تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

ایران ۱ ـ سوریه صفر؛ لذت بردن حریف سرسخت

در بازی آغازین از دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا، تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه است در حالی که چند بازی امروز برگزار شده است.

کد خبر: ۱۰۷۲۰۴
۲۰:۳۲ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

ایران ۱ ـ سوریه صفر؛ لذت بردن حریف سرسخت

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در راه صعود به جام جهانی قطر، تیم ملی ایران با کشور‌های عراق، کره جنوبی، لبنان، امارات و سوریه هم گروه شده و برای رسیدن به جام جهانی باید در میان ۲ تیم برتر گروه اول بازی‌ها قرار بگیرد.

برای رویارویی با سوریه، دراگان اسکوچیچ تقریبا به همان ترکیبی اعتماد کرده که در بازی‌های دور قبلی از آن استفاده می‌کرد، اما حضور جعفر سلمانی و میلاد سرلک سورپرایز ویژه سرمربی کروات تیم ملی در مصاف با سوریه خواهد بود.

آنطور که از بازیکنان حاضر در زمین به نظر می‌رسد، اسکوچیچ برخلاف بازی‌های مرحله قبلی مقدماتی که بیشتر برای چینش نفراتش از آرایش ۲-۴-۴ بهره می‌برد، در مقابل سوریه تیمش را با آرایش ۱-۳-۲-۴ راهی میدان خواهد کرد. به این ترتیب جلوتر از علیرضا بیرانوند، کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده ۲ مدافع میانی تیم خواهند بود و در پست دفاع راست و چپ هم به ترتیب جعفر سلمانی و وحید امیری بازی خواهند کرد.

در خط میانی میلاد سرلک توانسته خودش را به اندیشه‌های اسکوچیچ تحمیل کند و در کنار نوراللهی ۲ هافبک دفاعی تیم هستند. یک خط جلوتر از این ۲ بازیکن نیز علی قلی زاده به عنوان وینگر راست، علیرضا جهانبخش به عنوان وینگر چپ و درنهایت سامان قدوس به عنوان هافبک پشت مهاجم بازی خواهند کرد.

مهدی طارمی نیز در روزی که سردار آزمون به دلیل محرومیت حضور ندارد و شاید دلیلی اصلی تغییر سیستم توسط اسکوچیچ همین موضوع باشد، تک مهاجم تیم در مقابل سوریه خواهد بود.

اما در غیاب اسکوچیچ، نام ماریو تات به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در لیست بازی دیده می‌شود.

ترکیب اولیه ایران: علیرضا بیرانوند، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، جعفر سلمانی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و مهدی طارمی

ترکیب اولیه سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه، عمر خریبین، محمود المواس، محمد عثمان، ثائر کروما، خالد کرداوغلی، عبدالرحمن ویس، اسرا حمویه، موید الخولی

***

بازی با سوت ساتو داور ژاپنی آغاز شد و در همان ابتدا ایران در زمین سوریه توپ را به گردش درآورد.

دقیقه2: جهانبخش یک کرنر برای ایران به دست آورد و ضربه کرنر در یک رفت و آمد با سانتر قدوس و ضربه سر خلیل‌زاده همراه شد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه سوریه به بیرون رفت.

دقیقه 10: مطابق انتظار، سوریه سعی دارد با دفاع منظم در مرحله اول هجوم بازیکنان ایران را بی‌اثر کند و سپس با استفاده از بازیکنان سرعتی خود در کناره‌ها توپ را به عمر خربین مهاجم خطرناک خود برساند.

دقیقه 15: ضدحمله سریع سوریه از سمت راست کمی نظم دفاعی ایران را به هم ریخت. در ادامه شوت خربین از چپ به بیرون رفت.

دقیقه 17: اسرا حمویه بازیکن سوری بر اثر یک خطا کارت زرد اول بازی را دریافت کرد. 

دقیقه 19: شوت جهانبخش را ابراهیم عالمه دروازه‌بان و کاپیتان سوریه مهار کرد.

دقیقه 27: برخورد شدید میلاد سرلک با عمر خربین باعث مصدومیت میلاد شد و بعد از حضور کادر پزشکی در زمین تصمیم بر این شد که او بیرون بیاید. به جای سرلک، سعید عزت‌اللهی وارد زمین شد. 

دقیقه 41: کار تیمی ایران در نزدیکی محوطه جریمه سوریه با شوت قلی‌زاده همراه شد اما این ضربه خطر بزرگی ایجاد نکرد.

دقیقه 2+45: بازی در بیشتر اوقات در میانه میدان دنبال شد. در دقایق پایانی نیمه اول، خطای شجاع خلیل‌زاده روی خربین منجر به اعلام ضربه آزاد و کارت زرد برای مدافع ایران شد. عمر خربین ضربه کاشته را به شکلی خطرناک زد که با دخالت بیرانوند به اوت رفت. سوریه در دقایق پایانی سعی کرد از فرصت اندک به دست آمده استفاده کند اما ناکام شد.

بازی اگر چه در نیمه اول در اختیار ایران بود اما سوریه در دفاع موفق عمل کرد تا نشان دهد به هیچ وجه تیم ضعیفی نیست. 

نیمه دوم

دو تیم در شرایطی به میدان رفتند که بازی دو تیم امارات و لبنان تا ان لحظه بدون گل مساوی بود و هنوز هیچ گلی در مسابقات این گروه به ثمر نرسیده است. ایران با دو تعویض نیمه دوم را آغاز کرد به این ترتیب که قدوس و سلمانی بیرون رفتند و به جای آنها میلاد محمدی و صالح حردانی به جای آنها وارد زمین شدند.

دقیقه 46: باز هم جهانبخش روی دروازه سوریه خطر ایجاد کرد اما ضربه سر او محکم نبود.

دقیقه 48: با اضافه شدن حردانی، سمت راست تیم ملی جان تازه‌ای گرفته و یک خطر دیگر روی دروازه سوریه به وجود آمد. 

گل اول ایران: سرانجام سرعت دادن به بازی منجر به گل اول ایران شد. پاس قلی‌زاده به طارمی و پاس او به جهانبخش که در سمت چپ محوطه جریمه سوریه کمین کرده بود، با شوت محکم مهاجم ایران همراه شد و برخورد توپ با پای مدافع سوریه منجر به تغییر مسیر و گل اول ایران شد. این گل در دقیقه 58 ثبت شد.

ایران ۱ ـ سوریه صفر؛ لذت بردن حریف سرسخت

دقیقه 63: سوریه به حملات خود شدت بخشیده است. نفوذ بازیکن سوری از سمت چپ ایران با خطای میلاد محمدی همراه شد که داور کارت زرد به او نشان داد. ضربه کاشته سوریه هم خطرناک بود و توپ نهایتا از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 67: پرتاب دست بلند بیرانوند فرصتی را برای ایران از چپ ایجاد کرد که اشتباه امیری مانع از خلق موقعیت شد.

دقیقه 72: مهدی ترابی به جای قلی‌زاده وارد میدان شد و به نظر می‌رسد عطش ایران برای حمله بیشتر شود. 

دقیقه 75: خطای کرداوغلی روی عزت‌اللهی منجر به کارت زرد برای بازیکن سوری شد.

دقیقه 79: برخورد آرنج طارمی با مدافع سوری به مصدومیت او منجر شد و داور نیز کارت زرد به مهدی نشان داد.

دقیقه 85: کریم انصاری‌فرد به جای جهانبخش وارد زمین شد. 

دقیقه 89: ضربه کاشته از سمت چپ ایران روی دروازه سوریه شکل گرفت. ضربه ترابی را دروازه‌بان سوریه در اختیار گرفت.

دقیقه 90: سوریه با اضافه کردن بازیکنان به خط حمله‌اش با تمام وجود در تلاش برای تغییر نتیجه بازی است. خطر روی دروازه ایران با یک ضربه کرنر از راست نمونه این انگیزه سوری‌ها بود که با مشت کردن توپ از سوی بیرانوند دفع شد.

دقیقه 94: ضربه کاشته سوریه از سمت چپ دروازه ایران را المواس زد که با دو سه بار رفت و برگشت توسط همین بازیکن به بیرون رفت. 

با به صدا درآمدن سوت پایان، ایران توانست با تک گل جهانبخش به پیروزی برسد و موقتا صدرنشین گروه شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
1
0
خیلی ناهماهنگ و ضعیف بازی کردیم و یک گل شانسی زدیم و شانس آوردیم گل نخوردیم. این مربی نیست تا دیر نشده کیروش رابیارید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی