تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

خوزستان جز ۱۰ استان برتر کشور در حوزه نشر و کتاب است

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با وجود تمام مشکلات اما خوزستان همه ساله جز ۱۰ استان برتر کشور در حوزه نشر و کتاب است.

کد خبر: ۱۱۴۴۱۳
۱۲:۵۹ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

خوزستان جز ۱۰ استان برتر کشور در حوزه نشر و کتاب است
دیدارنیوز خوزستان:به گزارش خبرنگار دیدارنیوز خوزستان مرتضی جمشیدی صبح امروز در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر خوزستان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، صنعت چاپ را صنعتی بزرگ و با اهمیت دانست و اظهار کرد: در بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان چاپ جز پنج صنعت نخست است که طبق آمار تا سال ۲۰۲۵ هجمه بازار چاپ و بسته بندی هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار می شود و این رقم در منطقه غرب آسیا ۷۰ میلیار دلار که سهم ایران در آن تنها سه میلیارد دلار است.

معاونت فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: باید بررسی که چرا کشور جایگاه مناسبی در صنعت چاپ ندارد؛ البته تحریم، کرونا، مالیات ها و ارزش افزوده تاثیر مستقیمی بر این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه از مشکلات دیگر ناشران و چاپخانه ها عدم نقدینگی ادارات دولتی و سازمان ها است، تصریح کرد: این موارد باعث شده تا کارهای چاپی کم شود اما با وجود تمام این مشکلات، صنعت چاپ ضررده نیست و هرکس در این راستا سرمایه گذاری کرده ضرری ندیده است.

وی اضافه کرد: خوزستان جز معدود استان هایی است که تاکنون چاپخانه ای در آن تعطیل نشده و چاپخانه ای با ۵۰ تا ۶۰ سال قدمت به کار خود ادامه می دهند که این موضوع عشق و علاقه آن‌ها را می رساند.

وی با عنوان اینکه صنعت چاپ به سمت تکنولوژی رفته، بیان کرد: استفاده از ظرفیت های کشور همسایه از جمله عراق می تواند کمک شایانی بر پیشرفت صنعت چاپ خوزستان کند.

جمشیدی بیان کرد: خوزستان جایگاه خوبی در کشور دارد که طبق آخرین آمار خانه کتاب جز ۱۰ استان برتر کشور در حوزه نشر و کتاب هستیم.

وی از تفویض اختیار صدور مجوز کتاب به اداره کل استان خبر داد و عنوان کرد: این کار اتفاق بسیار خوبی بودچراکه اگر قبلا روند مجوز به چاپ کتابی ۲ ماه زمان می برد اکنون از یک روز تا یک هفته کاهش یافته است.

وی به حمایت اداره از کتابفروشی ها اشاره کرد و گفت: کاغذ روز به روز در حال گرانی است که باید دولت در این راستا فکری کند چراکه به مشکل جدی تبدیل شده است.

وی در پایان با اشاره به عدم وجود مراکز پخش کتاب در خوزستان افزود: یکی از مشکلات جدی در استان این موضوع است که در این راستا اداره کل اعلام می کند در صورت ورود بخش خصوصی به این حوزه حمایت ویژه از آن ها کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی