تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

مقام اتحادیه اروپا: مذاکرات وین ممکن است در ماه سپتامبر از سر گرفته شود

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد ایران آماده ادامه مذاکرات در وین است و گفتگوها ممکن است در ماه سپتامبر از سر گرفته شود.

کد خبر: ۱۰۴۰۳۷
۱۱:۰۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

 مذاکرات وین

دیدارنیوز - یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز شنبه اعلام کرد که ایران آماده ادامه مذاکرات درباره توافق هسته ای است.
این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: مذاکرات در وین ممکن است در آغاز ماه سپتامبر از سر گرفته شود.

این مقام ارشد گفت: انریکه مورا به عنوان نماینده جوزپ بورل ، وزیر خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیته برنامه جامع اقدام مشترک در مورد توافقنامه ۲۰۱۵ با ایران درخصوص فعالیت های هسته ای خود، به تهران رفت.

او افزود: مورا خواستار بحث درباره برنامه جامع اقدام مشترک شد و گفتگوی او با حسین امیرعبداللهیان بسیار مفید بوده است زیرا به او اجازه می دهد پیامها به ویژه نگرانی درباره افزایش فعالیت های هسته ای ایران در هفته های اخیر را منتقل کند.
این منبع اروپایی گفت: ایرانیان قصد خود را برای از سرگیری مذاکرات در وین در اسرع وقت با توجه به متنی که هنگام تعلیق گفتگوها در ۳۰ ژوئن روی میز بود، به او اعلام و اشاره کردند که ایرانی ها به انریکه مورا آمادگی خود را برای بازگشت به وین اعلام کرده اند، اما آنها نمی خواهند فقط به خاطر بحث و گفتگو نمی آیند بلکه آنها توافق و موفقیت می خواهند.

مورا مدت کوتاهی پس از خروج از تهران، ایالات متحده را از محتوای مذاکرات خود مطلع کرد.
این مقام ارشد توضیح داد  که ایرانیان ابتدا باید دولت تشکیل دهند و وزیر خارجه جدیدی را معرفی کنند و سپس تیم مذاکره کننده را به وین اعزام کنند. مذاکرات می تواند در ابتدای ماه سپتامبر از سر گرفته شود. ایرانیان هیچ تغییری در موضع خود نشان نداده اند.

انریکه مورا، مذاکره کننده اتحادیه اروپا مسئول پرونده هسته ای ایران و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران در تهران شرکت کرد.

منبع: شفقنا
برچسب ها: مذاکرات وین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی