تیتر امروز

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره

این صد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است
یک دیپلمات با سابقه وزارت امورخارجه در گفتگو با دیدارنیوز مطرح کرد

روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است

به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود. این آتش‌بس به هیچ عنوان، پایداری نداشته و ما در میانه راه قرار داریم. رژیم صهیونیستی، قطعا تلاش خواهد کرد که ضربات دیگری به...
حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید
گفت و گوی دیدار با روانشناس و استاد دانشگاه:

حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید

توجه به جنبه‌های سلامت روان مردم پس از جنگ ایران و اسراییل همچنان بهانه گفت و گوی دیدار با متخصصان و روانشناسان است. گفت‌و‌گو با دکتر سید حسین المدنی، روانشناس و استاد دانشگاه را بخوانید.

شرط تحقق رتبه‌ بندی معلمان چیست؟

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه کیفیت مدارس دولتی را از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتقا دهیم، گفت: یکی از مداخلات و متغیرهای اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه‌ بندی معلمان است.

کد خبر: ۱۱۳۹۰۱
۱۴:۳۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

شرط تحقق رتبه‌ بندی معلمان چیست؟

 

دیدارنیوز: مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است از این جهت موضوع در خور توجهی است، ارتقاء صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان هدف اساسی رتبه‌بندی است.

وی افزود: یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، توانمندی‌های علمی و تخصصی آنهاست و با وجود اینکه ۱۰ سال قبل در سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و ۵ سال قبل در برنامه ششم توسعه، تصریح شده بود که رتبه بندی معلمان باید مستقر شود، اما تا امروز این موضوع اتفاق نیفتاده است خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات در این دوره اهتمام جدی دارند این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فلسفه رتبه بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است، گفت: این فرآیند باعث باکیفیت‌تر شدن آموزش می‌شود و دانش‌آموز با آموزش بهتری مواجه خواهد بود بنابراین خروجی‌ها و فرآیند‌های تربیتی و آموزشی قطعاً بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند، شایسته بهره‌مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.

فیاضی ادامه داد: شرط لازم تحقق رتبه‌بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه بشود یعنی عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی‌ها، توانمندی‌های و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند، اگر این اتفاق بیفتد شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: ما در مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان که مورد تأکید اسناد بالادستی است، تحقق پیدا کند، خود را ملتزم به پیگیری و اجرای دقیق آن می‌دانیم و باید با همراهی و کمک نهاد‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد همچنانکه بار‌ها رهبر انقلاب تأکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود.

فیاضی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه کیفیت مدارس دولتی را از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتقا دهیم تا دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل‌ها می‌رسند یا امکان قبولی آن‌ها در کنکور کمتر است و به تعبیر رهبر انقلاب، خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند. یکی از مداخلات و متغیر‌های اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید در دستور اول پیگیری باشد.

ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير