تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
عضو شورای شهر تهران:

تهران شهر حامی خانواده می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهاد طرحی به شورای شهر با عنوان «شهرحامی خانواده» خبر داد و گفت: سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری در حوزه خانواده سندبالادستی این طرح خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۵۷۲۲
۱۶:۵۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

تهران شهر حامی خانواد

دیدارنیوز ـ زهرا شمس احسان با تاکید بر اینکه در این طرح به مباحث مختلف حوزه خانواده از جمله مراحل قبل، حین و بعد از ازدواج، فرزندآوری و ایجاد زیرساخت‌های حامی خانواده پرداخته خواهد شد، افزود: مبانی فرهنگی حوزه زنان و خانواده در این طرح تمرکز خواهد داشت.

شمس احسان با بیان اینکه توجه به زنان سرپرست خانوار در این دوره در اولویت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شورای شهر قرار خواهد گرفت، گفت: سازمان‌های مردم نهاد فعال جهادی برای این موضوع به کمک شهرداری خواهند آمد.

وی ادامه داد: با همکاری این سازمان‌های مردمی شهرداری تهران از شرایط تصدی گری امور فرهنگی اجتماعی شهر تهران خارج شده و با برون سپاری این مسئولیت تنها ناظر عملکرد این سازمان‌های مردمی خواهد بود.

شمس احسان با تاکید بر اینکه توسعه و تقویت ساختار‌های مردمی در دستور کار شورای ششم است، گفت: در شورای شهر درباره زنان متجاهر کارتن خواب شهر تهران هم به طور جدی بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: می‌توانیم با کمک زیرساخت‌های مراکز بهاران با مشارکت و هم افزایی نهاد‌های مسئول (سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و وزارت بهداشت) جلسات هماهنگی داشته باشیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه توسعه و تجهیز اتاق‌های مادر و کودک در شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: توسعه این بخش در ۴ سال گذشته در اولویت قرار نداشت و تعداد این اتاق‌ها محدود است که باید در ابتدا همان تعداد محدود هم به استاندارد برسد.

شمس احسان افزود: در بسیاری از مکان‌های عمومی همچون مجتمع‌های فرهنگی و تجاری متعلق به شهرداری تهران باید این اتاق‌ها ایجاد شود.

وی توجه به استانداردسازی معابر، میادین، مراکز تجاری و مساجد را از دیگر بخش‌های طرح شهر حامی خانواده عنوان کرد و ابراز داشت: تمام گروه‌های خانواده از جمله مادران و کودکان، سالمندان و معلولان باید مورد توجه قرار گیرند.

این عضو شورای شهرتهران گفت: در این دوره فعالیت شهرداری تهران نهاد خانواده باید در دستور کار همه معاونت‌های شهرداری تهران قرار گیرد تا بتوانیم شاخص‌های استانداردسازی را برای شهری خانواده محور پیش ببریم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی