تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نگران تیم ملی در آستانه بازی سوریه

نگران تیم ملی در آستانه بازی سوریه؛ سخت می‌گیرد جهان بر مردمان سهل‌گیر!

دو روز تا اولین بازی ایران در دومین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ باقی مانده است. با این حال به نظر می‌رسد که تیم ملی با سهل انگاری در حال آماده سازی خود برای این بازی است.

کد خبر: ۱۰۷۰۳۸
۱۷:۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

تیم ملی

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در فاصله دو روز مانده تا نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به نظر می‌اید نگرانی‌های قابل توجهی پیرامون تیم ملی وجود دارد. عصر پنج‌شنبه اولین بازی مقابل سوریه انجام می‌شود و هفته آینده نیز عراق در قطر میزبان ایران خواهد بود.

بیش از هر چیز به نظر می‌آید تدارکات تیم ملی ایران برای این دو بازی حساس، به اندازه کافی نبوده و به هر دلیل کادر فنی و حتی سازمان تیم‌های ملی این دو مسابقه حساس را سبک و آسان می‌انگارند. هر چند رسانه‌ها فرصتی برای رصد کردن مینی‌کمپ تیم ملی و تمرینات منتهی به بازی پنج‌شنبه را به دست نیاوردند، اما از نگاه بسیاری، تیم ملی فوتبال ایران شباهتی به تیمی که دور برگشت مرحله اول را با اقتدار پشت سر گذاشت، ندارد.

به هر صورت و به شکل طبیعی، مرحله دوم مسابقات انتخابی قطعا سخت‌تر و خطرناک‌تر از مرحله اول است و تیم ملی ایران در ظاهر به اندازه بازی‌هایی که در بحرین از خود نشان داد، سخت‌گیر و تلاشگر به نظر نمی‌رسد و چندان احساس خطر نکرده است. تیم ملی نه بازی تدارکاتی داشته و نه حتی کادر فنی را بالای سر خود دیده است. بعد از آنکه اسکوچیچ و هاشمیان به طور خفیف به کرونا مبتلا شدند طبیعتا از فاصله دور تمرینات تیم ملی را رصد کردند و با توجه به اینکه خبری مبنی بر منفی شدن تست این دو نفر منتشر نشده، ممکن است غیبت آن‌ها تا بازی نخست نیز ادامه داشته باشد.

گرچه پس از مدت‌ها تیم ملی در ایران بازی می‌کند و ورزشگاه آزادی میزبان سوریه است، اما قطعا فقدان تماشاگر و احیانا نبودن سرمربی و دستیار اولش در این مسابقه، تاثیر زیادی بر کیفیت تیم ملی خواهد گذاشت. از طرفی شنیده شده که خبرنگاران و عکاسان نیز برای حضور در ورزشگاه آزادی باید تست منفی کرونا با خود همراه داشته باشند که با توجه به هزینه بالای تست پی‌سی‌آر ممکن است بسیاری از خبرنگاران قید حضور در ورزشگاه را بزنند و به این ترتیب ورزشگاه خالی‌تر هم خواهد بود.

تیم ملی

در فضای بدون تماشاگر و فقدان بازی تدارکاتی، به نظر می‌رسد کادر فنی تیم ملی، بازی با سوریه را شبیه به یک بازی تدارکاتی هم می‌داند و با تکیه بر این مسابقه قصد دارد خود را برای بازی سخت مقابل عراق آماده کند در حالی که هم سوریه تیم قدرتمندی است و هم عراق نسبت به دور اول انتخابی، وضعیت بهتری دارد.

تیم ملی عراق اردوی مفصلی در اسپانیا داشته و چند بازی تدارکاتی نیز با تیم‌های باشگاهی در اسپانیا انجام داده است. پیش از عراق حتی تیم سوریه را نیز باید حسابی جدی گرفت. سوریه حالا در تهران است و حتی جنگ روانی خود را نیز پیش از حرکت به سوی ایران شروع کرد و طبیعتا از کوچک‌ترین خطا و اشتباهی برای به دست آوردن یک نتیجه مناسب استفاده خواهد کرد. سوری‌ها بدون عمر السومه، اما با عمر خربین مقابل ایران قرار خواهند گرفت در حالی که ایران هم تقریبا از همه لژیونرهایش به جز احسان حاج‌صفی بهره می‌برد با این تفاوت که بازیکنان فرصتی برای هماهنگی نداشته‌اند.

البته که تیم ملی ایران پرستاره‌تر از سوریه است، اما همیشه بازی‌های نخست در هر تورنمنت و مسابقات دوره‌ای نیز مهم و تاثیرگذار هستند برای ایران به دست آورده سه امتیاز مقابل سوریه بسیار مهم و روحیه‌بخش خواهد بود. به همین دلیل توجه به جزئیات هم مهم است و باید هرگونه عاملی که باعث تضعیف تیم ملی می‌شود را کاملا جدی گرفت.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی