تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
بعد از گذشت بیش از نیم قرن

انتشار داستانی منتشرنشده از تنسی ویلیامز

داستانی کوتاه که تنسی ویلیامز آن را سال ۱۹۵۲ نوشته بود، به تازگی در بایگانی کتابخانه دانشگاه هاروارد آمریکا پیدا و در تازه‌ترین شماره نشریه استرند منتشر شد.

کد خبر: ۱۰۸۸۸۸
۱۵:۴۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

 داستان منتشرنشده از تنسی ویلیامز

دیدارنیوز ـ ویلیامز که بیشتر با نگارش نمایشنامه «اتوبوسی به نام هوس» در جهان ادبیات شناخته می‌شود، در ۱۹۵۲ داستان کوتاه «زن تابستانی» را نوشت؛ ماجرای یک استاد دانشگاه آمریکایی که تابستان هر سال به رم می‌رود تا زنی را که نخستین بار هنگام کار کردن در خیابان دیده، ملاقات کند. هر چند در گذر سال‌ها درمی‌یابد حس دشمنی مردم نسبت به آمریکایی‌ها در حال بیشتر شدن است.

«زن تابستانی» که نزدیک به ۷۰ سال منتشر نشده بود، در آرشیو کتابخانه هاوتن دانشگاه هاروارد آمریکا پیدا و این هفته در نشریه استرند چاپ لندن منتشر شد. اندرو گالی، دبیر اجرایی استرند درباره این داستان کوتاه ویلیامز می‌گوید: «نمی‌دانم چرا او هرگز برای انتشار این متن زیبا قدمی برنداشته بود. چاپ نشدن این داستان یکی از انبوه معما‌های ادبی است که سال‌ها ذهن من را درگیر خودش کرده بود و حالا دیگر حل شده است.»

داستان کوتاه «زن تابستانی» برشی است از ماجرا‌های کشوری که همچنان در حال بیرون آمدن از پیامد‌های جنگ جهانی دوم است و در این میان دیگر روی خوش به آمریکایی‌ها نشان نمی‌دهد. قهرمان داستان که در هر سفر به ایتالیا با عبارت «سلام جو» روبه‌رو می‌شد، رفته‌رفته «یانکی برگرد به خانه» و «کوکو» را می‌شنود؛ کنایه‌ای به سلاح زیستی کوکوباسیل که گفته می‌شد ارتش آمریکا در جنگ با کره شمالی از آن بهره برد.

ویلیامز که زاده می‌سی‌سی‌پی بود، در چند نوشته دیگر خودش به ایتالیا و مردم آن پرداخته است؛ از جمله در نمایشنامه «خالکوبی گل سرخ» درباره بیوه‌ای به نام سرافینا از اهالی سیسیل و رمان «بهار رمی خانم استون» درباره یک بانوی سالخورده آمریکایی که به رم می‌رود.

نویسنده سرشناس آمریکایی یک بار پس از ورود به خاک ایتالیا نوشته بود: «احساس می‌کنم حالم معجزه‌آسا بهتر شده است. آفتاب می‌تابد و لبخند بر چهره ایتالیایی‌ها پیداست.» با این حال، قهرمان «زن تابستانی» چهره‌ای دیگر از مردم ایتالیا به تصویر کشیده که چندان هم دوستانه و با لبخند نیست.

برچسب ها: معرفی کتاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی