تیتر امروز

پرسپولیس و استقلال، پولدار یا بی‌پول؟
آخر تیرماه منتظر شفاف‌سازی سرخابی باشید

پرسپولیس و استقلال، پولدار یا بی‌پول؟

ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس حداقل این پیامد را داشت که این باشگاه‌ها باید گزارشی از عملکرد مالی خودشان را به  صورت شفاف به سازمان بورس ارائه دهند تا در معرض دید همگان قرار بگیرد.
پس از کرونا؛ رقابت
از بیماری‌های تازه وارد این روز‌ها چه می‌دانید؟

پس از کرونا؛ رقابت "وبا" و "تب کنگو" در مرگ و میر!

حالا که کرونا عقب نشینی کرده و دیگر توانی برای قدرت نمایی ندارد، شیوع دو بیماری "وبا"، "تب کنگو" و بالا رفتن آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این دو بیماری نگرانی جدیدی به جامعه تزریق...
از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!
دخالت سیدکریم حسینی و عبدالله ایزدپناه در مسائل اجرایی و انتصابات قومی:

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

گزارش‌ها و مستندات رسیده حاکی از دخالت چند نماینده مجلس خوزستانی، در امور اجرایی، انتصابات و فشار برای انتصاب اقوام خود در مراکز اجرایی استان خوزستان است.

تغذیه مناسب در زمان آلودگی هوا

مجید حسن قمی، نایب رئیس انجمن تغذیه ایران درباره تغذیه مناسب در هنگام آلودگی هوا توضیحاتی داد و گفت: لبنیات کم چرب سرشار از منیزیوم، فسفر، کلسیم و پروتئین با کیفیت بالا هستند و می‌توانند از ورود مواد سربی به داخل بدن جلوگیری کنند.

کد خبر: ۱۱۷۲۵۵
۱۵:۳۱ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

خوراکی های زمان آلودگی هوا

دیدارنیوز ـ مجید حسن قمی، نایب رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: این روز‌ها ما احتیاج داریم تا آنتی اکسیدان‌ها مورد نیاز بدنمان را تقویت کنیم، بنابراین باید از مصرف غذا‌هایی که خود به تنهایی موجب خلل‌هایی در بدن می‌شوند و فشار زیادی به سیستم ایمنی بدن وارد کنند خودداری کرد.

نایب رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: کودکان، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی و افرادی که مشکلات آلرژی دارند بهتر است زمان آلودگی هوا از خانه خارج نشوند. افرادی که در کلانشهر‌ها به زندگی می‌کنند بهتر است ورزش و فعالیت‌های سنگین بدنی کمتری داشته باشند و چشم‌ها، دهان، بینی و مخاطی که در معرض آلودگی هوا هستند را بیشتر بشویند.

او درباره افرادی که مشکلات خونی و سیستم ایمنی، قلبی و عروقی دارند گفت: بهتر است از ماسک فیلتر دار استفاده کنند و کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرند.

قمی ادامه داد: از جمله کار‌های دیگری که باید انجام دهیم این است که باید هنگام ورود به خانه لباس‌ها را تعویض کنیم و از خریدن مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که خارج از خانه بدون بسته بندی به فروش می‌رسند خودداری کنیم. از مصرف غذا‌هایی مانند فست فود‌ها و ساندویچ‌ها، چیپس و پفک که موجب خلل‌هایی در بدن می‌شوند در این مواقع خودداری کنید.

او گفت: مصرف مواد غذا‌هایی مانندگوجه فرنگی، کیوی، پرتقال، لیمو شیرین که ویتامین‌های E و C دارند می‌توانند به سیستم ایمنی بدن کمک کنند. هنگام آلودگی بهتر است از روغن زیتون، آفتاب گردان و روغن بادام بیشتر استفاده شود. باید با مصرف موادی مانند: سیر، تخم کتان، پیاز که خاصیت ضد التهابی و اسید‌های چرب امگا ۳ دارند آنتی اکسیدان‌های مورد نیازمان را فراهم و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم.

او افزود: در روز‌های آلوده مصرف آنتی اکسیدان‌ها را فراموش نکنید. مصرف میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند جعفری، انواع کلم، ریحان، شلغم، کاهو، هویج، خرمالو، گوجه فرنگی، اسفناج و گشنیز را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

قمی گفت: حداقل ۱۰-۸ لیوان آب و مایعات استفاده کنید. مصرف آب از چای سبز که حاوی مواد آنتی اکسیدان و برخی از ویتامین‌ها و تئوفیلین که در رفع التهاب مهم است می‌تواند کمک کننده باشد.

نایب رئیس انجمن تغذیه ایران افزود: همچنین لبنیات کم چرب سرشار از منیزیوم، فسفر، کلسیم و پروتئین با کیفیت بالا هستند و می‌توانند از ورود مواد سربی به داخل بدن جلوگیری کنند. تخم کتان به علت داشتن امگا ۳ نقش محافظت کننده‌ای در برابر آلودگی هوا دارد. ماهی و غذا‌های دریایی نیز سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند.

او گفت: سیر و پیاز به دلیل داشتن ترکیبات خاص باعث کاهش جذب فلزات سنگین مانند ارسنیک، کادمیوم، آهن، جیوه و سرب می‌شود و سبزیجات برگ سبز مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم برگ، فلفل سبز، گوجه فرنگی، سبزیجات، اسفناج منابع عالی از ویتامین A هستند و بهتر است برای حفظ ویتامین‌های موجود تا حد امکان به صورت خام و تازه مصرف شوند.

قمی گفت: میوه‌ها سرشار از انواع ویتامین‌ها و فلاونوئید‌هایی هستند که سیستم دفاعی بدن در مقابل عوامل بیرونی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها را تقویت می‌کند. میوه‌های مانند سیب انواع مرکبات هویج و غلات سبوس دار حاوی مقادیر بالایی پکتین هستند که در کاهش اثرات سرب در بدن مهم است.

او افزود: یکی دیگر از آنتی اکسیدان‌ها ویتامین E است که منابع آن بادام، روغن ها‌ی زیتون و آفتابگردان، جوانه گندم و سبزیجات برگ سبز است.

قمی گفت: مصرف شیر و لبنیات حاوی مواد پروبیوتیک نیز می‌تواند علاوه بر تامین کلسیم و موادمعدنی، ویتامین D باعث افزایش انواع مفید باکتری‌های روده شده و از این طریق نیز در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد.

او افزود: سلنیوم و روی از مواد معدنی آنتی اکسیدان هستند که سلنیوم در غذا‌های دریایی، مرغ، نان و غلات سبوس دار و روی نیز در انواع گوشت ها، غذا‌های دریایی، غلات سبوس دار، نخود، عدس و جوانه گندم یافت می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی