تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

لایحه رتبه‌بندی معلمان ؛ قول‌های دولت و تصمیم نهایی مجلس

لایحه رتبه‌بندی معلمان به ایستگاه مجلس رسیده است. دولتی که چند روز بیشتر از عمرش باقی نمانده است قول تامین منابع لایحه را داده است. اما مجلس چه خواهد کرد؟

کد خبر: ۱۰۲۴۵۷
۰۹:۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

رتبه بندی معلمان

دیدارنیوز – رسول شکوهی: همواره درباره مطالبات به حق معلمان در رابطه با وضعیت حقوق و مزایای آن‌ها شنیده‌ایم. همچنین تبعیضی که میان نیرو‌های شاغل در وزارت آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه‌ها اعمال می‌شود نیز یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در حوزه مطالبات معلمان به گوش می‌رسد. به تعبیری می‌توان گفت قصه پرغصه فقر و فرقی که برای معلمان و میان معلمان و دیگر کارمندان دولت وجود دارد، انکار ناپذیر است.

دولت‌های مختلف هم هر کدام با وعده‌هایی و بر اساس برنامه ریزی‌هایی تلاش کردند تا بخشی از مشکلات فرهنگیان را سامان ببخشند. با روی کار آمدن دولت روحانی یعنی در سال ۹۲ بحث رتبه بندی معلمان مطرح شد و مقدمات آن شکل گرفت.

معلمان از رتبه بندی چه می‌خواهند؟

برخی از فرهنگیان تعبیر جیره‌بندی را به جای رتبه‎‌بندی برای اتفاقی که در سال‌های ۹۴ تا ۹۸ رخ داد را به کار می‌برند. فوق العاده ویژه‌ای که به همه کارمندان دولت پرداخت می‌شد و به اسم رتبه‌بندی به دست معلمان رسید و به مراحل دوم و سوم و احتمالا چهارم رتبه‌بندی نیز خواهد رسید. معلمان، اما در این دوره با تشکل یابی و آزمون و خطا‌های مختلف به جمع بندی‌های جدی تری در زمینه تحقق مطالبات خود رسیده اند.

آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که تنها راه رسیدن به مطالبات به حق خود در زمنیه رتبه بندی معلمان، ایجاد نظام رتبه بندی طبق سند تحول و جداسازی نظام پرداخت همانند هیئت علمی‌ها است، تا دچار مشکلاتی مانند اتفاقاتی که در این ۸ سال رخ داد نشوند.

اگر بخواهیم مطالبات معلمان را در چند عنوان کلی دسته بندی کنیم به موارد زیر می‌رسیم: ۱- تعیین کف حقوق مکفی متناسب با شان معلم. ۲- جلوگیری از سابقه‌محوری در اخذ رتبه‌ها و حذف شرط دوسال سابقه برای ورود به رتبه‌بندی. ۳- تغییر نحوه افزایش حقوق از ضریب درصدی به امتیاز مکتسبه، تا افزایش حقوق هر رتبه با توجه به شایستگی‌ها صورت پذیرد. ۴- در نظر گرفتن ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی مطابق رتبه‌بندی طبق سند تحول در بازه ۳ ساله (به علت کمبود بودجه). ۵- ایجاد نظام پرداخت جدا همانند اعضای هیات علمی؛ زیرا قانون خدمات کشوری پاسخگوی اجرای نظام رتبه بندی طبق سند تحول نیست.

همچنین معلمان در اطلاعیه‌ای نکات مد نظر خود در رابطه با این ماجرای چندین ساله را هم بیان کردند. آن‌ها به اجرای رتبه‌بندی بر مبنای سند تحول بنیادین (۸۰ درصد هیئت علمی) تاکید داشتند و اجرای همسان‌سازی با مشاغل مشابه (هیئت علمی دانشگاه) طبق بند ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه را خواستار شدند. در کنار این مسائل برقراری فوق العاده ویژه ۵۰ درصد به طور کامل، طبق بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرا به صورت طرح یا لایحه دو فوریتی به عنوان مهم‌ترین مطالبات خود اعلام کردند.

فرهنگیان ایراداتی نیز به لایحه رتبه بندی معلمان مطرح کرده اند که خوب است نمایندگان مجلس در تصویب این لایحه موارد زیر را در نظر بگیرند:

۱- مشخص نمودن دقیق ضرایب افزایش حقوق برای هر رتبه.
۲- باقی ماندن رتبه‌های قبلی و اعمال رتبه بندی مطابق آن.
۳- در نظر گرفتن سابقه تجربی و مدرک تحصیلی به جای آزمون.
۴- حذف آزمون و هر گونه مدارک دست نیافتنی برای اخذ رتبه.
۵- اعمال امتیاز تعجیل در مناطق محروم.
۶- حذف بازه‌ی زمانی سه ساله و اجرای لایحه به طور کامل از فروردین ۱۴۰۰.
۷- اختصاص بودجه ۳۰ هزار میلیارد برای اجرای کامل لایحه رتبه بندی.
۸- امکان دستیابی همه معلمان به رتبه بندی بدون شرط سابقه و عدم محرومیت معلمان از دریافت رتبه‌های بالا.
۹- عدم محرومیت همکاران آموزشی شاغل در پست اداری از رتبه‌بندی.
۱۰- کاهش زمان انتظار برای دریافت هر رتبه از ۶ سال به ۴ سال

اظهارات ضد و نقیض مسئولان و سردرگمی معلمان

در این بین اگر جزو مخاطبان اخبار مربوط به رتبه‌بندی باشید قطعا آگاهید که هر روز خبری در رابطه با رتبه بندی در سایت‌ها و کانال‌های خبری منتشر می‌شد. به جز آن دسته از اخباری که شیطنت رسانه‌ای برخی سایت‌ها است و برای بازدید بیشتر مخابره می‌شود باقی آن‌ها مربوط به اظهاراتی است که مسئولان مختلف در دولت و مجلس داشته اند.

یک روز گفته می‌شود که بازنشستگان فرهنگیان شامل نظام رتبه بندی می‌شوند و روز دیگر این خبر تکذیب می‌شود. یک روز از سوابق به عنوان پایه اصلی نظام رتبه بندی یاد می‌شود و روز دیگر گفته می‌شود که از ابتدای خدمت شامل وضعیت رتبه بندی خواهند شد. یک روز از کاهش بودجه ۶۱ هزار میلیاردی نظام رتبه بندی به ۲۰ هزار میلیارد صحبت می‌شود و روز دیگر این خبر تکذیب می‌شود.

نکته آزار دهنده دیگری که برای معلمان به وجود آمده اظهارات وزیر آموزش و پرورش است. محسن حاجی میرزایی در روز‌های آخر خدمت خود در تقاطع خیابان سمیه و قرنی است و مشخص نیست برای ارائه گزارش به دولت یا دولت بعدی این اظهارات را مطرح می‌کند یا برای موفق نشان دادن عملکرد خود. بار‌ها و بار‌ها از حاجی میرزایی شنیده ایم که حقوق معلمان افزایش یافته، ولی هیچ بار نگفته است که چرا رتبه بندی براساس سند تحول و قول‌هایی که داده شده اجرا نشده است.

با تصویب لایحه رتبه بندی در مجلس، دولت موظف به تامین منابع است

در همین راستا به سراغ محمد رضاخواه از معلمان کشور و از فعالین صنفی فرهنگیان رفتیم تا دیدگاه او در این رابطه را جویا شویم. رضاخواه جزو نمایندگان تشکل‌ها بود که در جلساتی که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان در این سال‌ها برگزار می‌شد حضور داشت.

رضاخواه در ابتدا درباره این جلسات توضیحاتی ارائه کرد که از سال ۹۳ این جلسات با حضور نمایندگان تشکلات صنفی فرهنگیان و نوبخت برگزار می‌شد. وقفه‌ای در برگزاری این جلسات رخ داد تا دوباره از سال ۹۹ این جلسات باز برگزار شد. او نتایجی که از دل این جلسات حاصل شد را تخصیص ۷۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و برطرف شدن مشکلات همسان سازی حقوق بازنشستگان عنوان کرد.

او در رابطه با جلسات سال ۱۴۰۰ نیز گفت: «در سال ۱۴۰۰ هم جلساتی در ادامه جلسات سال ۹۹ برگزار شد و آقای نوبخت اعلام کرد که براساس تکلیفی که برنامه ششم توسعه بر عهده دولت گذاشته، لایحه رتبه بندی را آماده کنند و بعد از تصویب در دولت به مجلس ارائه شود. در سال گذشته کار‌های مربوط به لایحه انجام شد و به دولت ارائه شد و بعد از بررسی‌های مختلف در کمیسیون‌های دولت در اسفند ۹۹ به مجلس ارسال کردند».

این فعال صنفی فرهنگیان در رابطه با مشکلاتی که در اجرای رتبه بندی معلمان رخ داد گفت: «افزایش فوق العاده ویژه کارمندان دولت که افزایش ۲۱ درصدی به وجود آورد برای معلمان هم در نظر گرفته شد ولی چون منابع رتبه بندی معلمان از محل این فوق العاده ویژه بود باعث شد که جلساتی برگزار شود و در نهایت این نتیجه حاصل شد که فوق العاده ویژه برای معلمان نیز در نظر گرفته شود».

محمد رضاخواه درباره آخرین جلسه‌ای که با نوبخت داشتند به صراحت اعلام کرد که نوبخت قول تامین اعتبارات رتبه‌بندی را به صورت تلویحی داده است. او در این باره گفت: «آقای نوبخت اذعان کرد که لایحه بودجه ۱۴۰۰ ظرفیت‌های زیادی دارد و متناسب با این ظرفیت‌ها هر لایحه‌ای که تحت عنوان رتبه بندی به تصویب مجلس برسد ما به عنوان دولت خود را موظف می‌دانیم که آن را اجرایی کنیم. بر همین اساس اگر رتبه بندی به دولت ابلاغ شود آن را اجرایی می‌کند. تمام حرف آقای نوبخت این بود که می‌تواند از همه ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۰ برای اجرای رتبه بندی معلمان استفاده می‌کند».

این فعال صنفی فرهنگیان به لزوم هماهنگی دولت و مجلس اشاره کرد که نه تنها در سطح این دو نهاد بلکه اراده‌ای کلان تری نیاز دارد تا مشکلات فرهنگیان بر طرف شود. حال که نوبخت این تضمین را داده که در صورت تصویب در مجلس امکان تامین اعتبارات وجود دارد باید هر چه زودتر این عزم به وجود بیاید.

او حتی به همکاری معلمان با دولت در شرایط سخت فعلی اشاره کرد و گفت: «معلمان حتی اعلام کرده اند که اگر قانون، قانون درستی باشد آن‌ها این آمادگی را دارند که افزایش حقوق‌ها به صورت سنواتی در طی چند سال اتفاق بیافتند، ولی مشروط بر اینکه قانون دقیق باشد و دورنمای مشخصی ارائه کند».

رضا خواه البته از نگرانی های فرهنگیان نیز گفت که وضعیت فعلی دورنمای خوبی ارائه نمی کند و این نگرانی وجود دارد که اگر به زودی این لایحه در مجلس تصویب نشود با روی کار آمدن دولت جدید مشکلات آن بیشتر هم بشود.

این فعال صنفی فرهنگیان مشکل اصلی طولانی شدن بحران ها در آموزش و پرورش را اینگونه بیان کرد: «مشکل اصلی این است که مسئولین کشور باور ندارند که آموزش و پرورش جایی برای تربیت و سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی است و توسعه کشور‌ها از این طریق رخ می‌دهد. چون بودجه‌ای که در آموزش و پرورش هزینه می‌شود را به عنوان سرمایه گذاری نمی‌بینند و باور ندارند که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به افزایش تولید ناخالص ملی و رفاه کشور کمک می‌کند و همچنین به کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلاتی که وجود دارد منجر می شود. چون به این مسائل باور ندارند عملا در اختصاص بودجه هم با دست تنگی عمل می‌کنند. چون تعداد دانش آموزان و معلمان کشور زیاد است با اینکه حقوق معلمان پایین است، ولی افزایش بودجه حتی اگر کم باشد هم رقم قابل توجهی می‌شود و می‌تواند در بودجه تاثیرگذار باشد و تا جایی که می‌شود تلاش می‌شود این مساله اجرایی نشود و بودجه صرف مسائل دیگری شود».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
یک معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
قالیباف نان معلم را گروگان گرفته
یک معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
[Forwarded from کانال پیگیری رتبه‌بندی معلّمان(فرهنگیان 100)]
در 3 بخش
#بخش_1
گزارش جلسه ی روز دوشنبه چهارم مرداد ماه در سازمان برنامه و بودجه با حضور و دعوت آقای نوبخت و با حضور اعضای کارگروه رتبه بندی و فوق العاده ویژه ؛ معاون و مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه آقایان طاهری و میرزاده و همچنین آقایان رحمانی و کوچکی نژاد نمایندگان تاکستان و رشت و در غیاب مدعوین آقایان: حاجی بابایی ؛ کریمی فیروزجایی ؛ منادی ؛ الهیار ؛ سلیمانزاده و مسعودی از ساعت ۱۸ الی ۲۱ برگزار گردید.
ابتدا آقای میرزاده عرض خیر مقدم نموده و از سعه صدر و تلاش آقای نوبخت برای فرهنگیان تشکر نمودند و از آقای کریمی نیا خواستند که مدیریت جلسه را به عهده بگیرند .
سپس رامین کریمی نیا مسئول کارگروه فوق ضمن تشکر از
دعوت آقای نوبخت و تشکر از حمایتهای ایشان از فرهنگیان علی رغم وقفه ای ده ساله در اجرای رتبه بندی اعضای حاضر کارگروه را به شرح زیر معرفی نمودند:
آقایان :
مهندس علیرضا دهقان مالک و ادمین ابر گروهای کشوری، دکتر عادل خالقی نماینده جامعه اسلامی فرهنگیان ، مهدی محمدیان از فعالان صنفی ایلام ، ابوالقاسم طاهری عضو شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از سمنان ، محمود ایمان زاده ازکانون صنفی تهران، دکترعلی محمد مصلحی نماینده انجمن اسلامی معلمان، علی مرتضی بتویی فعال صنفی و ادمین گروه کشوری معلمین ،حسین آتیک نماینده نو معلمان ماده ۲۸ ،دکتر علی اکبر خادمی فعال رسانه ایی و صنفی، محمد رضا خواه وخانم ها دکتر فرزانه معبودی نماینده دکتر معلمان کشوری،شکیبا کرمی نماینده نومعلمان. اعضای غایب به دلیل وضعیت خاص کرونایی : خانم آتش سودا ، و آقای حسین رحیمی .
وی افزود :
این کارگروه تاکنون ۷ جلسه حداقل سه ساعته در خصوص بررسی وکارشناسی ابعاد گوناگون موضوعات بخصوص رتبه بندی برگزار نموده و با احاطه و مطالعه قوانین و مستندات قانونی تقسیم کار نموده و با رعایت اصول تشکیلاتی در جلسه حاضر شده ایم تا با کمک شما ، مجلس محترم و همکاران عزیز وزارت آموزش و پرورش در این روزهای عید اخبار خوبی برای همکارانمان ببریم .
فرهنگیان نباید دنبال معیشت خود باشند چون رهبر معظم انقلاب فرمودند معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند.
فاصله دریافتی ما با بقیه کارکنان بسیار زیاد است.
خود شما فرمودید رتبه بندی از فوق العاده ویژه مهمتر و موثرتر است دنبال این باشید.
:امروز به دنبال پاسخ سه موضوع هستیم : به دنبال حرکت خوب کمیسیون آموزش در تصویب لایحه ؛ هیات رئیسه محترم مجلس از بارگذاری لایحه رتبه بندی در کارتابل نمایندگان محترم به علت عدم مشخص نبودن بودجه آن خودداری نموده و می گویند سازمان عقب نشینی کرده و بودجه را کم کرده ! و اگر هم ما تصویب کنیم شورای نگهبان به علت مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی برمیگرداند !

دوم اینکه نگرانی در مورد میزان و منابع تامین بودجه رتبه بندی رفع شود.
و سوم بحث فوق العاده ویژه چرا احکام زده نشده با این که شما لطف کردید و طبق درخواست ما هم درصدش را بالای میانگین بردید و هم سه ماه به آن اضافه کردید که جای تشکر دارد .

خواهش دارم قبل از همکاران عزیز جناب نوبخت روشنگری نمایند .

آقای نوبخت ضمن تبریک اعیاد گفتند :
تلاشهای ما با خبر نادرست یک فرد که اطلاعات درستی ندارد زیر سوال می رود ؛طبق قانون هر موردی که در جهت تغییر دریافتی یا افزایش حقوق و ... باشد که بار مالی داشته باشد باید با تایید رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرایی گردد.
مجلس اگر طرح می دهد باید بار مالی آنرا تامین کند اما اگر دولت لایحه ای بدهد به علت اینکه خودش باید مجری آن باشد تمام منابع تامین مالی آنرا دیده است و هیچ کسی نمی‌تواند آنرا رد کند ما باید لایحه میدادیم که دادیم منابع مالی آن را دیده ایم و این اجرا شدنی است . لایحه می‌تواند تصویب شود حتی اگر بر فرض به اندازه یک روز هم بودجه داشته باشد راهش این است که اول در مجلس مصوب شود .
اگر امسال تصویب شود خود به خود برای سال های بعد هم امکان تصویب بودجه وجود دارد.
افزایش بودجه دست مجلس است همانطور که ۵۰ هزارتای سال قبل را به ۱۵۰ هزار تا در امسال رساندند اما احساس من این است که ظاهراً نباید در این دولت تصویب و اجرا شود !
اگر با رفتن ما این مسئله زودتر انجام می‌شود ما حاضریم یک هفته زودتر برویم آیا نباید از من سوال شود که چقدر بار مالی دارد چرا از ما سوال نکردند در مجلس می توانند یک جمله اضافه کنند و بگویند به اندازه بودجه ای که امسال دارد انجام شود؛ تمام .
قبلاً مارتبه بندی و چند مورد دیگر را در ۹۰ هزار میلیارد بودجه شناور دیده بودیم ولی بعدا مجلس محترم بودجه شناور را به ۱۵۰ هزار میلیارد رساند اما ۱۳۰ هزار میلیارد آنرا برای تامین اجتماعی و همسان سازی بازنشستگان و... جدا کرد و فقط ۲۰ هزار ماند که رتبه بندی ؛ پاداش پایان خدمت و افزایش حقوق اعضای هیات علمی و چند مورد دیگر را هم در آن دید!
ادامه در لینک زیر
https://t.me/farhangian101/2037
یک معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
[Forwarded from کانال پیگیری رتبه‌بندی معلّمان(فرهنگیان 100)]
در 3 بخش
#بخش_1
گزارش جلسه ی روز دوشنبه چهارم مرداد ماه در سازمان برنامه و بودجه با حضور و دعوت آقای نوبخت و با حضور اعضای کارگروه رتبه بندی و فوق العاده ویژه ؛ معاون و مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه آقایان طاهری و میرزاده و همچنین آقایان رحمانی و کوچکی نژاد نمایندگان تاکستان و رشت و در غیاب مدعوین آقایان: حاجی بابایی ؛ کریمی فیروزجایی ؛ منادی ؛ الهیار ؛ سلیمانزاده و مسعودی از ساعت ۱۸ الی ۲۱ برگزار گردید.
ابتدا آقای میرزاده عرض خیر مقدم نموده و از سعه صدر و تلاش آقای نوبخت برای فرهنگیان تشکر نمودند و از آقای کریمی نیا خواستند که مدیریت جلسه را به عهده بگیرند .
سپس رامین کریمی نیا مسئول کارگروه فوق ضمن تشکر از
دعوت آقای نوبخت و تشکر از حمایتهای ایشان از فرهنگیان علی رغم وقفه ای ده ساله در اجرای رتبه بندی اعضای حاضر کارگروه را به شرح زیر معرفی نمودند:
آقایان :
مهندس علیرضا دهقان مالک و ادمین ابر گروهای کشوری، دکتر عادل خالقی نماینده جامعه اسلامی فرهنگیان ، مهدی محمدیان از فعالان صنفی ایلام ، ابوالقاسم طاهری عضو شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از سمنان ، محمود ایمان زاده ازکانون صنفی تهران، دکترعلی محمد مصلحی نماینده انجمن اسلامی معلمان، علی مرتضی بتویی فعال صنفی و ادمین گروه کشوری معلمین ،حسین آتیک نماینده نو معلمان ماده ۲۸ ،دکتر علی اکبر خادمی فعال رسانه ایی و صنفی، محمد رضا خواه وخانم ها دکتر فرزانه معبودی نماینده دکتر معلمان کشوری،شکیبا کرمی نماینده نومعلمان. اعضای غایب به دلیل وضعیت خاص کرونایی : خانم آتش سودا ، و آقای حسین رحیمی .
وی افزود :
این کارگروه تاکنون ۷ جلسه حداقل سه ساعته در خصوص بررسی وکارشناسی ابعاد گوناگون موضوعات بخصوص رتبه بندی برگزار نموده و با احاطه و مطالعه قوانین و مستندات قانونی تقسیم کار نموده و با رعایت اصول تشکیلاتی در جلسه حاضر شده ایم تا با کمک شما ، مجلس محترم و همکاران عزیز وزارت آموزش و پرورش در این روزهای عید اخبار خوبی برای همکارانمان ببریم .
فرهنگیان نباید دنبال معیشت خود باشند چون رهبر معظم انقلاب فرمودند معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند.
فاصله دریافتی ما با بقیه کارکنان بسیار زیاد است.
خود شما فرمودید رتبه بندی از فوق العاده ویژه مهمتر و موثرتر است دنبال این باشید.
:امروز به دنبال پاسخ سه موضوع هستیم : به دنبال حرکت خوب کمیسیون آموزش در تصویب لایحه ؛ هیات رئیسه محترم مجلس از بارگذاری لایحه رتبه بندی در کارتابل نمایندگان محترم به علت عدم مشخص نبودن بودجه آن خودداری نموده و می گویند سازمان عقب نشینی کرده و بودجه را کم کرده ! و اگر هم ما تصویب کنیم شورای نگهبان به علت مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی برمیگرداند !

دوم اینکه نگرانی در مورد میزان و منابع تامین بودجه رتبه بندی رفع شود.
و سوم بحث فوق العاده ویژه چرا احکام زده نشده با این که شما لطف کردید و طبق درخواست ما هم درصدش را بالای میانگین بردید و هم سه ماه به آن اضافه کردید که جای تشکر دارد .

خواهش دارم قبل از همکاران عزیز جناب نوبخت روشنگری نمایند .

آقای نوبخت ضمن تبریک اعیاد گفتند :
تلاشهای ما با خبر نادرست یک فرد که اطلاعات درستی ندارد زیر سوال می رود ؛طبق قانون هر موردی که در جهت تغییر دریافتی یا افزایش حقوق و ... باشد که بار مالی داشته باشد باید با تایید رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرایی گردد.
مجلس اگر طرح می دهد باید بار مالی آنرا تامین کند اما اگر دولت لایحه ای بدهد به علت اینکه خودش باید مجری آن باشد تمام منابع تامین مالی آنرا دیده است و هیچ کسی نمی‌تواند آنرا رد کند ما باید لایحه میدادیم که دادیم منابع مالی آن را دیده ایم و این اجرا شدنی است . لایحه می‌تواند تصویب شود حتی اگر بر فرض به اندازه یک روز هم بودجه داشته باشد راهش این است که اول در مجلس مصوب شود .
اگر امسال تصویب شود خود به خود برای سال های بعد هم امکان تصویب بودجه وجود دارد.
افزایش بودجه دست مجلس است همانطور که ۵۰ هزارتای سال قبل را به ۱۵۰ هزار تا در امسال رساندند اما احساس من این است که ظاهراً نباید در این دولت تصویب و اجرا شود !
اگر با رفتن ما این مسئله زودتر انجام می‌شود ما حاضریم یک هفته زودتر برویم آیا نباید از من سوال شود که چقدر بار مالی دارد چرا از ما سوال نکردند در مجلس می توانند یک جمله اضافه کنند و بگویند به اندازه بودجه ای که امسال دارد انجام شود؛ تمام .
قبلاً مارتبه بندی و چند مورد دیگر را در ۹۰ هزار میلیارد بودجه شناور دیده بودیم ولی بعدا مجلس محترم بودجه شناور را به ۱۵۰ هزار میلیارد رساند اما ۱۳۰ هزار میلیارد آنرا برای تامین اجتماعی و همسان سازی بازنشستگان و... جدا کرد و فقط ۲۰ هزار ماند که رتبه بندی ؛ پاداش پایان خدمت و افزایش حقوق اعضای هیات علمی و چند مورد دیگر را هم در آن دید!
ادامه در لینک زیر
https://t.me/farhangian101/2037
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
[Forwarded from کانال پیگیری رتبه‌بندی معلّمان(فرهنگیان 100)]
#بخش_2
اما من بودجه بقیه موارد را از منابع دیگر تامین کردم و الان ۲۰ هزار میلیارد فقط برای رتبه بندی هست .
بنده آقای منادی را ترغیب کردم که اگر چیزی میخواهید بنویسید بالاتر بنویسید پیشنهاد می کنم یک کمیسیون مشترک از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بخصوص برنامه و بودجه با همدیگر کمک کنند ما هم مشاوره خواهیم داد نگاه سازمان برنامه و بودجه به این مسئله بسیار مثبت است.
ما کارمان را بلدیم و راههای زیادی برای افزایش این بودجه داریم و تامین می کنیم .
اگر نیاز به بازبینی دارد اشکال ندارد یک هفته عقب بیفتد اگر قوانین را بخوانند و بدانند بهتر است .
پس ابتدا باید تصویب شود و من وقتی گفته ام اجرا میشود مطمئن باشید بار مالی آنرا تامین میکنم بودجه قابلیت افزایش و بسط دادن دارد. طبق قانون آنچه دست ما است و می‌توانیم انجام می دهیم مثلاً از بودجه آموزش و پرورش از برخی ردیفها کم می‌کنیم و به این اضافه می‌کنیم ۱۰ درصد هم دست من است که آن را هم من می‌توانم اضافه کنم و همینطور از جاهای دیگر ...
خواهش دارم چیزی که برای شما تایید نشده را پخش نکنید اعصاب همکاران را خرد نکنید اضطراب و استرس ندهید به همکاران ولی دفاع کنید و پیگیری کنید شما تلاش کنید چون قابل انجام است و برادران عزیز ما در مجلس و در دولت آینده هم تردید نکنید می خواهند انجام دهند و حمایت می کنند.
بعد از صحبت های آقای نوبخت چهار نفر از همکاران که از قبل تعیین شده بودند صحبت‌های خود را آغاز نمودند به ترتیب آقایان محمدیان در ارتباط با راهکارهای افزایش بودجه و پیشنهادهای تخصصی همانند راههای تامین بودجه همسان سازی و پاداش پایان خدمت و بقیه موارد جز، دوم تبصره ۲ بند «و» و همچنین ۱۰٪ اختیارات سازمان و دیگر ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.
علیرضا دهقان در رابطه با زمان اجرای رتبه بندی و اینکه ۸۰ درصد باید اجرا شود حتی برای ۷ ماه و من بعنوان نماینده گروههای ۵۰۰ هزار نفری بجز این را امضا نمیکنم و بیرون نمیروم نمیدانم جرا برای همه دستگاهها فوری اجرا می شود ولی برای ما نه !
دکتر خالقی در رابطه با متن سند تحول مبنی بر چرخش از معلم بعنوان کارمند اداری به معلم به عنوان شخصیت علمی و پژوهشی سخن گفت و اینکه اگر. بنده و آقای کریمی نیا در کمیسیون آموزش حضور داشتیم بسیاری از موارد منفی لایحه حل میشد .
و‌خانم زنجانی در رابطه با علت سکوت کمیسیون به اعتراض اساتید دانشگاه به عناوین رتبه بندی شامل استاد و استاد یار و ...اشاره کرده و گفتند شأن و منزلت معلم زمانی از بین می رود که افزایش ناچیز حقوق معلم را تورم زا میدانند و معلم را وادار می کنند خودش به دنبال معیشت باشد .
در ادامه آقای رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس اظهار داشت که خدا را شاهد می‌گیرم که آقای نوبخت بیشترین تلاش را در جایگاهی که هستند برای احقاق حقوق فرهنگیان انجام داده .
پس از آن آقای کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت گفتند یک لایحه‌ای را دولت آورده و یک چیزی را کمیسیون آموزش نوشته که کارشناسی نشده و نه دویست هزار میلیارد می‌خواهد و نه ۶۰ هزار میلیارد!
ما به زودی در صحن می آوریم ولی امیدواریم در کمیسیون مشترک تصمیم خوبی گرفته شود البته در این دولت نمی شود چون لایحه خام است و امیدواریم که در مهرماه بیاید.
کریمی نیا اعلام کرد: آقای کوچکی نژاد همکاران ما کار کارشناسی کردند و تقریبا مشخص شده است که چه بودجه ای مورد نیاز است و سپس با ذکر آماری از تعداد معلمان از دکترا گرفته تا دیپلم و فوق دیپلم و میزان بودجه مورد نیاز آنها گفت یک پیشنهاد که توسط برخی همکاران ارائه شده این است :کل بودجه مورد نیاز برای ۱۲ ماه و همترازی با اعضای هیئت علمی حدود ۵۶ هزار میلیارد می طلبد .
در ادامه آقای نوبخت گفتند : من کار نسنجیده ای نکردم ؛نامه ای از طرف آقای منادی به من نوشته شده که من پاسخ دادم .
شما دقت کنید آیا جوابی که من نوشتم عقب‌نشینی است من حرفهای نسنجیده ای نزدم.
جواب من این بود همانطور که ما بارمالی همسان سازی بازنشستگان را تقبل کردیم همانطور که در سال گذشته ۸۰۰۰ میلیارد برای ۹ تا ۲۱ درصد اختصاص دادیم ما ظرفیت های دیگری داریم ،که در اختیار من است و غیره .
کتبا نوشتم بار مالی را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی انجام خواهیم داد و هر جور مجلس تصویب کند ما آن را اجرا خواهیم کرد من محرمانه نوشته بودم ولی امروز از شما می‌خواهم این را پخش کنید این طور نیست که یک کلمه نادرست پخش شود و بگویند سازمان عقب نشینی کرده نخیر من عقب نشینی نکردم شما اعلام کنید که رسماً و کتبا سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که ما ظرفیت های مالی رتبه بندی را دیده ایم و بگویید در حضور برخی نمایندگان مجلس رسماً اعلام شد.

ادامه در لینک زیر
https://t.me/farhangian101/2038
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
[Forwarded from کانال پیگیری رتبه‌بندی معلّمان(فرهنگیان 100)]
#بخش_3 و پایانی
بنابراین شما اصلاً برای اجرای آن مشکل ندارید مگر اینکه
سیاسی نگاه کنیم ما یک هفته بیشتر نیستیم‌ ما خوشحال می شویم زودتر برویم تا انجام شود . جمع بندی :بگویید سازمان برنامه و بودجه کتباً و رسما اعلام کرده که بار مالی آن تامین شده و قرار است در کمیسیون های سه گانه بررسی شود ما روی چه چیزی دعوا کنیم؟ چرا داریم بحث میکنیم؟ باید دولت تقبل کند که کرده و با صراحت مجلس اعلام کردیم این قابلیت اجرا دارد .
آقای نوبخت در حال خداحافظی بود که کریمی‌نیا از ایشان خواست در رابطه با بحث فوق العاده ویژه توضیحاتی را ارائه نمایند که چرا وزارت آموزش و پرورش از زدن احکام آن خودداری می کند ؟
نوبخت اعلام کرد که طبق بند ۵ ماده ۱۲ لایحه بودجه هرگونه افزایش حقوق یا استخدام یا هر چیزی با تامین منابع بودجه و پس از اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه قابل اجرا است و من در نامه نوشتم و به آقای حاجی میرزایی اعلام کردم که افزایش ۲۱ تا ۲۷ درصد بلامانع است تمام عالم و آدم به حرف من استناد کردند و حتی برخی از دستگاه ها اعتراض کردند که چرا برای معلمان ۲۱ تا ۲۷ زده‌اید اما متاسفانه دوستان ما انجام ندادند!
اگر بر اساس مجوز کتبی بنده حکم بزنند قانون آنها را تحت تعقیب قرار نمی‌دهد و بنده مسئول و پاسخگو هستم ولی اگر اجرا نکنند قانون ممکن است آنها را باز خواست کند. من وظیفه‌ام را انجام داده ام من که نباید حکم کارگزینی بزنم آنها باید صادر کنند از شما می خواهم پیگیری کنید سازمان کتبا نوشته عقب نشینی هم نکرده هیچ نگران نباشید خبر را بدهید و دنبال کنید من خوش‌بین هستم ولی مثل اینکه ما برویم زودتر کارها انجام می شود.
در فواصل مباحث همه حضار به مدت سه دقیقه در خصوص دغدغه جدی معیشت و منزلت معلمان ؛ فاصله بالای سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی با میانگین دنیا و حتی افغانستان ؛ عدم سیاسی کردن قضیه و...صحبت کردند .
در انتها کریمی نیا به این ترتیب جمع‌بندی کرد که :
۱- فقط کافیست مجلس محترم رتبه بندی را با هر کیفیتی تصویب کند و یک خط اضافه کند که در قالب بودجه ای که امسال دارد انجام شود. سازمان برنامه و بودجه هم‌کتبا به آقای منادی نوشته و هم در جمع ما و دو نماینده محترم مجلس رسماً اعلام کرده که بودجه را تامین می‌کند .
۲- فوق العاده ویژه ۲۱ تا ۲۷ درصد را هم سازمان برنامه و بودجه مسئولیت آن را به عهده گرفته و دستور اجرای آن را به آموزش و پرورش داده است بنابراین آموزش و پرورش باید احکام را بزند.
۳- بودجه بازنشستگان از رتبه بندی جدا است.
۴- نامه همسان‌سازی دائمی بازنشستگان هم توسط سازمان برنامه و بودجه دیروز زده شده است.
۵- برای خدمتگزاران و سرایداران زحمتکش هم ماهانه حدود یک میلیون تومان بعنوان اضافه کار به حقوق آنها اضافه گردیده است.
در این جلسه افراد زیر نیز حاضر بودند : آقایان: کمیجانی ؛ فریاد ؛ زینلی .
جلسه در ساعت ۲۱ به اتمام رسید.

ما همچنان از طریق کمیسیون سه گانه و هیات رئیسه محترم مجلس پیگیریم

کریمی نیا مسئول #کارگروه_پیگیری_مطالبات_فرهنگیان
۵ مرداد ۱۴۰۰

⭕️ گروه 500 هزار نفری فرهنگیان 100
@farhangian101
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
معلم: ضعیف ، ناتوان، درمانده،بی پناه ،حتی اعضای خانواده قبولش ندارن .بمیرم برات معلم بی پناه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی