تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

هفته ۲۹ لیگ برتر، جام به جمعه کشید!

امشب و در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران، هشت بازی در شهرهای مختلف به صورت همزمان برگزار می‌شود و رقابت هیجان‌انگیزی در جریان است.

کد خبر: ۱۰۲۰۹۳
۲۱:۵۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

پرسپولیس تراکتور

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در فاصله یک هفته به پایان لیگ برتر فوتبال ایران، امشب هشت بازی در هفته بیست و نهم لیگ برتر به صورت همزمان برگزار می‌شود تا تیم‌های مدعی قهرمانی و البته تیم‌هایی که نمی‌خواهند به دسته پایین‌تر سقوط کنند تمام توان خود را برای رسیدن به هدف خود به کار گیرند.  

۸ بازی حساس

امشب تقریبا تمام بازی‌های لیگ برتر از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار هستند. پرسپولیس در تهران میزبان تراکتور است که با فیروز کریمی وضعیت بهتری پیدا کرده و هم مربی و هم بازیکنان تیم تبریزی با انگیزه تمام وارد میدان شده اند.

استقلال تهران در قائمشهر میهمان نساجی است و گر چه شانسی برای قهرمانی در لیگ ندارد اما باید آمادگی خود را برای فتح جام حذفی حفظ کند. نساجی هم البته با ساکت الهامی روزهای خوبی را سپری می‌کند.

استقلال نساجی

در تبریز ماشین سازی میزبان پیکان است که برای بقا نیاز به تمام امتیازات این مسابقه دارد و ماشین هم دیگر اشتهایی برای حمله ندارد. سایپا و آلومینیوم هم در تهران بازی دارند و واضح است که هر دو برای برنده شدن به میدان می‌روند.

فولاد و نفت آبادان نیز دربی جنوب را رد اهواز برگزار می‌کنند و طبعا انگیزه‌های کافی برای پیروزی دارند. نفت مسجد سلیمان نیز میزبان گل‌گهر است و تقابل محمود فکری و امیر قلعه نویی نقطه عطف این بازی است.

اما در اصفهان دربی این شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که سپاهان در پی کسب هر سه امتیاز و سبقت احتمالی از پرسپولیس است و ذوب آهن نیز برای سقوط نکردن به لیگ یک باید همه امتیازات را بگیرد.

دستور حمله در نیمه اول

گرچه بازی پرسپولیس و تراکتور در تهران بدون گل در نیمه اول به پایان رسید و همین نتیجه در اهواز و تهران هم ثبت شد اما 5 بازی دیگر در 45 دقیقه اول گل داشت و جدول لیگ بارها تغییر کرد. در رفسنجان تیم مس موفق شد با تک گل مجید نصیری از پدیده جلو بیفتد.

بازی ماشین سازی و پیکان در تبریز فعلا تیم میهمان دو گل زده تا حاشیه امنی برای خود بسازد. محمد امین درویشی و آرمان قاسمی برای پیکان گل زدند.

استقلال و نساجی نیمه اول را با تساوی 1 ـ 1 تمام کردند. اول کریم اسلامی برای نساجی گل زد و وریا غفوری در دقیقه 48 گل مساوی را برای آبی‌ها زد. در مسجد سلیمان سعید صادقی یک گل برای گل‌کهر زد تا نفت و فکری فعلا عقب بیفتند.

اما سپاهان با گل زیبای نورافکن فعلا از سبزهای اصفهان پیش بیفتند و سپاهان به صدر جدول برسد هر چند موقت. دو بازی آلومینیوم ـ سایپا و فولاد ـ نفت آبادان هم بدون گل در نیمه اول تمام شده است.

نیمه دوم، با تمام وجود

سوت داوران در نیمه دوم مسابقات این هفته، تقریبا در یک لحظه در همه زمین‌ها به صدا درآمد. در ورزشگاه آزادی مهدی عبدی در همان لحظات ابتدایی یک بار توپ را به تیر دروازه تراکتور زد تا نشان دهد پرسپولیس به هر طریق ممکن می خواهد برنده شود.  

گل...گل...گل. اولین گل را اما پیکان وارد دروازه ماشین سازی کرد تا سه گله شود. به فاصله کمی در آزادی، تراکتور در یک غافلگیری توانست توسط پیمان بابایی دروازه پرسپولیس را باز کند. با چند ثانیه فاصله هم استقلال در قائمشهر باز هم با پای وریا غفوری به گل رسید تا از نساجی پیش بیفتد.

پیکان در تبریز گل چهارم را موقعی زد که پرسپولیس باز هم دروازه تراکتور را تهدید کرد، دقیقه 53... در این لحظه سپاهان 62 امتیازی است، پرسپولیس 61 امتیازی و استقلال 56 امتیازی.

در دقیقه 61 پرسپولیس باز هم دروازه تراکتور را تهدید کرد اما گل‌گهر در مسجد سلیمان به گل دوم خود رسید.

گل تساوی پرسپولیس: بالاخره فشار پرسپولیس بر تراکتور نتیجه داد و پاس ترابی با شوت عبدی منجر به گل مساوی سرخ‌ها شد. حالا پرسپولیس در امتیاز مساوی 62 و به خاطر تفاضل بهتر  از سپاهان صدر جدول را پس گرفت.

گل دوم پرسپولیس: در دقیقه 66 بازی احمد نوراللهی با یک شوت محکم و البته پس از برخورد با دفاع حریف گل دوم خود را وارد دروازه تراکتور کرد در حالی که در اصفهان ذوب آهن یک پنالتی را از دست داد تا سپاهان از کسب قهرمان ناامید نشود. اگر پنالتی ذوب گل شده بود پرسپولیس در همین هفته قهرمانی را مال خود می کرد. البته هنوز بیش از بیست دقیقه به پایان مسابقات باقی است.  

هفته ۲۹ لیگ برتر، جام به جمعه کشید!

گل سوم استقلال: در قائمشهر متین کریم زاده موفق شد با یک شوت عالی گل سوم را برای استقلال بزند و نساجی را کاملا در هم بشکند. مس رفسنجان هم دو گل از پدیده مشهد پیش افتاده و سایپا هم یک کل به آلومینیوم اراک زده تا همه بازی‌ها گل داشته باشند. فولاد هم یک گل از نفت آبادان پیش است.

گل سوم پرسپولیس: مهدی عبدی در دقیقه 93 مسابقه در حالی که تراکتور حاکم زمین بود گل سوم را زد و کار را تمام کرد. 

گل دوم سپاهان: در اصفهان نیز سپاهان توانست گل دوم را به ذوب آهن بزند و امیدهای رقیب همشهری را به نزدیکی صفر برساند. 

هفته بیست و نهم لیگ برتر با رد و بدل شدن 24 گل به متوسط 3 گل در هر بازی رید تا یکی از جذاب ترین هفته‌های لیگ امسال باشد. جنگ قهرمانی اما به هفته پایانی کشید جایی که استقلال در تهران میزبان سپاهان است و پیکان نیز پذیرای پرسپولیس خواهد بود. 

هفته ۲۹ لیگ برتر، جام به جمعه کشید!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی