تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

اذعان مقام صهیونیستی به تماس‌های مستقیم با عربستان

وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تماس‌های مستقیم و تفاهم‌هایی با عربستان دارد.

کد خبر: ۱۰۴۳۸۳
۱۰:۰۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

 تماس‌های مستقیم با عربستان

دیدارنیوز - عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه الحره گفت: ما تماس‌های مستقیم و تفاهم‌هایی با برادرانمان در عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) درباره هماهنگی درخصوص تهدیدات ایران داریم. این مسئله تنها مربوط به اسرائیل یا عربستان نیست بلکه باید به صورت جهانی حل شود.

وی گفت: من آرزوی روزی را دارم که بدون هیچ دردسر و مشکلی برای ادای فریضه حج به مکه بروم. من اطمینان دارم که به زودی شاهد چنین فرصتی خواهیم بود.

فریج از وجود تماس‌های بسیار قوی در تمام سطوح در امارات و سفرهای متقابل در سطوح بالا و قصد اجرای پروژه‌های نفت، انرژی خورشیدی و ساخت مناطق صنعتی مجاور جنوب غزه خبر داد.

وی درباره روابط با اردن گفت: متأسفانه در طول 10 سال گذشته شاهد نوعی بی اعتمادی بودیم. طی ماه‌های اخیر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل برای اعتمادسازی مجدد به اردن سفر کرد. همکاری در برنامه‌های اقتصادی در زمینه انرژی خورشیدی و آب خواهیم داشت. بحران آب در اردن و منطقه وجود دارد. با پروژه وصل کردن بحر المیت به خلیج ایلات حدود ۲۰ سال پیش توافق شد اما به دلایل فنی و سیاسی اجرا نشد و همچنان در دفتر من در دست بررسی است. طی هفته‌های آتی تصمیم بسیار مهمی درباره روابط با اردن خواهیم گرفت. ما برای ایجاد چاه‌های تصفیه آب برای کمک به اردن تلاش می‌کنیم. ما اقدامات زیادی برای بازسازی اعتماد با اردن اتخاذ خواهیم کرد.
فریج درباره روابط با فلسطین گفت: برادران فلسطینی در نوار غزه از فشارهای بسیار زیادی رنج می‌برند. تمام تلاش‌های دفتر من بر چگونگی کمک به آن‌ها متمرکز است. جزو اختیارات وزارت همکاری منطقه‌ای مسئولیت اجرای معاهده اقتصادی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل است و من برای اجرای آن در جنوب غزه یا مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کنم. سال‌های اخیر شاهد رکود در روابط اسرائیل و فلسطین بودیم. من برای دیدارهایی میان وزرای اسرائیلی و فلسطینی برای حل مسائل و اختلافات تلاش کردم.

وی گفت: حزب من از راهکار تشکیل "دو کشور" به عنوان راهکار عادلانه و فراگیر و منطقی حمایت می‌کند اما درحال حاضر اوضاع "شکننده" است. اوضاع تشکیلات خودگردان فلسطین از لحاظ سیاسی و اقتصادی خوب نیست. وظیفه الان ما آرام کردن اوضاع و تقویت امور حیاتی و اقتصادی است.

فریج گفت که به زودی بنت با مسئولان آمریکایی دیدار و درباره مسائل منطقه از جمله پرونده فلسطین گفتگو خواهد کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی