تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
ایستگاه خبر و تحلیل

لحظه به لحظه با مذاکرات وین

روز موعود شروع مذاکرات دولت سیزدهم با ۴+۱ فرا رسیده است. چشمان بسیاری به راهرو‌های هتل کوبورگ دوخته شده است. در این ایستگاه خبر و تحلیل دیدار مذاکرات را لحظه به لحظه دنبال کنید.

کد خبر: ۱۱۵۳۱۰
۱۴:۲۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

لحظه به لحظه با مذاکرات وین

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد:

ساعت ۲۰:۵۵

باقری کنی: توافق کردیم مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا متمرکز شود

علی باقری کنی پس از پایان نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام گفته است: «همه طرف‌ها موافقت کرده‌اند مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا متمرکز شود.»

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فیلم خروج باقری از هتل مذاکرات

ساعت ۲۰:۲۰

انریکه مورا: شروع کارگروه رفع تحریم از فردا و کارگروه مسائل هسته‌ای از روز چهارشنبه

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین گفته است: «کارگروه رفع تحریم از فردا و کارگروه مسائل هسته‌ای از روز چهارشنبه، کار خود را آغاز خواهند کرد.»

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ساعت ۲۰:۰۰

اولیانوف: دور هفتم مذاکرات وین موفقیت‌آمیز آغاز شد

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین: «در جریان دور هفتم مذاکرات که با موفقیت آغاز شد، شرکت کنندگان در مورد گام‌های فوری بیشتر به توافق رسیدند.»

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

۱۹:۳۵

پایان نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام به ریاست مشترک علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا که از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود پس از یک ساعت پایان یافت.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ساعت ۱۹:۰۱

طولانی شدن نشست

نشست وین بسیار طولانی‌تر از دور‌ه‌های قبلی مذاکرات وین شده و هنوز خبر پایان نشست نیامده است.

ساعت ۱۷:۵۵

تاخیر در شروع مذاکرات ایران و ۴+۱

قرار بوده است که مذاکرات ایران و ۴+۱ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران برگزار شود، اما با تاخیر آغاز شده است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فیلم داخل نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

ساعت ۱۷:۴۳

امیرعبداللهیان: درخواست‌های فرابرجامی را نمی‌پذیریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در یادداشتی نوشته است: «ایران با حسن‌نیت وارد مذاکرات می‌شود تا به یک توافق خوب برسد، اما درخواست‌های فرابرجامی را نخواهد پذیرفت و در مورد موضوعات فراتر از برجام وارد مذاکره نخواهد شد. بازگشت احتمالی آمریکا به برجام مورد توجه ما نخواهد بود، مگر این‌که تضمین‌هایی ارائه گردد که تجربه تلخ گذشته تکرار نخواهد شد و شرکای اقتصادی ایران بتوانند با اطمینان خاطر وارد تعاملات اقتصادی پایدار و بدون نگرانی با ایران شوند. ما معتقدیم توافق ممکن و در دسترس است اگر اراده سیاسی طرف‌های مقابل نیز در عمل وجود داشته باشد.»

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ساعت ۱۷:۳۰

بنت: ایران فقط به دنبال رفع تحریم‌ها در وین است

نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای ویدیویی خطاب ۵+۱ مدعی شده تهران به دنبال «پایان دادن به تحریم‌ها در ازای تقریبا هیچ» است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ساعت ۱۷:۱۹

بعد مذاکرات انریکه مورا پاسخگوی خبرنگاران است

طبق شنیده‌ها بعد از پایان مذاکرات قرار است انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد نماینده اتحادیه اروپا در مقابل خبرنگاران حاضر شود و توضیحاتی در مورد روند این گفتگو‌ها ارائه دهد.

ساعت ۱۷:۰۰

چادر خبرنگاران در مقابل هتل دیپلمات‌ها

گزارش تصویری از چادر خبرنگاران که در مقابل هتل کوبورگ وین برپا شده است. حضور سماور در این چادر موضوع شوخی برخی کاربران فضای مجازی را ایجاد کرده است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ساعت ۱۶:۵۰

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام با محوریت لغو تحریم‌های  آمریکا علیه  ایران، پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ساعت ۱۶:۲۵

بیگدلی: در مذاکرات وین توافق اولیه حاصل می‌شود

علی بیگدلی بیان می‌کند: «مذاکرات ادامه خواهد داشت و اگر ما با مهارت و آگاهی با موازین دیپلماتیک وارد مذاکره شویم، باید سر یک اصولی به توافق برسیم و در مورد جزئیات می‌توانیم ادامه بدهیم. ولی اگر همین جلسه اول با شکست همراه باشد، قطعاً شورای حکام قطعنامه علیه ما صادر می‌کند و پرونده ما به شورای امنیت می‌رود؛ بنابراین اگر تیم ما شرایط را درک بکند باید به یک توافق اصولی با ۴+۱ برسد.»

ادامه این گفتگو و لینک صدای آن را در اینجا بخوانید و بشنوید.

ساعت ۱۶:۲۲
علی باقری کنی و هیأت همراه به محل مذاکرات وین در هتل کوبورگ راهی شد.

فیلم راهی شدن باقری به محل مذاکرات

ساعت ۱۵:۰۲

ابوالفتح: چشم اندازی برای توافق در مذاکرات امروز وین وجود ندارد

امیرعلی ابوالفتح در مورد شروع این مذاکرات و نتیجه آن می‌گوید: «مذاکرات امروز تازه شروع می‌شود و روند مذاکراتی نشان می‌دهد، یک مذاکرات سخت، پیچیده و طولانی در پیش است. من چشم اندازی که تصور می‌کنم این نیست که در دور هفتم توافق حاصل شود، البته امیدوارم این پیش بینی من درست در نیاید. احتمالاً ما با دور‌های هشتم و نهم و حتی دهم هم مواجه خواهیم بود. اینکه توافق در سال ۲۰۲۱ حاصل نشود محتمل است؛ زیرا مواضع طرفین خیلی از هم فاصله دارد.»

ادامه این گفتگو و لینک صدای آن را در اینجا بخوانید و بشنوید.

نفس‌ها در سینه حبس شده است و بسیاری منتظر نتیجه مذاکرات امروز تیم ایرانی با ۴+۱ در وین هستند.

پس از بیش از پنج ماه وقفه در ادامه مذاکرات وین، دور هفتم مذاکرات احیای برجام روز دوشنبه ۸ آذر (۲۹ نوامبر) با حضور هیاتی از ایران به ریاست علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیرخارجه ایران برگزار می‌شود. طبق شنیده‌ها مذاکرات حدود ساعت ۱۴ به وقت اروپای غربی، ۱۶:۳۰ به وقت تهران، در هتل پالاس کوبورگ وین آغاز می‌شود.خبرنگاران مختلف نیز چهار ساعت پیش از آغاز مذاکرات مقابل هتل کوبورگ حاضر شدند تا آخرین اخبار و اطلاعات را در این باره بدست بیاورند.

فیلم حضور خبرنگاران در مقابل هتل کوبورگ

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

انریکه مورا: کار مقدماتی فشرده را شروع کرده‌ایم

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین در توئیتر خود نوشته است که در وین کار مقدماتی فشرده در حال انجام است و دیروز با باقری کنی و نماینده روسیه و چین دیدار کرده است. همچنین امروز صبح قبل شروع نشست با نمایندگان اروپا و آمریکا دیدار خواهد داشت.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اولیانوف: روسیه را مستثنی کنید لطفا!

از سوی دیگر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفته است: «امکان دسترسی به یک توافق وجود دارد.» همچنین او در واکنش به اظهارات خبرنگاری مبنی بر این که فضای حاکم بر مذاکرات در وین در میان مذاکره‌کنندگان تار است، گفته است: «روسیه را مستثنی کنید لطفا. ما کاملا به مشکلاتی که در مذاکرات وین وجود دارند، واقفیم، اما محتاطانه خوش‌بین هستیم. دلیل این خوش بینی محتاطانه بسیار ساده است: ما هیچ جایگزین قابل قبولی برای نتیجه‌گیری موفقیت‌آمیز از مذاکرات پیرامون برجام [توافق هسته‌ای]نداریم.»

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

باقری کنی: چارچوب و دوره زمانی گفتگوها مشخص خواهد شد

علی باقری کنی، نماینده ارشد ایران در مذاکرات احیای برجام شب یکشنبه هفتم آذر (۲۸ نوامبر) گفته است در مذاکرات روز دوشنبه چارچوب و دوره زمانی این گفتگو‌ها مشخص خواهد شد. در این دور مذاکرات نیز مانند گذشته، رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به طور غیرمستقیم در مذاکرات احیای برجام شرکت می‌کند.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

سخنگوی وزارت خارجه: هیئت ایرانی با عزم و ارادی جدی به وین رفته است

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری امروز خود گفته است: «هیات مذاکره کننده ایران با عزم و اراده جدی برای رسیدن به اصول یک توافق وارد وین شده است. آمریکا نیز با رویکرد رفع بن‌بست‌های ایجاد کرده در مذاکرات قبلی، به وین بیاید. در جریان مذاکرات وین هیچ گفت‌وگوی دو جانبه‌ای با هیات آمریکایی صورت نخواهد گرفت.» در حالی که چند ساعت به آغاز مجدد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای برجام باقی مانده است، ایران بابت میزبانی بریتانیا از وزیر خارجه اسرائیل در شب از سرگیری مذاکرات اتمی انتقاد و همزمان پیشنهاد مجدد آمریکا برای مذاکره مستقیم را رد کرده است. در چند هفته اخیر اسرائیلی‌ها به شدت سعی دارند میز مذاکرات وین را بر هم بزنند.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

شرایط اقتصادی ایران به دلیل تحریم‌ها و افزایش قدرت هسته‌ای ایران این مذاکرات را برای طرف‌های مذاکره کننده اهمیت بسیاری بخشیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی