تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

فرونشست زمین، گلشهر را تهدید می‌کند

مدیر کل زمین شناسی استان اصفهان گفت: در شهر گلشهر علاوه بر زمین‌های کشاورزی در بافت واحد‌های مسکونی نیز ترک ایجاد شده است و در صورت وقوع زمین لرزه ۴.۵ ریشتری، تحمیل بار مالی و جانی دور از انتظار نیست.

کد خبر: ۱۰۲۴۰۳
۱۴:۳۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

خطر فرونشست زمین در گلشهر

دیدارنیوز ـ رضا اسلامی در جلسه فرونشست زمین که در گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: زمین در این شهرستان سالانه بین ۱۳ تا ۱۹ سانتی‌متر فرونشست می‌کند در حالی که نرخ جهانی فرونشست زمین هفت میلی‌متر در سال است.

وی گفت: گلپایگان در مسیر گسل‌های فعال شازند، موته غربی و شرقی قرار دارد و نیروی ذخیره شده این گسل‌ها با عامل محرکی مثل فرونشست تخلیه می‌شود.

مدیر کل زمین شناسی استان اصفهان گفت: در شهر گلشهر علاوه بر زمین‌های کشاورزی در بافت واحد‌های مسکونی نیز ترک ایجاد شده است و در صورتی که زمین زلزله ۴.۵ ریشتر اتفاق افتد، تحمیل بار مالی و جانی دور از انتظار نیست.

اسلامی با تأکید بر ضرورت تقویت آبخوان‌ها، گفت: انتقال آب‌های بین استانی منجر به خشکیدن آب‌های زیرزمینی می‌شود.

آبرسانی سیار به سه روستای شهرستان

ناصر دهقانی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان گلپایگان نیز در این جلسه، اظهار کرد: از محل تصفیه خانه آب گلپایگان برای مصرف آب شرب شهرستان ۳۶۰ لیتر در ثانیه سهم داریم که از این‌مقدار ۲۸۰ لیتر در ثانیه مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ حلقه آب چاه مجاز برای مصرف شرب داریم که تعداد زیادی از آن‌ها خشک شده است، افزود: میزان آبدهی چاه‌های تأمین کننده آب شرب روستا‌های در و تیکن و شورچه در حد دو لیتر است و از این پس آبرسانی سیار اجرا می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گلپایگان گفت: بحران فرونشست زمین در منطقه گلشهر به حدی است که موجب ترک لوله‌های آبرسانی نیز می‌شود.

در ضلع شمالی شهر گلشهر زمین فرونشست کرده است

در ادامه علی نیکبخت، شهردار گلشهر نیز اظهار کرد: در ضلع شمالی این شهر از محله ورزنه تا وداغ زمین فرونشست کرده است.

وی افزود: اگر در این منطقه مطالعه جامع و کاملی از لحاظ زیر ساختی صورت نگیرد با پدیده بحرانی فرونشست زمین کشاورزی و مسکونی مواجه خواهیم بود.

برچسب ها: فرونشست زمین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی