تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

گزینه‌های نهایی شهرداری تهران دوشنبه آینده مشخص می‌شوند

۴۱ گزینه برای شهرداری تهران انتخاب شدند و عده‌ای انصراف دادند. از فردا بررسی سوابق آغاز و تا دوشنبه هفته آینده ۱۰ گزینه نهایی مشخص می‌شود.

کد خبر: ۱۰۰۳۶۲
۱۷:۲۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

۱۰ گزینه نهایی شهرداری تهران

دیدارنیوز ـ منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار آینده تهران جلسات متعددی برگزار کردند. شاخص‌های انتخاب شهردار نهایی و بعد از آن منتخبین ۴۱ گزینه برای شهرداری تهران اعلام شد. هر چند عده‌ای معتقد بودند تعداد گزینه‌ها زیاد است، اما منتخبین اعلام کردند که تعداد گزینه زیاد باعث می‌شود که دست منتخبین باز باشد.

قرار بود مهدی چمران و پرویز سروری دو منتخب شورای ششم با گزینه‌های مطرح برای شهرداری صحبت کنند و شنیده شده که تعدادی از گزینه‌ها انصراف دادند.

اسامی انصرافی‌ها

ناصر امانی، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در این باره گفت: عده‌ای داوطلب نبودند و زمانی که با آنها صحبت شد اعلام کردند نمی‌خواهند در فهرست باشند چرا که مسئولیت‌های دیگری دارند.

کناره‌گیری ۱۰ نفر؛ ۱۰ گزینه نهایی شهرداری تهران دوشنبه آینده مشخص می‌شوند

وی ادامه داد: مخبر، فتاح، سردار وحیدی، حاجی‌زاده، رهبر و محمد فروزنده و سردار سعید محمد از جمله افرادی بودند که گفتند داوطلب برای شهرداری نیستند و برنامه‌ای هم ندارند.

امانی ادامه داد: امروز تماس‌ها با ۴۱ گزینه به اتمام می‌رسد و از فردا وارد تطبیق گزینه‌ها با معیارها می‌شویم و قطعا تا چهارشنبه اسامی اولیه قطعی می‌شود و از شنبه بررسی رزومه‌ها و نمره‌دهی براساس شاخص‌ها آغاز می‌شود و این موضوع تا دوشنبه ادامه داشته و ۱۰ نفر قطعی برای شهرداری تهران مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که یک گزینه خوب برای شهرداری تهران انتخاب کنیم.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در ادامه با تأکید کرد بر این که ما بدون هیچ فشاری شهردار آینده را انتخاب می‌کنیم، درباره نظرسنجی از مردم در خصوص انتخاب شاخص‌های شهردار گفت:‌ این اقدام هم انجام شد.

وی در خصوص زمان انتخاب شهردار گفت: تلاش می‌شود تا نیمه اول مرداد شهردار مشخص شود.

قرار است به زودی بررسی روزمه‌های گزینه‌های شهرداری آغاز شود و همچنین موضوعاتی در خصوص انتخاب رئیس شورا و مشخص شدن کمیسیون‌های شورا هم مطرح است.

بررسی گزینه ها از فردا آغاز می شود

دیگرمنتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: شروع به گرفتن رزومه کرده‌ایم و تا فردا ادامه دارد.

کناره‌گیری ۱۰ نفر؛ ۱۰ گزینه نهایی شهرداری تهران دوشنبه آینده مشخص می‌شوند

مهدی چمران ادامه داد: تعدادی از دوستان برای اینکه اسمشان را در لیست گزینه‌های شهرداری گذاشته بودیم تشکر کردند و بعد به دلیل داشتن مشاغل، از حضور در لیست عذرخواهی کردند. از جمله آنها سردار وحید، حاجی‌زاده، مخبر و... بود.

چمران با تأکید بر این موضوع که ان‌شاءالله تمام رزومه‌ها را دریافت می‌کنیم گفت: با یک معیار همگن شروع به بررسی گزینه‌ها می‌کنیم و از فردا بررسی آغاز می‌شود تا به گزینه نهایی برسیم.

تصمیمی برای ریاست شورا گرفته نشده است

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا برای ریاست شورا هم تصمیماتی گرفته شده است، گفت:‌خیر، هنوز بحثی نشده است.

اودر پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه تکلیف کمیسیون‌ها مشخص شده است، گفت:‌ فعلا انتخاب شهردار از همه چیز مهمتر است و تلاش می‌کنیم تا به یک گزینه درست برسیم.

وی در خصوص زمان انتخاب شهردار گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا قبل از آغاز به کار رسمی شورا شهردار آینده انتخاب شود.

در جریان انتخاب شهردار ۱۰ شاخص مشخص شد و قرار شد که گزینه‌ها براساس شاخص‌ها مشخص شوند. شورای ششم به صورت رسمی از ۱۵ مرداد فعالیت خود را آغاز می‌کند و یکی از مهمترین وظایف آنها انتخاب شهردار است.

برخی گزینه‌ها انصراف دادند

پرویز سروری دیگر منتخب ششمین شورای شهر تهران در این باره گفت: بررسی انتخاب شهردار با شاخص‌ها را آغاز می‌کنیم و قرار بود من و آقای چمران با گزینه‌های پیشنهادی تماس بگیریم. عده‌ای تمایل نداشته و انصراف دادند و بررسی الباقی گزینه‌ها از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تماس با گزینه‌ها را آغاز کرده‌ایم گفت:‌ امروز این کار به اتمام می‌رسد. با ۲۰ نفر آقای چمران و با ۲۰ نفر دیگر هم بنده تماس گرفتم.

او در خصوص انصراف برخی گزینه‌ها گفت:‌ آقای مسکنی بیانیه دادند و اعلام کردند که تمایلی ندارند. آقای محمد فروزنده، ‌ مخبر و فتاح هم همینطور ما بررسی سایر گزینه‌ها را آغاز می‌کنیم.

سروری در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران چه زمان انتخاب می‌شود گفت: قدری طول می‌کشد، ۴۱ گزینه است. ما باید با گزینه‌ها مصاحبه کنیم تا به یک گزینه مطلوب برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که گزینه نهایی شهرداری از داخل یا خارج شهرداری است گفت: این موضوع را رسانه‌ها مطرح می‌کنند. ما کسی را انتخاب می‌کنیم شایسته‌تر باشد مگر آقای قالیباف از داخل شهرداری بود؟ اما اگر گزینه‌ای داخل شهرداری باشد که شایسته باشد قطعا اولویت ماست.

منتخبین ششمین دوره شورای شهر تأکید دارند که باید شهرداری ملی و جهادی برای تهران انتخاب شود.

شهردار باید متعهد، متخصص و جهادگر باشد

احمد صادقی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران می‌گوید: شهردار تهران جدای از بحث تعهد و تخصص باید فردی جهادگر باشد. منظور از جهادگر بودن این است که این قابلیت را در خود ببیند که فرایندها را متصل به نتیجه کرده و هیچ مانعی را برای رسیدن به هدف بر سر راه خود نبیند.

او تأکید کرد که یک مدیر جهادی عرصه فعالیت خود را میدان جنگ دانسته و از جان و مال و آبروی خود برای رسیدن به هدف والای خود که همانا خدمت به مردم است می‌گذرد.

صادقی ادامه داد: شهردار آینده تهران علاوه بر اینکه باید شهر را شناخته و سابقه اداره آن را داشته باشد باید بتواند با قوای سه‌گانه تعامل داشته و مطالبات شهر را از آنان پیگیری کند.

به گفته او، آنچه باید جدای از شاخص‌های متداول همچون تعهد و تخصص در شورای ششم مدنظر قرار گیرد این است که به دنبال انتخاب فردی برای اداره پایتخت باشیم که تحول‌گرا بوده و در طراز ملی فعالیت‌هایی را در کارنامه خود داشته باشد.

گزینه‌ها مطرح شده و قرار است به زودی بررسی آغاز شود و قبل از نیمه اول مرداد شهردار انتخاب شود. باید دید که سکان اداره شهر به دست چه کسی خوهد افتاد؟

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی