تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
جریان انگیزه، معکوس می‌شود؟  

تیم ملی، الهام‌بخش پرسپولیس و استقلال

سه باشگاه ایرانی در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهند رفت در حالی که باید روحیه قوی تیم ملی برای کسب پیروزی را با خود داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۷۹۱۵
۱۴:۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

تیم ملی ایران

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با اینکه نزدیک به دو روز از پیروزی غرورانگیز تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق می‌گذرد، اما هنوز هم شیرینی این برد جذاب زیر دندان هواداران و بدنه فوتبال ایران احساس می‌شود. با توجه به روند پیروزی‌های ملی فوتبال ایران، دیروز در جدول رده‌بندی فیفا نیز اتفاق خوب افتاد و ایران پس از مدت‌ها دوباره به عنوان تیم اول آسیا در رنکینگ قرار گرفت.

این اتفاقات قطعا منجر به افزایش روحیه در تمام عناصر فوتبال ایران شده، از فدراسیون و باشگاه‌ها گرفته تا طرفداران فوتبال فارغ از هر گرایشی. اما نکته مهم در این بین، تداوم و حفظ این احساس برتری‌جویی و امیدوارانه برای اتفاقات بعدی فوتبال ایران است. با اینکه بیشتر بازیکنانی که در قالب تیم ملی در دو بازی اخیر به میدان رفتند از جمع لژیونر‌های فوتبال ایران بودند، اما باید این میل و انگیزه پیروزی‌خواهانه با روش‌های مرسوم و شناخته‌شده به سه تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پمپاز شود.

تا چند روز دیگر پرسپولیس، استقلال و تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دیدار تیم‌هایی از تاجیکستان و عربستان خواهند رفت و رهاورد روحی و انگیزشی تیم ملی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی، به شدت برای این سه تیم مفید خواهد بود. گرچه هنوز تکلیف تراکتور برای رویارویی مقابل النصر عربستان به درستی مشخص نیست، اما دو تیم استقلال و پرسپولیس قطعا باید روحیه قوی تیم ملی فوتبال ایران را در میدانی دیگر به نمایش بگذارند.

همین باشگاه‌ها بودند که چند ماه قبل در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا نمایشی خیره‌کننده از خود به جا گذاشتند و سه تیم از چهار تیم ایران به دور بعد صعود کردند. آن روز‌ها همین سه باشگاه بودند که با کسب پیروزی‌های بزرگ ظرفیت فوتبال ایران را به نمایش گذاشتند و به نوعی روحیه تیم ملی را برای دور برگشت بازی‌های مرحله نخست انتخابی بالا بردند.

فوتبال میدان داد و ستد است اگر آن روز سه باشگاه بزرگ فوتبال ایران به تیم ملی روحیه دادند حالا می‌توانند تیم ملی را منبع الهام خود قرار دهند. به نظر می‌آید حتی در دوران تیره‌روزی تراکتور و استقلال نیز می‌توان روحیه برتری‌جویی را به این دو تیم تزریق کرد و آن‌ها را به جنگ غول‌های میلیون دلاری مثل الهلال و النصر فرستاد. تیم ملی در چهار بازی برگشت دور اول انتخابی، کار بسیار سختی داشت، اما نهایتا با کسب ۱۰۰ درصد امتیازات ناگهان بازی را تغییر داد و حالا هم بهترین نتیجه را تا دور دوم انتخابی به دست آورده است.

بدون شک مشکلات و تنگنا‌های فوتبال ایران به زودی و به این سادگی‌ها رفع نخواهد شد، اما میدان‌هایی مثل لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال و پرسپولیس و حتی تراکتور فرصتی برای کسب درآمد و فروش بازیکنانشان به تیم‌های بزرگ‌تر است. تیم ملی ایران هم در نتیجه حضور بازیکنانش در تورنمنت‌های بزرگ توانسته حالا ترکیبی قدرتمند و باهوش از بازیکنان شاغل در لیگ‌های معتبر بسازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی