تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

چه مشاغلی در آینده رونق خواهند گرفت؟

 مشاغل در گذر زمان تغییر می‌کنند و تغییرات مشاغل به صورت دائمی، باعث شده که برخی مشاغل از رونق بیفتند و در عوض، برخی دیگر رونق بگیرند، ایجاد مشاغل نوظهور برای رفع نیاز‌های جامعه، فرصتی را فراهم می‌کند تا افرادی که زودتر از سایرین به این مشاغل می‌رسند، درآمد‌های مناسبی داشته باشند و در بازار، پیشرو شوند.

کد خبر: ۱۲۰۱۵۸
۱۸:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

 به گزارش دیدار نیوز؛ در گزارش‌های پیشین (اینجا و اینجا) به ۲۰ مورد از مشاغل جدید و آینده دار پرداخته شد، اکنون نیز به ۱۰ مورد از مشاغل نوظهوری که در آینده بیشتر از آن‌ها خواهید شنید و چه بسا خود شما در این حرفه‌ها مشغول به کار شوید، پرداخته می‌شود.

تور لیدر واقعیت افزوده
متاورس و واقعیت افزوده به زودی دنیا را دچار دگرگونی بزرگی می‌کند. به غیر از استفاده‌های علمی و رفاهی از این تکنولوژی، یقینا استفاده سرگرمی و تفریح از آن نیز جذاب خواهد بود و طرفداران زیادی خواهد داشت.

شما اگر به نویسندگی علاقه دارید و می‌توانید با خلق داستان، دیگران را به سفر ببرید یقینا می‌توانید تور لیدر موفقی در دنیای متاورس باشید و با ساختن یک سفر واقعیت افزوده، مردم را به هیجان وادار کنید درست مانند کاری که نویسندگان در گذشته انجام می‌دادند.

نوشتن و طراحی داستان‌های شخصی سازی شده در دنیای متاورس چنان جذاب خواهد بود که نویسندگان امروز می‌توانند در آینده، از جذاب‌ترین مشاغل را داشته باشند.


مهندسی داده‌های پرت
یقینا می‌دانید که همین زباله‌ای را که ما دور می‌ریزیم به عنوان طلای کثیف می‌شناسند که با بازیافت آن، درآمد‌های سرشار به دست می‌آورند.

در آینده نیز همین اتفاق در مورد داده‌ها خواهد افتاد و همین داده‌های بی فایده، دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جایی که استفاده از داده‌های گذشته، به عنوان یک شغل شناخته خواهد شد که نیاز به تخصص ویژه دارد.

ماشین لرنینگ در آینده نقش بیشتری در کسب و کار‌ها خواهد داشت و در مهندسی داده‌های پرت مورد استفاده قرار خواهد گرفت، زیرا مهندس داده‌های پرت با شناسایی آنها، از این داده‌ها در الگوریتم‌های ماشین لرنینگ استفاده می‌کند.

مربیان امور مالی


مربیان امور مالی
در گذشته نه چندان دور، کافی بود که شما بخشی از درآمد خود را به داخل قلک بیندازید تا پس انداز کرده باشید بالاخص اینکه با تورم پایین، ارزش پول کاهش نمی‌یافت.

با وجود تورم از یکسو و تکثر بازار‌های مختلف از سوی دیگر، پس انداز کردن جای خود را به سرمایه گذاری داد، اما همین سرمایه گذاری نیز به سواد و اطلاعات کافی نیاز دارد.

اما در آینده، کار برای سرمایه گذاری و رتق و فتق امور مالی دشوارتر خواهد شد، چون با وجود منسوخ شدن پول نقد، افزایش ارزش ارز‌های الکترونیکی و رمزارز‌ها و ابهام و پیچیدگی بیشتر در بازار‌های مختلف، مدیریت پول دشوارتر خواهد شد بطوریکه احتمال ضرر و زیان افزایش خواهد یافت.

با این وصف، مشاغل جدیدی برای رفع این نیاز ایجاد خواهد شد که می‌توان آن‌ها را مربیان امور مالی خواند تا مردم بتوانند با کمک آن‌ها معادلات مالی دیجیتالی خود را مدیریت نمایند و به بهترین شکل از پول خود استفاده کنند. شاید این مربی امور مالی، در آینده شما باشید.


افسر کنترل رفتار
با شفافیت بیشتر در رفتار شرکت ها، آن‌ها مجبورند هر چه بیشتر بر روی اعتماد مشتریان خود کار کنند و به آن اهمیت دهند. این اعتماد در شرایطی ایجاد می‌شود که شرکت‌ها بتوانند صداقت و اصول اخلاقی را رعایت کنند.

بر این اساس، در شرکت‌ها افسر کنترل رفتار ایجاد خواهد شد تا این افسران از رعایت اصول اخلاقی در شرکت مطمئن شوند و زمینه جلب اعتماد مشتریان را فراهم کنند.

در واقع این افراد مسئول کنترل رفتاری شرکت هستند و در هر مرحله، رفتار شرکت را با اصول اخلاقی و صداقت و درستی تطبیق می‌دهند.

هوش مصنوعی

مدیر توسعه تجارت هوش مصنوعی
هوش مصنوعی سمت و سوی جهان را تغییر خواهد داد، اما هر کاری را که بتواند انجام دهد هوش مصنوعی از انجام دادن یک کار عاجز است، فروش خود.

هوش مصنوعی طبعا نمی‌تواند خود را بفروشد و برای خود، بازارسازی نماید بنابراین به کسانی نیاز دارد که مشتریان خوبی برای آن‌ها پیدا کند، به این ترتیب است که به مدیر توسعه تجارت هوش مصنوعی نیاز دارد.

شاید شما امروز ویزیتور یا فروشنده خوبی هستید، اما خوب است مهارت تان را برای فروش هوش مصنوعی هم امتحان کنید!


تحلیل گر کوانتومی ماشین لرنینگ
تنها تا سه سال دیگر سرمایه گذاری بر روی محاسبات کوانتومی به ۶ میلیارد دلار خواهد رسید پس از آن ماشین لرنینگ و اطلاعات کوانتومی ادغام خواهند شد که خود این کار، دشوار خواهد بود.

برای انجام این کار و ادغام این دو، به تحلیل گر کوانتومی ماشین لرنینگ نیاز است تا با این ترکیب، راهکار‌های بهتری برای زندگی در دنیای انسان‌ها یافته شود و سیستمی ایجاد شود که بتواند از داده‌ها بهتر و بهتر استفاده کند.

ربات


ناظر مشارکت انسان و ربات
اگر تردید دارید که در آینده کاربرد ربات‌ها بیشتر خواهد شد باید بگوییم که این تردید شما بیهوده است و در آینده با افزایش تعداد ربات ها، کاربرد آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

اما با افزایش ربات ها، رابطه میان آن‌ها و انسان‌ها چگونه خواهد بود و چگونه با یکدیگر همکاری خواهند داشت؟ و از آن بالاتر، این همکاری بر اساس کدام نقاط قوت هر کدام خواهد بود؟

ناظر مشارکت انسان و ربات از جمله مشاغلی است که برای رفع نیاز‌های آینده ایجاد خواهد شد، این مدیر سعی خواهد کرد که با شناخت جامع ربات و انسان، بهترین گروه کاری را از آن‌ها ایجاد کند تا با یک سیستم تعادلی مناسب، در راستای اهداف شرکت‌ها عمل نمایند و توانایی‌های خود را بکار بگیرند که تنها در صورت همکاری دقیق میان انسان و ربات اتفاق خواهد افتاد.


کارشناس رفتار تجاری
اگر تا به حال در سر کار خود، مشکلات مختلفی داشته باشید کمی دوام بیاورید شاید کارشناس رفتار تجاری بتواند مشکلات شما را حل کند.

در آینده فناوری‌های بیومتریک باعث می‌شود که داده‌های بیشتری از کنش و واکنش کارکنان برای کارفرمایان خلق شود تا بهتر بتوانند رفتار‌های کارکنان را تجزیه و تحلیل نمایند.

کارشناس رفتار تجاری در این مسیر برای کمک به کارفرمایان، با تلفیق تحلیل گر داده‌ها و روانپزشکی بر مبنای داده‌های عملکردی، داده‌های رفتاری و داده‌های تعامل، استراتژی‌هایی را تدوین می‌کند که بتواند باعث افزایش بهره وری و شادی و رفاه کارکنان شود.


طراح هپتیک اینترفیس
اگرچه در آینده دیجیتالی و مملو از تکنولوژی، کامپیوتر‌ها و ربات‌ها دنیا را فرا خواهند گرفت، اما این فراگیری بدون ایجاد پیوند میان انسان و کامپیوتر نخواهد بود.

طراح هپتیک اینترفیس از مشاغل آینده داری است که وظیفه دارد کاری کند انسان از طریق حرکات بدنی و احساسات، با کامپیوتر تعامل داشته باشد.

امروز ابزار‌های پوشیدنی و صفحات لمسی برای درک و شناخت احساسات انسان وجود دارد، اما طراح هپتیک اینترفیس در آینده ضمن ارتقای آنها، باید بتواند تشخیص دهد که از کدام یک از این ابزار‌ها استفاده نماید تا ارتباط میان انسان و کامپیوتر شکل بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی