تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۴ تکنیک و روش‌های مطالعه موثر

در واقع تکنیک‌های مطالعه مؤثری وجود دارد که مثلا در آموزشگاه زبان آلمانی نیز یادآور می شود و می‌تواند به یادگیرندگان کمک کند اطلاعات را بهتر حفظ کنند و این تکنیک‌ها بر اساس داستان یا شانس نیستند، بلکه سال‌ها تحقیق علمی هستند.

کد خبر: ۱۱۸۴۳۷
۱۳:۴۰ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

۴ تکنیک و روش‌های مطالعه موثر

 بله، در واقع تکنیک‌های مطالعه مؤثری وجود دارد که مثلا در آموزشگاه زبان آلمانی نیز یادآور می شود و می‌تواند به یادگیرندگان کمک کند اطلاعات را بهتر حفظ کنند و این تکنیک‌ها بر اساس داستان یا شانس نیستند، بلکه سال‌ها تحقیق علمی هستند.

هوشمندانه تر مطالعه کنید نه سخت تر همه‌ی ما این ضرب‌المثل را در مقطعی از زندگی‌مان شنیده‌ایم یا خوانده‌ایم، اما «مطالعه هوشمندانه» در واقع چه چیزی به نظر می‌رسد و در واقع، علمی برای آمادگی برای امتحانات شماست. مطالعه برای برخی به طور طبیعی انجام می شود در حالی که برخی دیگر آن را چالش برانگیز می دانند. صرف نظر از علاقه یا نفرت شما نسبت به کتاب ها، تکنیک های موثری که به جذب اطلاعات کمک می کند مفهومی کاملا متفاوت است و این مفهومی است که مربیان و روانشناسان سال ها در مورد آن تحقیق کرده اند. آموزش زبان آلمانی

مطالعه "درست" با درک شروع می شود

در میان مربیان، فیکولوژیست ها و فیزیکدانان وسواس کوچکی برای درک مفهوم جذب سریع اطلاعات و محفوظ نگه داشتن آن تا زمانی که ممکن است وجود دارد. در حالی که بحث های بی پایانی وجود داشته است، یک چیزی که همه آنها می توانند روی آن اتفاق نظر داشته باشند این است که کار باید قبل از هر چیز درک شود.

مثلا اگر در زمینه  آموزش ترکی استانبولی  اگر یادگیرندگان مطالب را کم بیان نکنند، حفظ آن برایشان دشوار خواهد بود، به همین دلیل است که پلتفرم های تدریس خصوصی به طور فزاینده ای محبوب شده اند و به یادگیرندگان کمک می کنند تا بیش از حد مطالعه مطالب را درک کنند. Paper Video's یکی از این پلتفرم‌هاست که در آن دانش‌آموزان از کلاس 8 تا 12 می‌توانند دروس چالش‌برانگیز مانند ریاضیات، علوم فیزیک، علوم زیستی و حسابداری را از طریق دروس ویدیویی، مقالات امتحانات گذشته و معلمانی که به توضیح کار کمک می‌کنند، باز کنند.

مطالعه موثر فقط به این معنی نیست که اطلاعاتی را به مغزمان برسانیم تا در یک امتحان قبول شویم، بلکه صرفه جویی در زمان و تلاش و به خاطر سپردن کار فراتر از مقاله نهایی است. بعلاوه، هنگامی که متوجه شدید که در حال مطالعه چه چیزی هستید، مانند یک نسیم خواهد بود.

تکنیک های مطالعه را پیدا کنید که برای شما مفید است.

وقتی صحبت از یک تکنیک مطالعه کارآمد می شود، هیچ رویکرد یکسانی وجود ندارد و "سبک های یادگیری" مفهومی است که به آرامی اما مطمئناً از روی میز حذف می شود. برای کسانی که نمی‌دانند، «سبک‌های یادگیری» نظریه‌ای است که نشان می‌دهد افراد یادگیرنده دیداری، شنیداری، خواندن و نوشتن یا حرکتی هستند یا خیر. تحقیقات جدید منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان می دهد که هیچ مدرک علمی برای حمایت از این مفهوم وجود ندارد.

در مقاله ای که توسط آتلانتیک در سال 2018 منتشر شد، دانیل ویلینگهام، روانشناس دانشگاه ویرجینیا، مورد قانع کننده ای را بیان کرد که در آن اظهار داشت: «مردم توانایی های متفاوتی دارند، نه سبک. برخی افراد بهتر از دیگران می خوانند. برخی از مردم بدتر از دیگران می شنوند. برای مثال نمی‌توانید یک لهجه فرانسوی کامل را مجسم کنید.» وی با بیان اینکه مردم نباید خود را به عنوان یادگیرنده بصری، کلامی یا نوعی یادگیرنده تصور کنند، ادامه داد: «همه می توانند با کلمات فکر کنند. همه می توانند در تصاویر ذهنی فکر کنند. خیلی بهتر است به این فکر کنید که همه افراد جعبه ابزاری برای فکر کردن دارند و با خود فکر کنید که کدام ابزار بهترین است؟

بنابراین، چگونه می دانید که چه تکنیک مطالعه کار می کند؟

بدون هیچ دستور العمل روشنی برای موفقیت در میان همه نقشه های ذهنی، قافیه ها، یادداشت ها و بازخوانی، و اگر برای یک "سبک یادگیری" نیست، چگونه می توانیم تشخیص دهیم که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست؟ خوشبختانه علم و تحقیقات اثبات شده ای وجود دارد که به ما می گوید چه تکنیک هایی باید انجام دهند و چگونه باید بر زبان آموزان تأثیر بگذارند.

از خودت بپرس:

  1. آیا این تکنیک به من کمک می کند تا با مطالب (نه فقط خواندن) درگیر شوم؟
  2. آیا این تکنیک به من کمک می کند پیشرفت خود را پیگیری کنم، (نوعی آزمایش)؟
  3. آیا شامل تکرار می شود؟
  4. آیا من را کارآمدتر می کند؟
  5. آیا من اطلاعات را حفظ/به خاطر می سپارم؟

تکنیک های مطالعه با پشتوانه علمی

به خاطر سپردن یا حفظ اطلاعات چالشی است که می توان آن را به زمانی که روانشناس آلمانی هرمان ابینگهاوس برای اولین بار در سال 1885 "منحنی فراموشی" را شناسایی کرد، جستجو کرد. اگر فرد تلاشی برای حفظ آن نکند در طول زمان از دست می رود.

اکنون، برای ما در قرن بیست و یکم، ممکن است آنقدر پیشگام به نظر نرسد، مردم چیزهایی را فراموش کنند. اما در آن زمان، ابینگهاوس یک مشکل را شناسایی کرد و نامی برای آن گذاشت و دانشمندان چیزی بیش از حل یک مشکل خوب دوست ندارند. به همین دلیل است که آنها مشاغل خود را وقف یافتن راه هایی کردند که می تواند به انسان کمک کند تا بهتر مطالعه کند و اطلاعات را با موفقیت حفظ کند و در اینجا تعدادی از موارد مورد علاقه ما آورده شده است.

مطالعه با فاصله

آن را هر چه می توانید بنامید: اثر فاصله، تمرین توزیع شده، تکرار فاصله دار یا مطالعه با فاصله، این روشی است که توسط هرمان ابینگهاوس در کتابش: حافظه: مشارکتی در روانشناسی تجربی شناسایی شده است. در حالی که ابینگهاوس منحنی فراموشی را شناسایی کرد، او همچنین یک عکس فوری از نحوه غلبه بر آن به ما ارائه داد: تکرار فاصله.

مطالعه‌ای توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا نشان داد که این روش 96 درصد مؤثرتر از تکرار انبوه است، که در غیر این صورت به عنوان کراممینگ شناخته می‌شود (Cepeda 2006). نتیجه؟ فاصله گذاری مطالعات خود در چند دوره کوتاه به شما کمک می کند تا بهتر به خاطر بسپارید، بنابراین به دوره های کوتاه مدت ادامه دهید، اما آنها را متمرکز نگه دارید. مهم این است که چقدر زمان دارید، بلکه مهم این است که با زمان خود چه می کنید.

  1. تکنیک لایتنر

این تکنیک توسط روزنامه‌نگار علمی آلمانی سباستین لایتنر ایجاد شده است و یک تکنیک یادگیری مبتنی بر فلش کارت است. این تکنیک همچنین از مطالعه فاصله‌ای به عنوان بخشی از روش استفاده می‌کند، بنابراین زبان‌آموزان در فواصل زمانی کوتاه مطالعه خواهند کرد. این تکنیک از چندین جعبه برای کمک به ردیابی فلش کارت‌هایی که برای مطالعه نیاز دارید استفاده می‌کند و هر کادر نشان‌دهنده زمان و تلاشی است که زبان‌آموزان باید برای کارت‌های خاصی صرف کنند.

در اینجا چگونه است:

  • هر کارت در جعبه 1 شروع می شود
  • اگر کارت را درست دریافت کنید، به کارت بعدی منتقل می شود
  • اگر کارت را اشتباه دریافت کردید، آن را یک جعبه پایین می‌آورید
  • تعداد جعبه هایی که دارید به شما بستگی دارد، اما اکثر مربیان سه یا چهار جعبه را تضمین می کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی