تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حمید صفت دوباره از اتهام قتل عمد تبرئه شد

وکیل حمید صفت گفت که او از اتهام قتل عمد و قصاص تبرئه شده است. همچنین قرار بازداشت موقت آقای صفت نیز به قرار وثیقه تبدیل شده و وی فردا از زندان آزاد می‌شود.

کد خبر: ۱۱۰۳۴۳
۲۲:۵۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

حمید صفت دوباره از اتهام قتل عمد تبرئه شد

دیدارنیوز: مهرداد زمانی وکیل حمید صفت با اشاره به اعلام رأی نهایی دادگاه حمیدصفت توسط قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران اظهار کرد: دادگاه موکل بنده (حمید صفت)، دو مرتبه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل، اما به دلیل شبهات و اختلافات موجود در نظریه‌های کمیسیون پزشکی قانونی، ابهاماتی به پرونده وارد شد.

وکیل حمید صفت افزود: دادگاه در نهایت در رأی نهایی اعلام کرد نظر به اینکه آقای حمید صفت در لحظه مشاجره، توجه و آگاهی به وضعیت جسمی مرحوم نداشته، بنابراین نمی‌توان اتهام قتل عمد را متوجه وی دانست صرف‌نظر از اینکه ابهاماتی نیز در نظریه پزشکی قانونی وجود داشت.

وی تصریح کرد: موکل بنده از اتهام قتل عمد و قصاص تبرئه و برای وی دیه به میزان دیه یک فرد مسلمان در نظر گرفته شد همچنین قرار بازداشت موقت آقای حمید صفت نیز به قرار وثیقه تبدیل شده و وی فردا از زندان آزاد می‌شود.

زمانی با بیان اینکه اتهام آقای حمید صفت در نهایت از قتل عمد به قتل شبه‌عمد (غیر عمد) تغییر پیدا کرد، درباره اینکه آیا رأی اعلام شده قابل فرجوام‌خواهی است یا خیر نیز، گفت: بله رأی قابل فرجام‌خواهی است، اما پیش‌بینی ما (بنده و دیگر وکیل آقای صفت؛ آقای حسین شاهرخی) این است که خدشه‌ای به این رأی وارد نشود، چون دیوان عالی کشور، دو مرتبه در دو رأی مختلف، نظرش بر قتل شبه‌عمد بود و قتل عمد را قبول نداشت.

ماجرای مرگ پدرخوانده حمیدصفت

حمیدرضا امیری‌صفت مشهور به حمیدصفت ۲۸ مرداد ماه ۹۶ به‌اتهام قتل همسر مادرش بازداشت شد.

مادر حمید، از حدود ۱۰ سال قبل از حادثه، پس از جدایی از شوهر اولش، با هوشنگ ۶۶ ساله ازدواج کرده بود و حمید هم گاهی به خانه آن‌ها می‌رفت، حمید ۲۴ مردادماه ۱۳۹۶ وقتی فهمید هوشنگ مادرش را کتک زده است، خودش را به خانه رساند و با او درگیر شد.
هوشنگ پس از این درگیری به بیمارستان انتقال یافت، اما سه روز بعد جان باخت، پس از این ماجرا، دو پسر و یک دختر هوشنگ، از حمید صفت به دلیل قتل عمد شکایت کردند.
حمید صفت در اظهاراتش با رد هرگونه ضربه به سر متوفی به بازپرس گفت: من به هیچ وجه ضربه به سر هوشنگ نزدم و اصلاً قصد کشتن وی را نداشتم فقط می‌خواستم وی را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد، احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کِشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل خورده باشد، چون در آن لحظات هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.
در ادامه تحقیقات پزشکی قانونی در بررسی اولیه، علت مرگ پدرخوانده حمیدصفت را «خونریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانه راست متوفی» اعلام کرد که با اعتراض متهم، پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی رفت.
کمیسیون هفت‌نفره پزشکی قانونی در گزارش خود ۵۰ درصد علت مرگ هوشنگ را مسائل و بیماری‌های متوفی اعلام کرد، به این ترتیب دادگاه با تبدیل قرار بازداشت متهم به قرار وثیقه موافقت کرد و حمید با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آزادی حمید پایان کار نبود چرا که اولیای‌دم به این حکم اعتراض کردند و پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره فرستاده شد که نهایتاً صدور قرار جلب به دادرسی و صدور کیفرخواست جدید با عنوان اتهامی مباشرت در قتل عمد را به‌دنبال داشت.
حمید صفت در جلسه دادگاه ضمن رد قتل گفت: "مثل همه دعواها، درگیری ما هم با هل دادن یکدیگر شروع شد و من هم چند مرتبه او را هل دادم. در تحقیقات اولیه گفتم "من او را نزده‌ام. "، گفتند "اگر تو نزدی، مادرت زده است. "، به همین دلیل من هم گردن گرفتم که چند ضربه به او زده‌ام. من شکلات‌خوری را به‌سوی او پرتاب نکردم، فقط یک گلدان بود که به دیوار کوبیدم، آن موقع متوفی به‌سمت آشپزخانه رفت و من فکر کردم می‌خواهد چاقو بردارد، دستش را گرفتم. او یک لیوان برداشت که آن را هم از او گرفتم و لیوان افتاد و شکست، بعد هم دعوایمان تمام شد. "
حمید در این جلسه گفت که ضربه زدن در حد هل دادن را قبول دارد. پس از آخرین دفاعیات متهم، هیئت قضایی قرار متهم را از قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به قرار بازداشت موقت تبدیل کردند و حمیدصفت مجدداً بازداشت و روانه زندان شد.
در ادامه حکم قصاص برای متهم صادر شد، اما اولیای‌دم حمیدصفت به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده برای فرجام‌خواهی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد.
به این ترتیب با رأی اکثریت شعبه ۳۹ دیوان‌عالی کشور فرجام‌خواهی پرونده حمیدصفت پذیرفته و حکم قتل عمد و قصاص حمیدصفت نقض شد.

برچسب ها: حمید صفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
قضات شعبه 10 کیفری رای قصاص میدن ولی رئیس شعبه اقای متین راسخ علیرغم اطلاع متهم بقتل از بیماری و پیری ناپدری با استدلال عدم تخصص متهم بقتل در امور پزشکی قتل ناپدری رو مصداق بند پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی نمیدونه !!!!! و شعبه 39 دیوان ( 51 جدید) با همون استدلال حکم قصاص رو نقض میکنه!!!!! و شعبه 8 کیفری هم به استناد حرف متهم بقتل!!!!(ضربه یواش زدم و عدم اطلاع از بیماری قلبی ناپدری) حکم تبرئه صادر میکنه!!!! و شعبه 51 دیوان ( 39 سابق) حکم تبرئه شعبه 8 کیفری رو تائید میکنه!!!!!
به استناد عکسای موبایلی ضرب و شتم ناپدری و نکات دیگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh و اسیبهای نوشته شده درگزارش جسد و ...... حمید صفت با علم و اگاهی از بیماری ناپدری! با ضربات شدید مشت ناپدری رو میزنه که مصداق بند ب و پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
در رای شعبه 10 کیفری رئیس شعبه قتل عمد ندونسته ولی هر 2 مستشار قتل عمد دونستن و در رای شعبه 39 دیوان(51 جدید) مستشار شعبه قتل عمد دونسته ولی رئیس و معاون شعبه قتل عمد ندونستن و در رای شعبه 8 کیفری هر 3 قاضی قتل عمد ندونستن و در رای شعبه 51دیوان(39 سابق) همون اقای رئیس و معاون شعبه 39 دیوان قتل عمد ندونستن ولی نظر همون مستشار شعبه که قبلا قتل عمد دونسته نیست و بنظر میاد که دیگه در اون شعبه نیست !!!!! و بجاش نظر دادیار دیوان عالی رو درخلاصه جریان پرونده مبنی بر نقص در تحقیقات نوشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
بچه های مقتول گفتن بعد از حکم برائت 1400/9/1 شعبه51 دیوان(39 سابق) شعبه 8 کیفری دادنامه ای در مورخ 1400/9/16 صادر کرده و فقط به حسین شاهرخی وکیل حمید صفت ابلاغ شده!!!!!!!!!!!! و تا امروز دادنامه 1400/9/16 به ما ابلاغ نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و پرونده با علت طرح رفع ابهام و ارشاد نسبت به اتهام قتل عمدی مسلمان به تاریخ 1400/10/13 در شعبه 51 دیوان ثبت شده.
معلوم نیست شعبه 8 کیفری با شعبه 51 دیوان(39 سابق) چکار دارن میکنن!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
مثل روز روشنه قتل عمد بوده خود ناپدری به پلیس گفته حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و همون روز درگیری به کماء میره و 3 روز بعد هم فوت میکنه و اسیبهایی که درگزارش جسد نوشته شده شامل کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت مغزی و خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و حرکت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب گواه ضربات شدیده.
موضوع دفاع از مادری که حق طلاق داشته دروغه و حرفای حمید صفت متناقضه اول گفته ناپدری ادم خوبی نبود مادرم رو مدام کتک میزد با من مشکل داشت ضربه زدم و از بیماری قلبی ناپدری خبر داشتم ولی بعد از انتخاب وکلای جدید میگه ناپدری کمی عصبی بود با مادرم اختلاف معمول زن و شوهری داشت با من رابطه صمیمی داشت و از بیماری قلبی و مصرف دارو خبر نداشتم و ضربه یواش زدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
حمید صفت گفته روز قبل از درگیری! ناپدری مادر من و زده واقعا دلیل ضرب و شتم ناپدری مربوط به روز قبل بوده؟!!!!!!! اگر به گفته حمید صفت اختلاف ناپدری با مادر حمید اختلاف معمولی بوده چرا حمید صفت اختلاف معمولی رو بقتل رسوند!!!!!
پسر مقتول گفته پدرم فهمید مادر حمید نقشه برای همون اپارتمان محل وقوع قتل داره و خواست با انتقال اموال بنام وصیش و طلاق مادر حمید جلوگیری کنه ولی اسناد اموال در صندوق امانات مادر حمید بود و امتناع مادر حمید از تحویل اسناد باعث اصرار پدرم برای طلاق و قتلش شد و فعلا هم اپارتمان محل وقوع قتل هم با قرارداد اجاره خلاف قانون در اختیار دوست حمید صفته !!!
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
ننگ این قتل تا ابد رو پیشونیت چسبیده چون 10 سال تو خونه ناپدری خوردی و خوابیدی و کلیپ تبلیغی توسط پرشین پاپارازی ضبط کردی و تو دادسرا امضاء کردی و گفتی 5 شش ساله از پدرخونی خودت خبر نداری و قطع رابطه هستی و مدرکش در اینستاگرام پسر مقتول soheyl_assadzadeh هست و بفرض دعوای زن و شوهر در روز قبل میتونستی اصرار به طلاق مادرت کنی نه اینکه به بهانه دروغ دفاع از مادرت که حق طلاق هم داشت ناپدری ساده و دلسوز فاقد سواد فارسی رو بقتل برسونی و فکرکنید با گفتن دروغ تماس برادرت از امریکا و درخواست میانجیگری برادرت میتونید حقیقت رو کتمان کنید! اول گفتی و امضاء کردی برادرت صبح روز درگیری با ناپدری بهت زنگ زده حالا با انتخاب وکلای جدیدت گفتی شب قبل از روز درگیری برادرت تماس گرفته که هر 2 گفته دروغه در اصل مادرت بهت گفته بیا هوشنگ( ناپدری) میگه از خونه من برو بیرون نقشه کشیدی برام طلاقت میدم و شما هم دیدید با طلاق و زنده موندن ناپدری نقشه کلا خراب میشه و بیچاره رو بقتل رسوندید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
1
حمید و مادرش اول گفتن ما بیرون بودیم و از هیچ چیز خبر نداریم البته بد شانسی حمید صفت و مادرش این بود که ناپدری تو خونه نمرد و با حرفایی که خود ناپدری قبل از به کماء رفتن در همون روز به پلیس گفت برنامه ریزی حمید و مادرش خراب شد و گرنه مادر حمید با اموال و حقوق بازنشستگی ناپدری تو المان خوش بود ولی پرونده قتلی باز شد و اقامت موقت مادر حمید هم تمدید نشد و ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
اقامت موقت مادر حمید صفت بخاطر دروغی که چند سال قبل از اخذ اولین اقامت موقت به دولت المان گفته بود تمدید نشد.
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
1
اولین نظریه پزشکی قانونی ایران علت فوت را خونریزی و اسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت اعلام نمود که با اعتراض وکیل حمید صفت کمیسیون 3 نفره علت فوت و خونریزی مغزی و اسیب نسج مغزی در اثر اصابت جسم سخت و عوارض ناشی از ان در زمینه مستعد جسمانی تعیین کرد که عوامل زمینه ای نظیر سن، مصرف داروهای ضد انعقادی، ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون به میزان 15 درصد در بروز مرگ تاثیر داشته اند با اعتراض وکیل حمید صفت! کمیسیون 5 نفره نوشته با توجه به معاینات انجام شده در بیمارستان فیروزگر اثار ظاهری ضرب و جرح در نواحی سر و صورت و گردن ملاحظه نشد پس 33 درصد علت خونریزی مغزی و فوت مربوط به ضربه و 67 درصد مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون میباشد که با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 7 نفره 50 درصد علت خونریزی مغزی و فوت رو مربوط به ضربه و 50 درصد رو مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون دانسته( و حمید صفت با قرار وثیقه در خرداد 1397 ازاد میشه) با اعتراض اولیاء دم! کمیسیون 9 نفره بدون درج درصد نوشته این نوع خونریزیها و اسیبهای مغزی بدلیل سن بالا و مصرف داروهای ضد انعقادی با ضربه خفیف و غیر کشنده می تواند حادث گردد!!!!!! و با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 11 نفره بدون درج درصد نوشته بیماریهای زمینه ای ناپدری می توانسته منجر به فوت شود!!!!!! و استرس ناشی از نزاع و مصرف داروی ضد انعقاد تشدید کننده روند فوت بوده اند.
پزشکی قانونی المان به استناد گزارش جسد پزشکی قانونی ایران و سی تی اسکن بیمارستان فیروزگر و گزارش ترخیص از بیمارستان برلین بعد از فنرگذاری عروق انسدادی و عکسهای موبایلی ضرب و شتم! نظریه اولی و دومی( 3 نفره) پزشکی قانونی ایران رو قابل قبول دانسته ولی نظریات دیگر را غیر مستدل و غیر علمی دانسته و در پایان نظریه 12 صفحه ای نوشته بدون ضربات شدید و پی در پی اسیبهای تشریح شده درگزارش جسد بروز نمیکرد.
درعکس موبایلی از ناپدری دربیمارستان فیروزگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh اثار ضرب و جرح کاملا مشهوده و بنا به گزارش پلیس 110 ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و در گزارش جسد نوشته شده خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود.
حقوقدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اگر در گزارش جسد فقط نوشته بود خونریزی روی نرم شامه و خونریزی معمولی زیر سخت شامه تاکید میکنم معمولی زیر سخت شامه و اثار ضرب و جرح هم نبود قطعا علت خونریزی و فوت! بیماری و مصرف داروی ضد انعقاد بود ولی حالا که خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه نوشته شده قطعا ضربه باعث خونریزی شده و مضافا اینکه کوفتگی بافت مغزی فقط با ضربه شدید حادث می شود چه برسد به کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغزی مندرج درگزارش جسد! و عکسای موبایلی اثار ضرب و شتم هم به تنهایی گواه شدت ضربات است و اقرار خود متهم بقتل و بیان خود ناپدری دلیل احراز زدن ضربات توسط حمید صفت می باشد و ​اسیبهای مندرج درگزارش جسد گواه صحت اظهارات ناپدری به پلیس قبل از به کماء رفتن میباشد با این مشخصه! ضربه به سینه ناپدری باعث پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب شده و ضربه به سر باعث خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ شده.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی