تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد

در ایران تقاضا برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته پیش‌رو در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شود.

کد خبر: ۱۰۵۴۶۱
۰۹:۴۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

 

تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد

 

دیدارنیوز: بازار طلا با شروع ماه محرم و مشخص نبودن برنامه دولت سیزدهم در  بلاتکلیفی به سر می‌برد. در ایران تقاضا برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد. در هفته پایانی مرداد پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا ثابت باقی بماند. یعنی قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شود.

همچنین در بازار زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال برداشته شدن تحریم‌ها در دولت رئیسی وجود دارد. همین مساله باعث قفل شدن معاملات طلا شده است. معامله‌گران در بازار تهران هم تمایل چندانی برای خرید و فروش طلا ندارند.

البته عدم تاثیرپذیری بازار ایران از انس جهانی طلا تحریم‌ها و قطع روابط با دنیاست. قیمت دلار در بازار ایران به دلیل قطع ارتباطات و افزایش چاپ پول بالاست و همین افزایش تورم باعث می‌شود که بازار طلای ایران در برابر رفتارهای بازار جهانی واکنشی نشان ندهد.

در هفته اخیر انس جهانی طلا تا یک هزار و ۷۲۰ دلار هم پیش‌ رفت. در آن زمان به دلیل صعود قیمت دلار بازار طلای ایران از کاهش طلا در بازارهای جهانی تاثیر نپذیرفت و ارزان نشد!

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه ناشی از نوسانات قیمت ارز در این روزها است، گفت: با وجود آنکه در دو روز اخیر قیمت انس جهانی ثابت بوده، اما با توجه به افزایش قیمت ارز در داخل کشور، قیمت سکه نسبت به سه روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

از روز گذشته شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم که ناشی از نوسانات قیمت ارز در این روزها است این در حالی است که در دو روز اخیر قیمت انس جهانی ثابت و به قیمت هزار و ۸۷۰ دلار بوده است اما با توجه به افزایش قیمت ارز در داخل کشور، قیمت سکه نسبت به سه روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا نیز در چند روز اخیر افزایش یافته است همچنین در دو روز اخیر به دلیل ایام عزاداری داد و ستدها در بازار داخلی کاهش قابل توجه داشته است بنابراین در بازار شاهد افزایش تقاضا نبوده‌ایم تا منجر به افزایش قیمت‌ها شده باشد، تنها عامل تأثیرگذار بر قیمت طلا و سکه، افزایش تقاضا و در پی آن افزایش نرخ ارز است.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی که در افغانستان در حال وقوع است تأثیری بر بازار داخل ایران نداشته و بازار ایران همواره در فصل تابستان با افزایش تقاضا برای ارز مواجه می‌شود که منجر به افزایش قیمت آن شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در ایام تعطیلی چند روز آینده تغییر قیمت‌ها همچنان وجود داشته و از انس جهانی طلا و نرخ ارز تأثیر می‌گیرد، در این ایام فقط داد و ستد تعطیل می‌شود.

کشتی آرای اضافه کرد: به دلیل افزایش متغیرهای مؤثر بر قیمت طلا و سکه این روزها پیش بینی ممکن نیست.

البته لازم به ذکر است که تعطیلی کرونایی باعث شده تا قیمت طلا در بازار داخلی امروز بدون تغییر بماند. با این حال اونس جهانی با افتی اندک ۱۷۷۳ دلار شد.

بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان قیمت خورد. سکه تمام بهار آزادی هم ۱۱ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که در بازارهای جهانی اونس با افتی پنج درصدی مواجه شده است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حال حاضر ۱۷۷۳ دلار معامله می‌شود.

این در حالی است که با وجود افزایش قیمت سکه، حباب آن کاهش داشته و حباب سکه طرح قدیم ۵۳۷ هزار تومان و حباب سکه طرح جدید فقط ۲۴ هزار تومان است.

منبع: اینتر آذ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی