تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مربی ایتالیایی روی نیمکت می‌نشیند

گابریل پین، اسلحه مخفی استقلال مقابل الهلال

استقلال فردا شب به مصاف الهلال می‌رود در شرایطی که در چند روز اخیر اتفاقات خوبی هم رد زمینه نقل و انتقالات و هم در حوزه مدیریتی برای این تیم رخ داده است.

کد خبر: ۱۰۸۲۷۴
۱۸:۴۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

گابریل پین استقلال

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا بازی استقلال مقابل الهلال، امروز خبر‌های جالبی از دفتر باشگاه در تهران منتشر شد که نشان می‌دهد احمد مددی و اصغر ملکیان به موازات حضور تیم در اردوی دوبی، اصلا بیکار نبوده‌اند. استقلال هم‌اکنون در دوبی به سر می‌برد تا در فضایی آرام و به دور از هیاهوی تهران، تیم به حداکثر آمادگی و هماهنگی برای بازی سخت مقابل الهلال برسد.

نکته جالب حضور گابریل پین در کنار فرهاد مجیدی است که به نوعی افتتاحیه همکاری او با استقلال تلقی می‌شود. در حالی که برخی از رسانه‌ها نوشته بودند که پین تنها به نیت گشت و گذار و احیانا توصیه‌های کوچک فنی به فرهاد مجیدی راهی دوبی شده، امروز مشخص شد که احمد مددی با وجود قرنطینه بودن و دورکاری، شرایط را برای حضور گابریل پین در کنار تیم فراهم کرده است. مددی در حضور تعدادی از خبرنگاران اعلام کرد که کمک ایتالیایی فرهاد مجیدی بر مبنای قرارداد رسمی به جمع آبی‌ها اضافه شده و باشگاه طبق قرار، ۳۰ درصد از توافق مالی را نیز به صورت نقدی در دوبی به گابریل پین پرداخته و حتی بلیط پرواز به دوبی را هم خود باشگاه تامین کرده است.

نکته بسیار مهم دیگر این است که مربی ایتالیایی استقلال به فدراسیون فوتبال نیز معرفی شده و اجازه  نشستن روی نیمکت تیم را هم دارد و کلیه امور اداری او در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز انجام شده و حتی تضامین مربوط به قرارداد او نیز به نهاد اصلی فوتبال ایران تحویل داده شده است.

به این ترتیب کادر فنی استقلال با این مربی کارآزموده تکمیل شده و فایده این کار نیز احتمالا در بازی مقابل الهلال قابل مشاهده خواهد بود. به هر صورت استقلال با ترکیب متفاوت و کادر فنی باتجربه‌تر به مصاف الهلالی می‌رود که از نظر قیمت در مارکت جهانی فوتبال، قابل مقایسه با آبی‌های تهران نیست، اما شاید یک شگفتی بزرگ توسط بازیکنان و کادر فنی استقلال رخ دهد!

از نظر منطق فوتبال و میزان سرمایه‌گذاری، طبیعت فوتبال حکم به پیروزی الهلال خواهد داد و هواداران استقلال باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند، اما هر قاعده‌ای استثنائاتی هم دارد و گاهی نتایج معجزه‌وار در زمین فوتبال رخ داده‌اند. به هر حال استقلال نیز نشان داده که توانایی برهم زدن بازی‌های این چنینی را داشته است. شاید هم گابریل پین و توصیه‌های فنی‌اش، همان اسلحه مخفی و مرگبار استقلال باشد.

اما اتفاقات دیگر باشگاه استقلال نیز جالب است. گرچه مهدی قایدی در باشگاه شباب‌الاهلی امارات هنوز جا نیفتاده و نمایش خیره‌کننده‌اش در استقلال را به اجرا درنیاورده، اما درآمدی که از انتقال او به استقلال رسیده، باعث شده که استقلال یک اردوی مرتب و منظم و بدون دردسر و آژان‌کشی در دوبی برگزار کند. بر اساس گفته‌های مددی، استقلال در بهترین حالت حدود ۲ میلیون دلار از فروش قایدی به دست خواهد آورد که بخشی از آن به حساب باشگاه واریز شده و با آن کار‌های خوبی می‌توان انجام داد.

مددی مجیدی

استقلال با اضافه کردن مهدی پاشازاده به کادر مدیریتی باشگاه نیز بنیه فوتبالی خود را افزایش داده و طبیعتا درآمد باشگاه می‌تواند در مسیر‌های درستی هزینه شود. اصغر ملکیان رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال نیز امروز گفت که قرار بوده حداقل ۱۰ روز قبل مهدی پاشازاده به عنوان معاون ورزشی باشگاه معرفی شود، اما پیگیری کار‌های اداری گابریل پین مجال این اتفاق را نداده است.

با این اوصاف به نظر می‌آید که بخش مهمی از اختلافات میان فرهاد مجیدی و مدیریت باشگاه در حال رفع شدن است و شاید یک پیروزی بزرگ بتواند یخ میان بازیکنان و مدیریت را نیز به کلی آب کند. فردا شب بازی استقلال و الهلال برای آبی‌های تهران بسیار مهم و تاریخی خواهد بود. اگر استقلال بر خلاف قواعد مرسوم فوتبال این بازی را ببرد و شگفتی بسازد، هم درآمد قابل ملاحظه‌ای از این پیروزی به دست خواهد آورد و هم نقطه آغازی بر پایان بحران‌های دو سه سال اخیر خواهد گذاشت. اتفاقی که می‌تواند زمینه‌ساز به دست آوردن یک قهرمانی در فصل پیش رو هم باشد، نکته‌ای که اعتماد از دست رفته هواداران را نیز تمام و کمال به تیم محبوبشان برخواهد گرداند.

  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی