مرکز مشاوره سمن ها؛ گامی در راستای ارائه خدمات حرفه‌ای
"دیدارنیوز" گزارش عملکرد مرکز مشاوره سمن‌ها را منتشر می‌کند؛

مرکز مشاوره سمن ها؛ گامی در راستای ارائه خدمات حرفه‌ای

موسسه مطالعاتی «حامیان فردا» با مشارکت بنیاد «توسعه آفرینش برتر» و با هدف برداشتن گامی دیگر در راستای ارائه خدمات حرفه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد، اقدام به افتتاح مرکز مشاوره سمن‌ها نموده است. تلاش این مرکز در فاز آزمایشی خود (۴ ماه ابتدایی و تا انتهای مرداد ۹۸) بهره‌گیری از متخصصان و مشاوران باتجربه جهت پاسخگویی به سوالات، مسائل و دغدغه‌های سازمان‌های مردم نهاد در ۲۰ سرفصل تخصصی و در جلسات حضوری اختصاصی برای سازمان‌های مردم نهاد است.
اصولگرایان، احمدی نژاد را قبول ندارند/ دوران اقبال به جریان اصولگرایی است
"دیدارنیوز" در گفتگو با «حجت الاسلام میرتاج الدینی» وضعیت جریانات سیاسی در آستانه انتخابات را بررسی کرد/بخش پایانی

اصولگرایان، احمدی نژاد را قبول ندارند/ دوران اقبال به جریان اصولگرایی است

خیلی از کارشناسان سیاسی احتمال می‌دهند که در این دوره، یک ادباری نسبت به جریان اصلاح طلبی و اعتدالی به وجود آید و در مقابل، یک اقبالی به جریان انقلابی و اصول گرایی پیش بیاید. اینجاست که من می‌گویم مردم نسبت به خط سوم اقبال نمی‌کنند. اینکه بعضی‌ها می‌گویند نه اصلاح طلب و نه اصول گرا، در واقع به دنبال فرصتی هستند که برای خود جایگاهی ایجاد کنند که من با آن موافق نیستم.
برزیل - آرژانتین؛ سوپر کلاسیکوی بامدادی!
"دیدارنیوز" به نیمه نهایی هیجان انگیز در کوپا آمریکا می پردازد؛

برزیل - آرژانتین؛ سوپر کلاسیکوی بامدادی!

این دو تیم پیش از این ۱۰۵ بار به مصاف هم رفته اند که در بازی‌های رسمی برزیل موفق به کسب ۴۱ پیروزی شده و ۳۸ بار نیز آرژانتین برنده میدان بوده است. ۲۶ دیدار هم به تساوی کشیده شده، اما جالب است که در بازی‌های دوستانه آرژانتین ۱۸ به ۱۷ جلوست. علاقه مندان فوتبال، چشم انتظار ساعت پنج صبح فردا هستند تا بیننده یک بازی جذاب باشند.
دو تصمیم بزرگ حضرت امام (ره) قبل از رحلت

دو تصمیم بزرگ حضرت امام (ره) قبل از رحلت

دو مسئله «تنش با آمریکا» و «نیاز به همه پرسی» در مسائل داخلی به اراده و قاطعیتی نیاز دارد که در حضرت امام سراغ داشتیم؛ حضرت امام (ره) با وجودی که در آن مقطع، مخالف پایان جنگ بودند، ولی به مشورت کارگزاران نظام گوش فرا دادند و پایان جنگ را پذیرفتند، همچنین در خصوص گره‌ها و بن بست‌هایی که در مسائل اجرایی کشور احساس می‌شد؛ این بار هم با شنیدن نظرات مختلف، با بازنگری در قانون اساسی و همه پرسی موافقت کردند.
دوم خرداد ۷۶ جمهوری دومی که عقیم ماند

دوم خرداد ۷۶ جمهوری دومی که عقیم ماند

با وجود تمام نظارت ها، کاستی ها و محدویت هایی که در امر کاندیدا شدن و انتخاب کردن وجود داشت شخصی که اکنون مجبوریم! از او به عنوان "رئیس دولت اصلاحات" نام ببریم، و البته سابقه و تجربه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم در کارنامه داشت، ظهور کرد و یکی از کاندیدا‌های پست ریاست جمهوری شد. او به خوبی مطالبات و خواسته های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن روز مردم ایران را درک کرده و انگشت بر حساسیت هایی گذاشت که اقتضای آن مقطع از تاریخ ایران بود؛ که نهایتا و در میان بهت و حیرت کارشناسان و کارگزاران، پیروز کارزار انتخابات شد.
تقابل با آمریکا با بازدارندگی قدرت!

تقابل با آمریکا با بازدارندگی قدرت!

در حال حاضر با تحرکات نظامی آمریکا در خلیج فارس (ارسال ناو هواپیما بر و کشتی‌های جدید) و اعلام اتحادیه اروپا بهترین سیاست و تصمیم چیست؟ چون آنچه واضح و روشن است این نکته است که این آرایش، یک آرایش جنگی است و منطق این اقدامات، قدرت است.
مکاتب نسبی گرایی اخلاقی
آیا تنها دین می‌تواند پشتوانه اخلاق باشد؟

مکاتب نسبی گرایی اخلاقی

بعضی‌ها معتقدند که اخلاق در دوره جدید با سکولاریسم در پیوند است و چون به طور کلی سکولاریسم متوجه مناسبات محض بشری است، نمی‌تواند از بنیان‌های مطلق و قطعیت در باب اخلاق دفاع کند؛ بنابراین طبق این دیدگاه تنها مکاتبی که قائل به دین هستند و سرچشمه‌ها و منشأ اخلاقی آنها دین باشد می‌توانند از قطعیت دفاع کنند.
در سوگ استاد محسن جهانگیری
به بهانه درگذشت استاد فلسفه و اخلاق؛

در سوگ استاد محسن جهانگیری

همگی استاد جهانگیری را بر استواری اش بر منش علمی و معلمی می‌ستایند. انضباط، دلدادگی به علم، پایبندی به منش تعلیم، مقید بودن به اخلاق و شرع، الگویی برای دانشجویانش شده است. همه می‌دیدیم که استاد تمامی کلاس هایش را باید هیجده هفته برگزار می‌کرد، گرچه در تمام ساعات درس، دغدغه تعلیم صحیح و بهره بردن از تمام دقایق برای تدریس را داشت. تاکیدشان بر تدریس متون اصلی هنوز در یادمان هست. در هفته‌ای که به روز معلم نزدیک می‌شویم استاد بی بدیلی را از دست دادیم، استادی که توامان معلم و اخلاقی بود. اخلاقی بودن استاد جهانگیری درس بزرگی برای دانش آموخته گان محسوب می‌شود. مواجهه متخلقانه او با دیگران توام با منش علمی از یادمان نخواهد رفت.
سالی که نکوست از بهارش پیداست

سالی که نکوست از بهارش پیداست

حاجی فیروز که خجالت می‌کشید حرکات موزون انجام دهد و سعی می‌کرد حتی به چشم‌های مردم نگاه نکند دایره اش را برگرداند و شروع به گشتن در بین مسافرین کرد. حواسم به عکس العمل‌های مردم بود که صدای غر زدن و فحش و بدبیراه از گوشه و کنار اتوبوس برخواست. زنی با دلخوری گفت:‌ای بابا مگه عیدی هست که تو بخوای نوید اومدنشو بدی، ولمون کن! زن جوانی در حالی که اسکناسی دوتومنی از کیفش بیرون می‌آورد گفت: بیا پدرجان؛ تو که تقصیری نداری، اما خداییش کاری کردن که دم عیدی جز ناله و نفرین و فحش از دهن آدم درنمی یاد.
۳