تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ایران ۲ ـ ژاپن ۳، خداحافظی ایران با المپیک!

در آخرین بازی تیم ملی والبیال در مرحله گروهی مسابقات المپیک، ایران به مصاف میزبان رفته است و برای صعود به مرحله بعد نیاز به برد دارد.

کد خبر: ۱۰۳۰۹۷
۱۶:۳۷ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

گزارش زنده والیبال المپیک: ایران ۱ ـ ژاپن ۱

دیدارنیوز ـ میز المپیک: پس از دو شکست در مقابل کانادا و ایتالیا در بازی‌های مرحله گروهی والیبال المپیک، بازی ایران و ژاپن حالا به حساس‌ترین مسابقه این دو تیم تبدیل شده است. دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفته‌اند که برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی نیاز به برد در این مسابقه دارند.

ایران با ترکیب اولیه این بازیکنان وارد زمین شد: سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، مهدی مرندی (لیبرو)

ست اول: ایران ۲۱ ـ ژاپن ۲۵

در نخستین دست از مسابقه دو تیم تا اواخر مسابقه کاملا نزدیک و پایاپای جلو رفتند اما در اواخر این ست ژاپنی‌ها با استفاده از سرویس بهتر و بازی‌خوانی دقیق توانستند امتیاز برتری را به دست بیاورند. 

در این ست بازیکنان باتجربه‌تر و حتی سعید معروف اشتباهات بیشتری داشتند و به همین خاطر فرصت مناسبی برای بازگشت به وجود نیامد. در نهایت این ژاپنی‌ها بودند که با حملات بیشتر برنده از این دست بیرون آمدند. 

ست دوم: ایران ۲۵ ـ ژاپن ۲۰

در دست دوم مسابقه ولادیمیر آلکنو دست به تغییراتی زد و از بازیکنان جوانتر استفاده کرد و با درخشش کاظمی، صالحی و کریمی، ایران برتری را به دست آورد. در اواخر این ست بود که ایران توانست برتری امتیازی خود را به 5 امتیاز برساند. در نهایت این ست به سود ایران تمام شد و روحیه تیمی بازیکنان ایران نیز در برابر سخت‌کوشی عجیب ژاپنی‌ها بالا رفت. 

ست سوم: ایران ۳۱ ـ ژاپن ۲۹

شبیه به دو ست ابتدایی، در ست سوم نیز ایران و ژاپن پا به پای هم بازی کردند و امتیازات به فاصله بسیار نزدیکی پیش رفت. در این ست نیز همچنان بازیکنان جوانتر تیم ملی در بیشتر دقایق بازی در زمین بودند. ژاپنی‌ها در این ست بیشتر روی بازی صابر کاظمی تمرکز کردند و سعی کردند او را دفع کنند. در این ست اصغر مجرد درخشش خوبی داشت و در عین حال بازیکنان ایران نیز مثل ژاپنی‌ها با تمام وجود توپ‌ها را دنبال کردند. 

بازی نفسگیر دو تیم تا امتیاز 25 ـ 25 پیش رفت و نفس‌ها در سینه حبس بود. آبشار عالی میثم صالحی ایران را در امتیاز 27 با ژاپن برابر کرد. در این لحظات حساس، سرویس به هر تیم رسید، حریف امتیاز را کسب کرد. آبشار عبادی‌پور در لحظه‌ای حساس منجر به امتیاز سی‌ام ایران شد. لحظه‌ای بعد باز هم آبشار عبادی‌پور به سرانگشت مدافع ژاپنی خورد تا ایران برنده این ست شود. 

ست چهارم: ایران ۲۲ ـ ژاپن ۲۵

ژاپنی‌ها در ست چهارم از همان ابتدا به قصد بردن این دست وارد زمین شدند و در امتیازات ابتدایی حتی 4 امتیاز هم جلو افتادند. با این حال ایران نیز به تدریج فاصله را کم کرد و گاهی هم دوباره عقب افتاد. ژاپن تهاجمی‌تر بازی را اداره کرد و در سرویس نیز بهتر عمل کرد. ژاپن در شرایطی به برتری در امتیاز 19 ـ 16 رسید که آنها در دریافت و حمله کم‌نقص عمل کردند. آبشار میثم صالحی ایران را به امتیاز 17 رساند اما سرویس مجرد به بیرون رفت تا دوباره فاصله سه امتیازی تکرار شود. 

یک سرویس عالی از غفور ایران را در امتیاز 20 با ژاپن برابر کرد. از این لحظه به بعد اما ژاپن بازی را در دست گرفت و با اشتباهات بازیکنان ما نهایتا بازی در این دست با نتیجه 25 ـ 22 به سود ژاپن تمام شد و دو تیم به ست پنجم رفتند.

ست پنجم: ایران ۱۳ ـ ژاپن ۱۵

دو امتیاز سرویس برای ژاپن باعث شد میزبان در ست پنجم جلو بیفتد. کمی بعد آبشار موسوی هم به تور برخورد کرد تا ژاپن 4ـ1 پیش بیفتد. باز هم در این ست اشتباهات ایران و بازی کم‌نقص ژاپن بود که برتری را به سود میزبان کرد. سرویس‌های ضعیف ایران باعث شد خط آتش ژاپن با تمام قدرت کار کند. بازی در نتیجه 8 ـ 4 به سود ژاپن بود که زمین‌ها نیز تغییر کرد. در امتیاز 9 ـ 5 باز هم آلکنو، سعید معروف و غفور را وارد زمین کرد. 

در ادامه اما دریافت عالی ژاپن باعث شد حملات این تیم ثمر دهد و ژاپن 12 ـ 8 همچنان پیش بود. دفاع تک نفره معروف در وسط تور باعث شد ایران به امتیاز 10 برسد. سرویس خوب موسوی هم باعث شد ایران به امتیاز 12 برسد. در امتیاز 14 ـ 12، ضربه عبادی پور ایران را به 13 رساند اما سرویس سعید معروف را نیشیدا مهاجم ژاپن به امتیاز 15 و برد نهایی میزبان تبدیل کرد. 

به این ترتیب ایران از گروه خود صعود نکرد و نتوانست برای تکرار مقام پنجم خود در المپیک ریو موفق باشد. 

این بازی 2 ساعت 37 دقیقه به طول انجامید و امتیاز کلی ژاپن 114 و امتیاز کلی ایران به عدد 112 رسید. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی