولوژی روز با دانش‌آموز خود ارتباط برقرار کند تصریح کرد: در دنیای امروز انسداد و بستن راه حل نیست بلکه باید دانش‌آموزان ما در مدرسه، نحوه برخورد و مواجهه با پدیده ها را آموزش ببینند.

صالحی امیری افزود: امروز گستره آموزش به گستردگی جغرافیای این سرزمین و جهان است و دیگر نمی‌توان آموزش را محدود در کتب درسی دانست.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید از مدرسه خارج و در متن جامعه قرار گیرد تاکید کرد: نقطه آغاز آموزش‌های مهارتی و تربیتی باید در مدرسه آغاز و در یک همزیستی اجتماعی در بطن جامعه تکامل یابد.

وی تاکید کرد: باید روح عاطفه و اخلاق را در مدرسه دمید و از نظام بایدها به نظام باورها کوچ کرد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دهه پنجم باید از نظام تکرار به نظام خلاقیت و نوآوری حرکت کند خاطرنشان کرد: نظام گفت‌وگو باید در مدارس ما شکل گیرد و به دانش‌آموزانمان یاد بدهیم که چگونه از مونولوگ به دیالوگ و گفتمان نزدیک شوند.

گفتنی است، همایش سپاس معلم ناحیه 2 ری با حضور رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در سالن همایش‌های این منطقه برگزار شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی