تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان:

تولید۱۳۰ هزار تُن شکر خام و تولید ۶۰ هزار تُن شکر تصفیه شده است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت:حدود ۱۳۰ هزار تُن شکر خام تولید و ۶۰ هزار تُن آن تصفیه و آماده عرضه به بازار شده است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت کردیم.

کد خبر: ۱۱۴۵۷۹
۱۲:۲۴ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

تولید۱۳۰ هزار تُن شکر خام و تولید ۶۰ هزار تُن شکر تصفیه شدهشدهدیدار نیوزخوزستان:به گزارش خبرنگار دیدارنیوز عبدعلی ناصری عصردیروز  درنخستین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) اظهار کرد: طرح‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در محل‌هایی به اجرا رفته که در محاصره آثار تاریخی مختلف و جاذبه های گردشگری است که از آن جمله می‌توان به شوش، هفت تپه، چغازنبیل، آبشارهای شوشتر و تالاب شادگان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بیان کرد: امسال که برداشت نیشکر را جشن گرفتیم، سال خاصی بود که از فروردین تا زمان برداشت خشکسالی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر را شاهد بودیم و از نظر منابع آبی نیز سازمان آب و برق آن را در ۶۰ سال اخیر بی سابقه دانست.

 

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با فعالیت خود به این جاذبه‌ها اضافه کرده و تولید را در کنار این آثار رونق داده است؛ تقریباً از سال ۶۲ که طرح توسعه نیشکر در مجلس مصوب شده تاکنون فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشتیم تا به این تولید ۷۰۰ هزار تُنی دست پیدا کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تصریح کرد: در گذر زمان حداقل در ۱۰ ساله اخیر وضعیت سوددهی شرکت با یک رقم خیلی مشخص به شکل ثابت در حرکت بود تا سال ۹۶ و ۹۷ که بهترین سال برای توسعه نیشکر بوده و ۶۲۹ هزار تُن شکر تولید شد ولی ۹۷ به ۹۸ خشکسالی و بعد سیلاب باعث شد تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی شرکت از بین برود.

ناصری با اشاره به تابستان ۹۸  که بدترین وضعیت را شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به خود دیده بود که مسئولیت آن به هیئت مدیره جدید هم رسید ادامه داد:برای بازسازی آن ۴۰ هزار هکتار آسیب دیده به همت تلاشگران این صنعت ۲۲ هزار و ۶۰۹ هکتار را دوباره کشت و مابقی را به کشت های غیر نیشکر اختصاص دادیم.

 

وی یادآور شد: حدود ۳۰۰ هزار تُن شکر به دلیل خشکسالی و سیل از دست رفت ولی با تلفیق تجارت و صنعت به وسیله کشت‌های غیر نیشکر سود خوبی را برای شرکت محقق کنیم.

ناصری بیان کرد: کمبود آب و برق را کنار هم داشتیم و برای حل مسئله برق نیروگاه های خود را فعال نگه داشتیم و علاوه بر آن ۲۲ دستگاه دیزل ژنراتور را خریداری و نصب کردیم.

وی عنوان کرد: تولید ما چون از نظر آب در مضیقه بودیم به ۷۰۰ هزار تُن نرسید و پیش بینی می‌کنیم با ۱۵ درصد کاهش بتوانیم ۶۰۰ هزار تُن تولید داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از برداشت تاکنون حدود ۱۳۰ هزار تُن شکر خام تولید و ۶۰ هزار تُن آن تسویه و آماده عرضه به بازار شده است خبر داد:یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت کردیم.

ناصری ادامه داد: واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه به شرکت نیشکر و صنایع جانبی نیز انجام و به دنبال این هستیم تا تولید مناسب با نیشکر موجود در این شرکت داشته باشیم؛ برنامه‌های خوبی هم برای نی های آسیب دیده داریم تا در سال آینده محصولات خوبی داشته باشند.

وی افزود: در حال بروزرسانی کارخانه هستیم و برداشت نیشکر از هفت تپه را شروع کردیم؛ همچنین مذاکراتی با کشت و صنعت میان آب هم انجام دادیم تا برداشت آنها را در کارخانه هفت تپه به شکر تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در پایان با بیان اینکه احتمال بروز اعتراضات از هفت تپه دیگر وجود ندارد اظهار کرد:خواسته ما این است که به جای ضرر و آسیب های سیل و خشکسالی در سال های ۹۷ و ۹۸ با همکاری دولت بدهی های شرکت را پرداخت کنیم تا بتوانیم به سوددهی برسیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی