تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

بمباران فرودگاه «صنعا» توسط جنگنده‌های سعودی

فرودگاه بین المللی صنعا طی بامداد امروز چهارشنبه هدف سنگین‌ترین حملات هوایی توسط سعودی‌ها قرار گرفت. این در حالی است که دیگر نقاط در صنعا هم توسط جنگنده‌های سعودی بمباران شدند.

کد خبر: ۱۱۹۳۸۲
۰۹:۵۹ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

یمن

دیدارنیوز: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی فرودگاه بین المللی «صنعاء» را هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

به نقل از المسیره، سلسله حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی در مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد امروز چهارشنبه نقاطی از یمن را بمباران کردند.

حملات سعودی‌ها به یمن پس از آن تشدید شد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور روز دوشنبه هفته جاری توانستند با موفقیت اهداف و مواضع راهبردی و حیاتی در ابوظبی امارات را هدف قرار دهند.

در همین راستا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن گفت: «امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی‌ها موجب شد تا نیرو‌های یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به اندازه کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی افزود: ما پاسخ حمله را با حمله می‌دهیم».

از سوی دیگر، «یوسف الحاضری» کارشناس امور نظامی و استراتژیک گفت: واقعیت این است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۴ سال است که در برابر اقدامات خصمانه اماراتی‌ها صبر پیشه کرده‌اند. آخرین حمله‌ای که یمنی‌ها به امارات انجام دادند به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. پس از دروغ بزرگی که در خصوص کنار کشیدن امارات از جنگ یمن گفته شد، حملات به این کشور نیز متوقف شد.

وی افزود: یمنی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی از خود در برابر امارات دفاع کردند. این بدان معناست که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع حساس و راهبردی امارات کاملاً مشروع بوده است. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل تحقق برخی دستاورد‌های نظامی در استان شبوه سرمست شده بود و مشغول پایکوبی بود. بنابراین، عملیات «طوفان یمن» در ظرف زمانی استراتژیکی به وقوع پیوست.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی