تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
گفتگو با دکتر مسعود ورمزیاری

کرونا هیچ وقت تمام نمی‌شود!

دکتر مسعود ورمزیاری پزشک متخصص در گفتگو با دیدار خبر بدی برای همه ما دارد. کرونا هیچ وقت تمام نمی‌شود و خلاصی از آن شدنی نیست. اما از عوارض این ویروس می‌توان خلاص شد و تنها راه هم واکسن است!

کد خبر: ۱۰۱۶۳۴
۱۷:۳۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۰

گفت و گوی دیدار با یک پزشک متخصص: کرونا هیچ وقت تمام نمی‌شود

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: قاطعانه می‌توان گفت که مردم خسته شدند، از مقابله با کرونا از تحمل این همه درد و رنجی که بواسطه ابتلا و مرگ عزیرانشان به کووید ۱۹ برایشان رقم خورده و از طرفی عدم اجرای یک سیاست و برنامه درست برای کنترل این ویروس سمج و مرگبار از سوی تصمیم گیران و مجریان سلامت!

رسانه دیدار از همان زمان آغاز کرونا بارها و بارها در گزارش و گفت و گو های خود تلاش کرد با ارائه راهکار و آموزش های لازم به نقل از متخصصان و ویروس شناسان در کنار مردم قرار گیرد تا شاید بتواند گامی در جهت کاهش ابتلا به کرونا بردارد، حالا با آغاز پیک پنجم کرونا و روند کند واکسیناسیون تصمیم گرفتیم در سلسه نشست های تخصصی با مسعود ورمزیاری، پزشک، پژوهشگر و نویسنده راههای مواجه با این ویروس سمج و مرگبار را با شما در میان بگذاریم؛ در ادامه فیلم کامل این گفتگو را ببینید و خلاصه‌ای از آن را می‌خوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

ورمزیاری معتقد است: از زمان آغاز کرونا تا به امروز دولتمردان و سیاست گذاران راهکار درستی برای مقابله با کرونا ارائه ندادند وگرنه ما پیک های مختلف را تجربه نمی‌کردیم .


کرونا مانند آنفولانزا برای همیشه با مردم می ماند

این پزشک در بخشی از این گفت و گو به این موضوع اشاره کرد که از زمانی که کرونا شروع شد من به سراغ اطلاعاتی که از فلاسفه عصر جدید وجود داشت رفتم و همه آن را مطالعه کردم و متوجه شدم طبق رفتار این ویروس به هیچ عنوان کرونا محو و تمام نمی‌شود و باید گفت به دنیای زندگی با کرونا خوش آمدید.

ورمزیاری به این نکته هم اذعان داشت که مدتهاست که دانشمندان و دانشگاهیان متخصص در سراسر دنیا همه فعالیت های خود را معطوف کردند به این که راهها و نحوه زندگی با کرونا را پیدا و به مردم آموزش دهند، بنابراین این فکر اشتباهی است که بگوییم یک روز کرونا تمام می شود.

این پژوهشگر بعد از بیان نکته مهم "کرونا تمام نمی شود" درباره راههای مقابله و خلاصی از این ویروس هم توضیح داد؛ او گفت: در شرایط کنونی ما با دو مساله مهم مواجهیم ما کی از کرونا خلاص می‌شویم ما کی از عوارض کرونا خلاص می‌شویم؟ در پاسخ مساله اول باید گفت که خلاصی از کرونا امکان پذیر نیست اما از عوارض آن چرا و تنها راه حل آن هم واکسن زدن است.

این نویسنده و پژوهشگر درباره عوارض کرونا و خلاصی از آن هم دوباره رفتاری که با آنفولانزا باید انجام شود را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: فردی که مبتلا به آنفولانزا می‌شود باید دارو مصرف کند، استراحت کند و هر ساله واکسن بزند و راه حل دیگری برای آن ترسیم نشده است در مقابل کرونا هم همین راه حل وجود دارد، واکسن زدن و در صورت ابتلا مصرف دارو و استراحت کردن.

او درباره اینکه چرا برخی که واکسن زدند باز هم کرونا می گیرند هم اینگونه توضیح داد: واکسن به معنای ایمنی مطلق نیست اما به معنای جلوگیری از مرگ هست، یعنی ممکن است که جامعه‌ای که واکسن دریافت کرده باز هم به کرونا مبتلا شود حتی آمار آن هم بالا برود اما با مرگ و میر چند صد نفری یا هزار نفری مواجه نمی‌شود.

ورمزیاری نکته مثبت و بارز واکسن زدن را کاهش انتقال این ویروس از فرد مبتلا به افراد دیگر دانست و گفت: خوشبختانه کسی که واکسن می‌زند در صورت ابتلا علایم خفیفی دارد و امکان اینکه عده زیادی را مبتلا کند بسیار کم است.

او در مواجه با کرونا و تجربه پیک های مختلف مقصر اصلی را دولت و سیاست های غلط آنها برشمرد و تاکید کرد: دولتمردان و سیاست گذاران هیچ فکر جدی برای مبارز به این ویروس نکردند و من به عنوان یک پزشک، یک انسان و یک ایرانی از این نوع نگاه متاسفم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
Amir
|
United States of America
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
0
سلام بر شما بنده دو مرحله واکسن سینو فارم چینی را زدم سئوالم اینه اولا بر اطمینان لازم باید تست بدم چون شهرستان هستیم کجا میتونیم تست بگیریم ودر ثانی آیا دولت تمهیدات لازم را برای تهیه واکسن آنفلوآنزا دیده اند یانه سپاسگزارم از دیدار نیوز که مطالب مفید و وزین تهیه که موجب آگاهی خوانندگان میشود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی