تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

شیوه‌نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده در سال تحصیلی 98-97 ابلاغ شد

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده در سال تحصیلی 98-97 را ابلاغ کرد.

کد خبر: ۱۲۱۹۰
۱۰:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - برنامه آموزش خانواده در در سال تحصیلی 98-97 برای همه پایه‌ها طراحی شده است تا والدین مهارت‌ها و آموزش‌های لازم را برای مشارکت‌های در برنامه‌های تربیتی مدارس ببینند.

آشنایی با حقوق اعضای خانواده و عوامل استحکام آن، مشارکت خانواده‌ها در تربیت فرزندان، افزایش سطح توانایی‌های والدین در ایفای نقش تربیتی خود، همسویی و هماهنگی روش‌های تربیتی خانه و مدرسه و مسئولیت‌پذیری خانواده‌ها در تربیت فرزندان از جمله اهداف دوره‌های آموزشی‌ها خانواده‌ها است.

دوره‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری برای ارتقای سطح دانش و بینش اولیا و مربیان در قالب دروس معین و مشخص ارائه می‌شود.

طبق شیوه‌نامه اجرایی، برای اجرای دوره‌های آموزش خانواده باید کمیته‌ای در هر مدرسه شامل مدیر مدرسه یا معاون او، رئیس و دو نفر از اعضای انجمن اولیا و مربیان و نماینده معلمان تشکیل شود.

در دوره حضوری حداقل یکی از والدین باید در دوره تعریف شده حضور منظم و فعال داشته باشد. روش غیرحضوری اما از طریق سیناروبیک و به صورت فیلم ارائه می‌شود که هر یک از والدین می‌تواند از طریق این روش و با استفاده از تلفن همراه خود، دوره آموزشی موردنظر را بگذرانند.

براساس شیوه‌نامه اجرایی آموزش والدین، شرکت پدر و مادر برای دوره ابتدایی حداقل در دو دوره غیرحضوری و برای دوره متوسطه در پنج دوره غیرحضوری برای دریافت گواهی الزامی است.

راهبردهای تشخیص ناهنجاری کودکان و اصلاح آن، اختلالات یادگیری در کودکان، آموزش مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های جسمانی، اقتصاد خانواده و انتظارت فرزندان، آموزش مهارت‌های برقراری ارتباط والدین با فرزندان، شیوه‌های عملی تربیت دینی، آموزش مهارت‌های دوست‌یابی فرزندان و ... از جمله دوره‌های دوره ابتدایی است.

همچنین برای دوره متوسطه اول دوره‌های چون اعتیاد در سنین نوجوانی، خودکشی، مهارت دوست‌یابی، آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای، رشد و بلوغ جنسی، آموزش مهارت‌های بین فردی و گروهی، راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی، از جمله دوره‌های متوسطه اول و اعتیاد در سنین جوانی، خودکشی، آراستگی، آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای، آموزش مهارت تفکر نقادانه و خلاق، بهداشت روانی، مدیریت هیجان، مرزها در روابط دختران و پسران و خانواده و اوقات فراغت و ... از دوره‌هایی است که برای مقطع متوسطه دوم برنامه‌ریزی شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی