تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
همزمان با بازگشایی سفارت اتحادیه اروپا در کابل؛

وزیر خارجه طالبان در راه نروژ

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که امروز «امیرخان متقی» وزیر خارجه در رأس یک هیئت بلندپایه به دعوت دولت نروژ عازم اسلو می‌شود.

کد خبر: ۱۱۹۶۵۶
۱۵:۴۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

وزیر خارجه طالبان

دیدارنیوز: همزمان با بازگشایی سفارت اتحادیه اروپا در کابل، وزیر خارجه طالبان برای دیدار با مقامات نروژ و اتحادیه اروپا امروز در رأس یک هیئت بلندپایه عازم نروژ می‌شود.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که امروز (شنبه ۲ بهمن) «امیرخان متقی» وزیر خارجه در رأس یک هیئت بلندپایه به دعوت دولت نروژ عازم اسلو می‌شود.

بلخی درباره ترکیب این هیئت، دستور کار دیدار و دیگر جزئیات سفر جزئیاتی ارائه نکرد، اما برخی منابع می‌گویند متقی قرار است در این سفر علاوه بر دیدار با مقامات نروژ با هیئت آمریکا، نمایندگان اتحادیه اروپا و نیز شماری از شخصیت‌های افغان دیدار کند.

این سفر درحالی صورت می‌گیرد که اخیراً اتحادیه اروپا پس از دیدار‌های مکرر با طالبان توافق کرد تا سفارت خویش را در کابل بازگشایی کند.

به گفته وزارت خارجه طالبان، اتحادیه اروپا سفارت خویش در کابل را با هدف «حضور دائمی بطور رسمی» باز کرده و عملاً فعالیت‌هایش را در افغانستان از سرگرفته است.

پیش از این «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در آذرماه گفته بود که چند کشور اروپایی برای افتتاح یک دفتر سیاسی مشترک در افغانستان در حال همکاری هستند تا زمینه لازم برای بازگشت سفرای خود به این کشور را فراهم کنند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی