تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
شهریور پر ماجرای فوتبال ایران

سجادی با مددی و سمیعی چه خواهد کرد؟

در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین روزهای دو تیم استقلال و پرسپولیس، نگرانی‌ها این است که اگر وزارت ورزش بخواهد به مدیریت این دو باشگاه دست بزند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

کد خبر: ۱۰۷۳۳۳
۱۶:۵۹ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

سجادی با مددی و سمیعی چه خواهد کرد؟

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: شهریور پرماجرای فوتبال ایران به نقطه جوش خود نزدیک می‌شود. تیم ملی به سختی از سوریه عبور کرده و حال باید با عراق روبرو شود، تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ ایران همچنان در پنجره نقل و انتقالات به سر می‌برند، سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور باید با فاصله کمی پس از بازی تیم ملی با عراق، در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند و دست آخر هم اینکه همین سه تیم در بحران‌های داخلی و بعضا مدیریتی دست و پا می‌زنند و اتفاقات عجیبی در آنها روی داده است.

در شرایطی که به نظر می‌رسید باشگاه استقلال چند روزی را در آرامش پشت سر گذاشته و کادر فنی و تیم محدود مدیریتی باشگاه بالاخره با هم مصالحه کرده‌اند، شب گذشته باز هم فرهاد مجیدی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها در فضای مجازی، نشان داد که آتش باز هم از زیر خاکستر شعله‌ور شده است. فرهاد مجیدی که در هفته‌های اخیر در نقش تنها پناه و ملجاء هواداران عصبانی و معترض باشگاه ظاهر شد و سعی کرد به هر شکل ممکن فضا را برای آبی‌ها بهتر کند، دوباره با حرف‌های تند و تیز و نیشدار، سعی کرده درباره آینده تیمش هشدار دهد.

او باز هم احمد مددی را به اهمال‌کاری و سستی در زمینه برآوردن نیازهای استقلال در فصل نقل و انتقالات متهم و وانمود کرد که تمایلی به خروج برخی بازیکنان مثل ریگی، فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری نداشته است. با اینکه هنوز هیچ واکنشی از سوی مدیریت باشگاه نسبت به اظهارات تند مجیدی دیده نشده اما به نظر می‌آید این مناقشه همچنان ادامه داشته باشد. در چنین اوضاعی به نظر می‌رسد بیشترین آسیب را موجودیت باشگاه استقلال از این جدال بی‌پایان خواهد دید و هر دو طرف نیز یقینا این موضوع را می‌دانند اما باز هم دست از مجادله نمی‌کشند و به هم دندان نشان می‌دهند.

در این میانه خبرهایی هم از تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال به گوش می‌رسد که ظاهرا بعد از بازی الهلال موعد این جابجایی خواهد بود. طبعا پس از این بازی سخت با حریفی تا دندان مسلح است که می‌توان یکی از طرفین مناقشه در استقلال را کنار گذاشت و یا شاید هر دو را. استقلال اگر در برابر الهلال برنده شود، مجیدی قطعا دست بالا را خواهد داشت و می‌تواند مدیریت باشگاه و حتی مقامات عالی ورزش را مجاب کند که او را نگه‌دارند. اگر هم استقلال بازنده شود که شاید مددی بتواند سرمربی را کنار بگذارد و یا حتی ممکن است خود او نیز با فرهاد مجیدی به ورطه برکناری سقوط کند!

مسئله پیچیده وزارت ورزش و قرمز و آبی

ماجرای دیگری که دو تیم پرطرفدار تهران را دچار سردرگمی کرده، حضور حمید سجادی به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان است. سجادی که جای سلطانی‌فر را گرفته قطعا از ماجراهای پیرامون نفر قبلی خود با دو تیم استقلال و پرسپولیس باخبر است. اتهامات بی‌پایانی که هواداران استقلال به سلطانی‌فر زدند و او را طرفدار پرسپولیس معرفی کرده و مصائب استقلال را ناشی از همین رویکرد عنوان کردند، حالا ممکن است دامنگیر سجادی هم بشود.

حمید سجادی با حضور در ورزشگاه آزادی برای بازی تیم ملی مقابل سوریه نشان داد که فوتبال برایش مهم است و به هر حال خوب می‌داند که موفقیت در این رشته چالش‌های او را بسیار کم خواهد کرد اما موضوع مدیریت دو باشگاه پرحاشیه نیز قطعا جزء مهمی از چالش‌های او در مقام وزیر خواهد بود.

هر بار که مقام عالی ورزش ایران در سه دهه اخیر تغییر کرده، به فاصله کمی مدیریت این دو باشگاه نیز تغییراتی داشته و عموما افراد مورد اعتماد روسای سازمان تربیت بدنی یا وزیر ورزش بر مصدر کار قرار گرفته‌اند. حالا هم قطعا حمید سجادی نظر ویژه‌ای به مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهد داشت. این عادت دیرین اما در این روزها ممکن است آسیب جدی به پرسپولیس وارد کند که به هر شکل مدت ۵ سال است که توانسته با غلبه بر حواشی، قهرمان لیگ برتر شود و از قضا حضور جعفر سمیعی به جای مهدی رسول‌پناه در فصل گذشته نیز مثمر ثمر بود و اجازه نداد قهرمانی پنجم از دست برود.

حالا شنیده شده که قرار است سمیعی از مدیریت پرسپولیس کنار برود. حتی شنیده شد که خود او استعفا کرده که دست سجادی را برای انتخاب مدیر جدید باز بگذارد. در استقلال نیز وضعیت چندان روبراه نیست و با اینکه احمد مددی چندی است که در مقام مدیر عامل آبی‌ها ظاهر شده اما مشخص نیست دولت او نیز پایدار باشد. البته نباید این را از یاد برد که مددی مدتی در باشگاه سایپا حضور داشته و حمید سجادی نیز مدتی در باشگاه سایپا مدیرعامل بود و ممکن است این خویشاوندی، منجر به ادامه کار مددی شود!

از سوی دیگر در شرایط بسیار سخت و حساسی که سرخابی‌ها در آن به سر می‌برند و البته مشمول تیم ملی هم هست، انجام تغییرات مدیریتی ممکن است منجر به بروز تبعات و ضایعه برای هر دو تیم ایران شود. به هر حال اگر مدیران فعلی همچنان بالای سر استقلال و پرسپولیس بمانند تا مهر ماه از راه برسد آن وقت با آغاز مسابقات لیگ برتر باز هم تغییر در مدیران دو باشگاه سخت و مسئله‌ساز خواهد بود! هر چه هست وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در تناسب با وزارت ورزش جدید چندان قابل پیش‌بینی و آسان نیست و نه صبر و حوصله پاسخ درستی است و نه شتاب و عجله در تغییر می‌تواند کاری درست کند!     

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مهدی
|
Germany
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
آقای سجادی اگه انسانیت داری این مددی رو سریع بیرون کن که خیلی خون کرده دل استقلالی ها رو
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی