تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

چرا به مرگ فکر می کنیم؟

به یاد داشتن مرگ طرز فکر مارا در مورد زندگی به سمت و سوی دیگری میبرد؛ و به ما یاد آوری میکند که هیچ چیز و هیچکس در زندگی ما آنقدر باارزش و ماندگار نیست.

کد خبر: ۱۰۷۳۵۵
۱۸:۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

فکر کردن به مرگ

دیدارنیوز ـ مرگ یک حقیقت است، حقیقتی که گریزی از آن نیست و همه انسان‌ها آن را تجربه خواهند کرد. یادآوری مرگ و فکر کردن به آن برخلاف عقیده بسیاری از افراد تاثیرات مثبتی بر روی افراد دارد و موجب بهتر شدن کیفیت زندگی می‌شود.

در بسیاری از مواقع اندیشیدن به مرگ سبب ایجاد تغییرات مثبتی در رفتار افراد و قدردانی بیشتر و لذت بردن از لحظات زندگی می‌شود. یادآوری مرگ فواید دیگری نیز دارد که در این بخش از نمناک شما را با فواید اندیشیدن به مرگ آشنا می‌کنیم.

اندیشیدن به مرگ به ما انگیزه می‌دهد

تصور کنید اگر می‌دانستید جاودانه هستید و تمام مدت در دنیا زندگی می‌کنید چه کاری انجام می‌دادید؟ دانستن این که همیشه فردایی وجود دارد، ممکن است میلی در شما ایجاد نکند تا در جوانی کاری انجام داده و یا در جهت حفظ سلامت یا ارتقا شغلی تلاش کنیم، اما اینکه بدانیم فرصت مان در این دنیا محدود است به ما انگیزه‌ی زندگی کردن به معنای واقعی را می‌دهد.

باعث عدم ناراحتی ازچیز‌های کوچک می‌شود

اندیشیدن به ماهیت نامطمئن زندگی دیدگاهی به ما می‌دهد که بتوانیم به مسائل عمیق نگاه کنیم. مثلا وقتی مرگ خود را به یاد می‌آوریم، آنقدر ناراحت دعوا با همسر نمی‌شویم یا از مشکلات اقتصادی رنج نمی‌بریم.

به درک زمان حال کمک می‌کند

اگر امروز آخرین روز زندگی شما باشد، شاید واکنش متفاوتی نسبت به ترافیک شلوغ یا شغل "خسته کننده" خود داشته باشید. ممکن است از لحظاتی لذت ببرید (یا حداقل از آن‌ها متنفر نباشید) که قبلاً ناراحت کننده بوده اند.

دفعه بعد که متوجه واکنش در برابر یک احساس ناخوشایند شدید، به این فکر کنید که اگر به شما بگویند دو ماه، یک هفته یا یک روز دیگر برای زندگی باقی مانده است، چگونه متفاوت زندگی خواهید کرد.

به بروز اضطراب‌ها و آمادگی بیشتر می‌انجامد

وقتی به مرگ فکر می‌کنیم، اضطراب ایجاد می‌شود، اما هرچه بیشتر به چیزی فکر کنیم، ترس از آن بیشتر نمی‌شود. باور‌های متفاوتی در مورد مرگ وجود دارد فقط خود را در نظر بگیرید این که آیا شما به زندگی پس از مرگ، خواب ابدی؛ و مرگ یا چیز دیگری اعتقاد دارید، فقط اجازه دهید این افکار به آگاهی وارد ذهنتان شوند و به هر چیزی که باور دارید توجه کنید.
امکان زندگی با هدف را می‌دهد

به خاطر سپردن این که زندگی محدود است به ما کمک می‌کند تا به هدف از زندگی پی ببریم و با توجه به اعمال خود هدف داشته باشیم. به جای غرق شدن در سلفی گرفتن و آرزوی داشتن حقوق عالی، ممکن است به این فکر کنید که برای افرادی که برایتان اهمیت دارند وقت بگذارید، کار‌هایی انجام دهید که شما را خوشحال می‌کند و اثری از خود در جامعه بگذارید.

اندیشیدن به مرگ ما را به ارزشهایمان نزدیک و به ما کمک می‌کند تا به "هدف" فکر کنیم و از خود بپرسید برای چه چیزی ارزش قائل هستید، برای چه ایستادگی می‌کنید و هدف شما چیست سپس حرکت در آن جهت را آغاز کنید.

اگر احساس شجاعت می‌کنید، فضایی برای فکر کردن در مورد مرگ ایجاد و به آنچه پیش می‌آید توجه کنید طبیعی است که باعث اضطراب شود. اطمینان داشته باشید که این واکنش از ارزش زندگی و تمایل به ادامه زندگی ناشی می‌شود.

اولویت‌های واقعی را مورد توجه قرار می‌دهد

هر روز صبح که در آینه نگاه می‌کنید از خود بپرسید اگر امروز آخرین روز زندگی تان بود، آیا کاری را که امروز قصد انجام آن را دارید انجام می‌دادید؟ "اگر پاسخ تان منفی است بدانید برای روز‌های متوالی باید چه چیزی را تغییر دهید.

بیشترین حسرت افراد این است که "ای کاش شجاعت این را داشتم که زندگی صادقانه‌ای برای خودم داشته باشم، نه زندگی‌ای که دیگران از من انتظار داشتند. " تعداد معدودی از افراد بر اساس آنچه واقعاً می‌خواهند و نه بر اساس انتظارات دیگران، زندگی می‌کنند.

شما را از مشکل روانی بیرون می‌آورد

بسیاری از ما مشکل روحی روانی داریم که حتی از آن آگاهی نداریم و بی اطلاع از آن، کار‌های روزمره خود را دنبال می‌کنیم، اما هیچ گاه برای اندیشیدن درباره ماهیت واقعی وجودمان متوقف نمی‌شویم البته، ترس‌ها و ناامیدی‌های روزانه از واقعیت چیزی را کم نمی‌کند و داشتن آگاهی مداوم غیرممکن است، اما این یک راه خوب برای تنظیم مجدد و یادآوری آنچه واقعا مهم یا بی اهمیت است به حساب می‌آید.

از زندگی لذت می‌برید

بدیهی است که اگر لذت زندگی را برای مدت طولانی به تعویق بیندازید، فرصت لذت بردن را از دست دهید. این بدان معناست که باید راهی را برای اهداف خود انتخاب کنید که از آن لذت خواهید برد.

توجه بیش از حد به تعادل کار و زندگی را فراموش کنید، کاری را که دوست دارید پیدا کنید! این که بخواهید پولدار و ثروتمند شوید هیچ اشکالی ندارد، اما اگر به معنای قربانی کردن ده‌ها سال از زندگی، سلامتی، احساس رضایت و روابطتان باشد، آیا ارزشش را دارد؟ بدانید که می‌خواهید قبل از مرگ به چه چیزی برسید و برای آن تلاش کنید و از این راه لذت ببرید.
موجب تصمیم گیری‌های بهتر می‌شود

اندیشیدن به پایان زندگی و زمان اندک عمر می‌تواند ما را به انتخاب‌های کلیدی سوق دهد که به تدریج مسیر زندگی را هدایت می‌کند.

مشکلات بزرگ، کوچک به نظر می‌رسند

آیا به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارید و این که زندگی تنها در یک چشم برهم زدن می‌گذرد، این واقعیت است که همه مشکلات امروزی ما در مقایسه با ابدیت کوچک است. اندیشیدن به مرگ بر همه بطور متفاوت تأثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند در حدی ترسناک باشد، اما برای هر یک از ما فکر مرگ و میر می‌تواند راهی قدرتمند برای تعیین اولویت‌ها و ترس هایمان باشد.

منبع: نمناک
برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی