تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
در ۱۱ ماهه سال جاری

ساخت ۴۰۰۰ قطعه نیروگاهی توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز

این نیروگاه با ساخت ۱۵۲۴ قطعه صنعتی در بهمن ماه امسال مجموع قطعات ساخته شده خود در سال جاری را به حدود ۴۰۰۰ قطعه رساند.

کد خبر: ۱۲۲۷۳۵
۲۱:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه گفت: تجهیزات و قطعات بکار رفته در این نیروگاه بخاری دارای تنوع بالایی است و با توجه به متریال و ساختار خاص این قطعات تامین آن‌ها با چالش‌های متعددی همراه است که عدم تامین بموقع آن‌ها می‌تواند باعث تاخیر در اجرای تعمیرات و کاهش سطح تولید برق شوند.

محمدی تحمل حرارات و فشار بالا را از ویژگی‌های خاص قطعات واحد‌های نیروگاه برشمرد و گفت: عملی ساختن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش و تجربه متخصصان نیروگاه همواره از رویکرد‌های ما بوده و خرسندیم با همین رویکرد توانستیم بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز خود را در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه مورد ساخت و بازسازی قرار دهیم. وی گفت: با ساخت ۱۵۲۴ قطعه صنعتی در بهمن ماه سال جاری مجموع قطعات ساخته شده خود در سال ۱۴۰۰ در نیروگاه را به حدود ۴۰۰۰ قطعه رساندیم. وی تنوع قطعات ساخته شده طی ۱۱ ماه سال جاری را ۶۶۵ نوع قطعه عنوان نمود. محمدی همچنین با اشاره به بازسازی ۳۰۵ قطعه در بهمن ماه سال جاری مجموع قطعات بازسازی شده این نیروگاه در ۱۱ ماهه سال جاری را ۲۱۰۵ قطعه اعلام کرد.

شاهین شاهین زاده مسئول ناظر بر کارگاه تراشکاری مهمترین قطعات ساخته شده در این کارگاه را ساخت شافت پمپ شناورتاسیسات ساحلی کارون، ساخت ویرینگ استیل بوستر پمپ، ساخت شافت پمپ آب خوراکی کارون، ساخت کوپلینگ پره خنک کن گیربگس برج‌های خنک کاری فاز ۳، ساخت مهره برنجی گیت والو ۱۴۶ و ساخت داول دیافراگم توربین LP واحد ۳ عنوان نمود. وی همچنین مهمترین قطعات بازسازی شده را دیافراگم‌های توربین واحد ۳، پوسته بوستر پمپ واحد ۳ بعد از جوشکاری، صیقل و پولیش کاری مجموعه یاتاقان‌های بالا و پایین ایرهیتر واحد۳ و انجام انواع عملیات ماشین کاری بر روی یاتاقان‌های توربین واحد ۳ برشمرد.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی