تیتر امروز

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...

حاجی بابایی: اعداد و ارقام لایحه رتبه بندی معلمان را قبول ندارم

محمدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انتقاداتی را نسبت به برخی محدودیت‌های در نظر گرفته شده در لایحه نظام رتبه بندی معلمان بیان کرد. او گفت «به صورت کارشناسی اعلام می‌کنم که هیچکدام از اعداد و ارقام منابع مالی لایحه کنونی نظام رتبه‌بندی معلمان را قبول ندارم.»

کد خبر: ۱۱۲۰۰۷
۱۲:۲۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

نظر حاجی بابایی در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان

دیدارنیوز ـ محمدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی جزئیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: قسمت عمده آنچه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تلاش مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، با محدودیت‌هایی همراه است که مورد تایید بنده به عنوان رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس نیست. به صورت کارشناسی اعلام می‌کنم که هیچکدام از اعداد و ارقام منابع مالی لایحه کنونی نظام رتبه‌بندی معلمان را قبول ندارم.


بیشتر بخوانید: رتبه بندی معلمان در جلسه فراکسیون فرهنگیان مجلس با محسن رضایی؟


وی ادامه داد:‌ای کاش در صدا و سیما یا رسانه دیگر برنامه مستقلی می‌گذاشتند و به صورت کارشناسی این موضوع به سمع و نظر همه می‌رسید. معتقدم اعتبار مورد نیاز این لایحه خیلی پایین‌تر از اینهاست، مخصوصاً امسال که اعتبار مورد نیاز یکساله نیست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: اگر بخواهیم همین الان این لایحه را مصوب کنیم و به قانون تبدیل شود، شاید اعتبارش برای یک سوم بودجه مورد نیاز باشد، زیرا حدود چهار ماه تا پایان سال زمان هست.

حاجی بابایی با بیان اینکه پیشنهاد‌هایی را به ویژه در مورد ماده‌های ۳ و ۷ ارائه داده‌ایم که باید به کلی تغییر کنند، اظهار کرد: اگر مواد مذکور تغییر کند، به همان نظام رتبه‌بندی از قبل تعریف شده باز می‌گردد، وگرنه به نظرم مصوبه مطابقتی با سند تحول بنیادین نخواهد داشت.

وی توضیح داد: ماده ۳ معلم را به مربی-معلم، استادیار _معلم، دانشجو-معلم و استاد-معلم تقسیم بندی کرده است و در ماده ۷ میزان مطابقت آن‌ها با هیئت علمی تعریف شده است. البته در ماده یک و ۲ صرفاً درباره تعریف‌ها بحث شده که در مورد آن اختلاف زیادی وجود ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با تصویب لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به طور مطلوب، نیروی انسانی آموزش و پرورش محسوب می‌شود و تا ۱۰ سال آینده باید همه معلمان ورودی بر اساس تخصصشان در جایگاه خود قرار بگیرند. به علاوه با هیئت ممیزی در تمام شهرستان‌ها سنجش صورت می‌گیرد و معلمان بر اساس روش‌های تدریس و طرح درس، ارتقاء پیدا می‌کنند و کیفیت‌بخشی قابل توجهی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود.

حاجی بابایی افزود: در نتیجه این مسائل یک رضایت‌مندی میان معلمان، دانش آموزان و جامعه ایجاد خواهد شد. معلمان زیاده خواه نیستند و آنچه درباره اعداد و ارقام نجومی گفته می‌شود، درست نیست. معلمان نظامی می‌خواهند که به طور عادی و متوسط جزء کارکنان آن قرار بگیرند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: نظام رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۲ مصوب شد، اما به مرحله اجرا نرسید. کار کارشناسی در سال ۹۲ انجام شد که معلمان را از نظر ارتقاء جایگاه و شغل و مهندسی نیروی انسانی و سنجش تعریف کند و معیار‌هایی را برای یک نظام مستقل رتبه بندی در نظر بگیرد.

ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر