تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۳۷.۳ میلیون نفر از جمعیت کشور فعالیت اقتصادی ندارند!

 نرخ بیکاری ۱۱ استان کشور در فصل پاییز امسال دو رقمی و بیکاری در سایر استان‌ها تک رقمی بوده و شکاف بین نرخ بیکاری استان‌ها نیز به ۱۰ درصد رسید، با این وجود ۳۷.۳ میلیون نفر از جمعیت در سن کار کشور، فعالیت اقتصادی ندارند.

کد خبر: ۱۱۸۰۸۴
۱۴:۵۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: بررسی جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بازار کار کشور در فصل پاییز امسال در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که نرخ بیکاری کل از ۹.۴ درصد در پاییز ۱۳۹۹ به ۸.۹ درصد در فصل پاییز ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

نرخ بیکاری ۱۱ استان کشور در فصل پاییز امسال دورقمی و نرخ بیکاری در بقیه استان‌ها تک رقمی بوده است. بالاترین میزان نرخ بیکاری در فصل سوم امسال برای استان هرمزگان به میزان ۱۵.۳ درصد و کمترین میزان بیکاری نیز برای استان خراسان رضوی به میزان ۵.۳ درصد برآورد شده است؛ بنابراین فاصله و شکاف نرخ بیکاری بین استان‌های کشور در پاییز امسال به ۱۰ درصد رسیده که این میزان شکاف قابل توجه است.

فاصله نرخ بیکاری استان‌های کشور فصل پاییز سال گذشته ۱۰.۴ درصد بوده که این میزان در فصل پاییز امسال به میزان ۴ دهم درصد کمتر شده است. از نکات حائز اهمیت در گزارش مرکز آمار ایران، جمعیت غیرفعال کشور به تعداد ۳۷ میلیون و ۳۱۷ هزار نفر است که به بیان دیگر، حدود ۶۰ درصد از جمعیت در سن کار کشور، هیچگونه فعالیت اقتصادی انجام نمی‌دهند.

در نقطه مقابل، ۲۵ میلیون و ۸۳۸ هزار نفر از جمعیت کشور معادل ۴۰.۹ درصد دیگر، دارای فعالیت اقتصادی بوده و در واقع گردش چرخ‌های تولید و صنعت و اشتغال کشور بر پایه فعالیت این گروه بنا نهاده شده است. به صورت کلی، در استان‌های کشور طی پاییز امسال ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار نفر دارای اشتغال ناقص بوده اند که انجام فعالیت شغلی آنها، تامین کننده مخارج مورد نیازشان نیست.

۱۵ میلیون و ۷۸۱ هزار نفر در طول هفته ۴۴ ساعت و بیشتر از آن کار می‌کنند که باید این گروه را فعال‌ترین گروه شاغلان کشور دانست. ۷ میلیون و ۱۱۷ هزار نفر نیز تمایلی به کار اضافه ندارند و در طول هفته کمتر از ۴۴ ساعت تعیین شده در قانون کار، فعالیت دارند.

رسیدگی به وضعیت بیکاران و اشتغال جوانان قطعا یکی از اساسی‌ترین چالش‌های دولت سیزدهم خواهد بود که می‌توان گفت بالاترین میزان درخواست جامعه از مسئولان و مقامات دولتی نیز به بحث اشتغال و چاره اندیشی برای اشتغال جوانان باز می‌گردد. از اینرو، دولت باید برنامه‌های موثری را برای خروج بازار کار از وضعیت فعلی طراحی و عملیاتی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی