تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

تعویق سن بازنشستگی نیاز به بررسی همه‌جانبه دارد

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش سن بازنشستگی با بیان ینکه تعویق سن بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی و بررسی همه‌جانبه دارد، گفت: این طرح هنوز در مجلس مطرح نشده است و مراحل رسیدگی به آن چندماه زمان نیاز دارد.

کد خبر: ۱۱۷۱۹۲
۰۹:۲۶ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

بررسی همه جانبه تعویق سن بازنشستگی

دیدارنیوز ـ اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره پیش بینی افزایش سن بازنشستگی تا دو سال در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: تعویق سن بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی و بررسی همه‌جانبه دارد. برخی از کارمندان علاقه‌مند هستند دیرتر بازنشسته شوند، اما این اعتقاد هم وجود دارد که کارکنان دولت زودتر بازنشسته شوند تا نیرو‌های جدید جایگزین آنان شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت دچار مشکلات اقتصادی است و برای استخدام و جذب نیرو‌های جدید با مشکل مواجه است ترجیح می‌دهد کارمندان را کمی بیشتر از حد معمول بازنشسته کند تا از تجربیات آنان بیشتر استفاده کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: اینکه کارکنان دولت کمی دیرتر بازنشسته شوند به نفع شرایط اقتصادی کشور است و بار مالی دولت را کاهش می‌دهد، اما اگر این جنبه را در نظر بگیریم که بیشتر جمعیت ایران جوان است و جوانان نیاز به اشتغالزایی دارند اجرای چنین طرحی مشکل‌ساز خواهد شد. جوانان خواهان آن هستند که کارمندان دولت زودتر بازنشسته شوند تا آنان بتوانند مشغول به کار شوند.

سلیمی درباره احتمال عملی شدن این طرح، خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خواهان افزایش سن بازنشستگی تا دو سال بیشتر شده است که هنوز این طرح در مجلس مطرح نشده است و مراحل رسیدگی به آن چندماه زمان نیاز دارد و پس از بررسی، نمایندگان تصمیم خواهند گرفت که آن را تصویب کنند یا خیر.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی