تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تزریق دز سوم برای افراد بالای ۱۸ سال تایید شد

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت از تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که ۳ تا ۴ ماه از زمان تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، خبر داد.

کد خبر: ۱۱۶۷۴۱
۱۲:۰۲ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

دز سوم واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال

دیدارنیوز ـ کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با رعایت همین فاصله زمانی برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

او افزود:تمهیدات لازم برای تزریق دوز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال اندیشیده شده و همکاران ما در مراکز و پایگاه‌های واکسن تزریق دوز سوم افراد بالای ۱۸ سال با شرایط اعلام شده را انجام می‌دهند.



حیدری در پاسخ به این سوال که آیا لازم است در دوز سوم واکسن‌های متفاوت از واکسن‌های قبلی تزریق شده برای افراد در نظر گرفته شود تا ایمنی‌زایی بیشتری حاصل شود؟ گفت: این که دوز سوم مانند دوز‌های اول یا متفاوت از آن‌ها باشد هر دو از نظر علمی مورد تایید است.

بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت برای تزریق دوز یادآور، کسانی که در نوبت اول و دوم، اسپوتنیک‌وی، سینوفارم، آسترازنکا و کووایران برکت تزریق کرده باشند، بهتر است دوز سوم را هم از همان نوع اول تزریق کنند. البته با توجه به واردات کم بهارات و اسپوتنیک‌وی، واکسن‌های آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس به عنوان دوز سوم در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی