مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت

هر زن باید بیش از ۲ فرزند داشته باشد تا ترکیب جمعیتی ایران حفظ شود

حامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت می‌گوید: کاهش موالید همچنان ادامه دارد و کشور بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند دارد و کشور باید همه انرژی و توان خود را بگذارد که به حد جایگزینی برسیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

بیشتر معتادان متجاهر پایتخت، ساکن تهران نیستند/ برای غذا و سرپناه می‌آیند

سردار مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بخش زیادی از معتادان متجاهر متعلق به تهران نیستند و به واسطه اینکه در برخی از مناطق این شهر به این افراد خدمات کاهش آسیب ارائه می‌شود، در تهران تجمع می‌کنند.

تولید ۴ میلیون دوز واکسن پاستوکووک در ۲ ماه آینده

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: برای ۲ ماه آینده برنامه تولید حدود ۴ میلیون دوز را داریم و مقداری که فعلا می‌توانیم به صورت قطعی بگوییم این است و بیشتر از این بستگی به نیاز کشور دارد.

کابوس بیداری؛ روایت دردناک بیماری که حین بیهوشی، بیدار شد

تجربه این بیهوشی می‌توانست مثل بیهوشی‌های دیگر، شبیه یک خواب آرام و سنگین باشد، اما به‌هوش‌آمدن حین جراحی، چیزی شبیه کابوس بود که علاوه بر درد، وحشت و ترس در لحظه عمل، استرس و فشار عجیبی از به‌خاطرآوردن آن اتفاق برایم به‌همراه داشت.

مسافران بدون کارت واکسن الکترونیک حین ورود به کشور تست می‌شوند

دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مسافرانی که از کشور‌های مختلف از جمله ترکیه به کشور بازمی‌گردند، در صورتی‌که دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بررسی نمی‌شود. در غیر این صورت از آن‌ها تست گرفته می‌شود.

گزارش نشست موسسات جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران

اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی برنامه آفاق «پیرامون الزامات و چالش‌های جذب دانشجویان بین‌المللی از طریق شرکت‌ها و کارگزاری‌های خصوصی جذب دانشجو» با حضور سیاست‌گذاران و اساتید حوزه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در تاریخ ۲۰ ام مهر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در مکان پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

درس‌هایی برای ایران؛ ما در بین‌المللی‌سازی از کشور‌های همسایه ضعیف‌تر عمل کردیم

نشست «بازخوانی تجربه کشور‌های پیشرو در بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در استفاده از زبان واسط: درس‌هایی برای ایران»، از سوی پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف در قالب برنامه آفاق، با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی عصر روز شنبه، ۲۴ مهر برگزار شد.

هشدار چین در خصوص «همه‌گیری دوقلو»

کمیسیون ملی بهداشت چین در مورد احتمال وقوع «همه‌گیری دوقلو» (Twindemic) در زمستان هشدار داد و بر پیشگیری از آنفولانزا تأکید کرد، زیرا فعالیت آنفولانزا در استان‌های جنوبی از ماه سپتامبر با نزدیک شدن به فصل آن و باقی ماندن بیشتر خطرات مربوط به ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.