تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

امیرعبداللهیان: مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد/ سفیر ایران در یمن به زودی معرفی می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات وین در مسیر خوبی قرار دارد.

کد خبر: ۱۱۷۳۷۰
۱۶:۰۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

امیرعبداللهیان: مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد/ سفیر ایران در یمن به زودی معرفی می‌شود

دیدارنیوز ـ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم گرامی‌داشت یاد شهید حسن ایرلو در محل وزارت امور خارجه گفت: به زودی سفیر ایران در یمن تعیین و به این کشور معرفی می‌شود. وی اظهارکرد: سرنوشت یمن بایستی با مشارکت همه طرف‌های یمنی تشکیل شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ما مخالف هرگونه تجزیه کشور‌های منطقه و کشور‌های اسلامی از جمله یمن هستیم، گفت: برای پیگیری مناسبات ایران با یمن، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به زودی تعیین و در این کشور مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کاردار ایران در یمن با انجام فعالیت‌های لازم سفارت را باز نگه داشته و ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری‌ها و بازگشت صلح به یمن و برای لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور ادامه می‌دهیم و معتقدیم یمن صرفا راهکار سیاسی دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره روند مذاکرات جاری در وین نیز اظهار کرد: مذاکرات ما در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را الان در اختیار داریم که تیم مذاکره کننده ما بر روی آن متن تمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: ما سرگرم توافق و مذاکره بر روی نقاط اختلافی که در داخل پرانتز در آن متن ذکر شده هستیم و تیم‌ها به شدت مشغول هستند. با ۱+۴ گفتگو می‌شود و اتحادیه اروپا و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا فعالانه تلاش می‌کند که به نقش هماهنگ کننده خودش ادامه دهد.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت این مذاکراتی که در این مرحله شروع شده را ادامه دهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم و حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی