تیتر امروز

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
عصر ابراهیم تمام شد
افاضات اضافه

عصر ابراهیم تمام شد

در هفته‌ای که گذشت یک حادثه کشور را تحت تاثیر قرار داد و عوام‌الملک از حالا تا اطلاع ثانوی می‌خواهد خاطرات روزانه‌اش را در دفترچه‌ای بنویسد که قرار است تا بعد از مرگش مخفی بماند.
مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای سانحه ورزقان برگزار شد

مجلس یادبود برای شهید رئیسی/ پیکر شهید موسوی در حرم عبدالعظیم آرام گرفت +ویدیو

پس از سانحه تلخ و شوکه‌کننده سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان در آن حضور داشتند، پیکر...

پشت پرده مهم معطلی اجرای رتبه بندی معلمان / گره کار در سازمان برنامه است

مجلس و دولت باید صادقانه با مردم صحبت کنند و این مسائل را توضیح دهند، مردم ما این را درک می کنند، طرح مباحث متناقض معلمین و مردم را دچار سردرگمی می‌کند؛ البته درصد قابل توجهی از فرهنگیان متوجه موضوع هستند که واقعیت موضوع چیست.

کد خبر: ۱۱۴۳۷۸
۱۰:۰۹ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

 

پشت پرده مهم معطلی اجرای رتبه بندی معلمان / گره کار در سازمان برنامه است

دیدارنیوز: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تشریح چرایی اختلاف چندین ساله مجلس و دولت بر سر اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان این موضوع را توضیح داد که دقیقا دلیل این همه معطلی در اجرای این لایحه برای چیست؟

مهرداد ویس‌کرمی  با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان عنوان کرد: مشکل لایحه رتبه بندی معلمان از ابتدا تا کنون بر سر موضوع بودجه آن بود، در این مدت پیشنهادات و بررسی‌های مختلفی نسبت به این لایحه صورت گرفت، اینجانب نیز پیشنهاد داده بودم روند رتبه بندی با جایگاه استادیاری دانشگاه سنجیده شود؛ برآورد ما از این امر این بود که حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی در ادامه با بیان اینکه  این رتبه بندی شامل همه معلمان همچون حق‌التدریسی‌ها و بازنشسته‌ها نمی‌شود و بلکه صرفا شامل حال معلمین پیمانی و رسمی می‌شود، در بخش دیگر گفت: دولت پیشین لایحه رتبه بندی را رائه کرده بود، ولی چون تغییرات بسیاری بر آن اعمال شد همان دولت زیر بار تامین هزینه آن نرفت، نهایتا آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه دولت وقت در همان زمان عنوان کرد که ما توان تامین بیش از ۲۰ هزارمیلیارد تومان را نداریم، در آن زمان تصور دوستان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این بود که هرچه مجلس تصویب کند دولت نیز آن را می‌پذیرد، این درحالی این بود که دولت چنین نگاهی نداشت.

نماینده مردم خرم‌آباد بیان کرد: دولت سیزدهم هم پس از بررسی ها، موضع دولت پیشین را اتخاذ و عنوان کرد که ما توان تامین هزینه مورد نظر کمیسیون یعنی اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی را نداریم، این رقم هم صحیح بود چراکه برای اجرای آنچه که کمیسیون در این لایحه مورد نظر داشت به این میزان از اعتبار نیاز داشتیم،  نهایتا آقای قالیباف رییس مجلس با موافقت نمایندگان در صحن علنی لایحه را به کمیسیون ارجاع داد تا ایرادات و ابهامات متعددی که در لایحه وجود داشت رفع شود، اعضای کمیسیون هم با این موضوع که ایرادات و ابهاماتی وجود دارد موافق بودند، بر همین اساس اعضای کمیسیون ایرادات و ابهامات را رفع کرده و ارتباط لایحه را وزارت علوم به کلی قطع کردند، به گونه‌ای که افزایش حقوق معلمان در مقایسه با خود آموزش و پرورش انجام شود نه با وزارت علوم.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی