تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

یک جامعه‌شناس: طلاق پیامد مشکلات اقتصادی و اعتیاد در جامعه است

استفاده بیش از حد و نادرست از موبایل ها و فضای مجازی سبب شده زوجین تمایلی به صحبت کردن با یکدیگر و یا اختصاص زمانی برای خود و خانواده نداشته باشند و همه اینها به مرور زمان مشکلاتی به بار می آورد که قادر به حل آن نبوده و به ساده ترین راه یعنی طلاق رو می آورند.

کد خبر: ۱۰۳۴
۱۱:۴۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مهدی نوری جامعه شناس اظهار کرد: عوامل مختلفی که سبب افزایش طلاق در جامعه امروزی شده بیشتر مباحث اقتصادی، فرهنگی و تربیتی است. 
                                               
وی با بیان اینکه یکی ازعواملی که امروزه بیشترین سهم را در طلاق دارد اعتیاد و مصرف مواد مخدر است، افزود: مصرف مواد مخدر در بین مردان نسبت به زنان خیلی بیشتر بوده و مرد به سبب گرفتاری در دام اعتیاد نتوانسته از پس مخارج خانواده برآید و این امرمنجر به طلاق می‌شود.

نوری  با اشاره به خیانت زوجین به عنوان یکی دیگر از عومل طلاق، یادآورشد: در چند سال اخیر بیشتر شاهد خیانت زوجین به یکدیگر در جامعه هستیم که این امر به تربیت و فرهنگ خانواده برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل حجب، حیاء و مسائل شرعی خیلی پیرامون این گونه مسائل درخانواده بحث نمی‌شود، عنوان کرد: عدم بیان این موضوعات سبب شده که دختر و پسر هنگام ازدواج هیچگونه شناختی نسبت به ازدواج، مسئولیت ها، روابط عاطفی و احساسی بین زن و مرد و انتظاراتی که زوجین از یک دیگر دارند و در مقابل وظایفی که باید انجام دهند نداشته باشند.

نوری خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد و نادرست از موبایل ها و فضای مجازی سبب شده زوجین تمایلی به صحبت کردن با یکدیگر و یا اختصاص زمانی برای خود و خانواده نداشته باشند و همه اینها به مرور زمان مشکلاتی به بار می آورد که قادر به حل آن نبوده و به ساده ترین راه یعنی طلاق رو می آورند.

وی مسائل اقتصادی را عامل دیگری برای جدایی زوجین از هم عنوان کرد و افزود: بیکاری از جمله دغدغه های فکری جوانان بوده و به دلیل نبود شغل و عدم پاسخگویی به نیازهای مالی و هزینه های حاصل از چشم و هم چشمی  و مهریه های بالا و سنگین طلاق رخ می دهد.   
                                                                            
نوری عنوان کرد: همه این مسائل دست به دست هم می دهد تا امروز نرخ طلاق درکشور و استان افزایش یابد که این امر در بین قشرهای بالا و پایین هم متمایز بوده در این راستا به منظور کاهش طلاق در جامعه باید مسئولان سیاست های جدیدی را اتخاذ کنند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی