تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

جزئیات همسان سازی حقوق کارکنان قرارداد کار معین در برخی دستگاه‌ها

با توجه به به ماده ۴ دستورالعمل مذکور آیا امکان اجرای دستورالعمل همسان سازی در پایان سال ۱۳۹۹ و قبل از اجرای تصویبنامه اعمال ضریب ۱۴۰۰ وجود دارد؟

کد خبر: ۹۹۹۶۹
۱۵:۰۰ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

جزئیات همسان سازی حقوق کارکنان

دیدارنیوز ـ یک مقام وزارت بهداشت اعلام کرد، پیرو ابلاغ بخشنامه شماره ۲۶۰۸ مورخ ۲۳۱/۱۴۰۰ موضوع "دستورالعمل همسان سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی" و بند ۶ "تصویبنامه شماره ۸۰۱۳/ت۵۸۷۰۸هـ مورخ ۲۹/۱/۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران" موضوع رعایت سقف افزایش (۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) در احکام کارگزینی کلیه کارکنان برای سال ۱۴۰۰، خواهشمند است با عنایبت به اینکه پس از صدور قرارداد‌های سالجاری بر اساس دستورالعمل‌های آن سازمان، عده‌ای از همکاران قراردادی کار معین نسبت به همسان سازی حقوق و مزایای خود اعتراض دارند، در خصوص موارد مشروحه ذیل نظر ارشادی اعلام فرمایید:


بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین خانه در تهران چند؟


- با حذف قلم حقوقی "سایر" از قرارداد‌های سال ۱۴۰۰ همکاران قرارداد کار معین بر اساس بخشنامه آن سازمان و همسان سازی امتیازات شغلی با کارکنان پیمانی هم سطح و از سوی دیگر اجرای تصویبنامه افزایش ضریب سال ۱۴۰۰ به صورت همزمان از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۰، این موضوع بعضاً موجب عدم افزایش حداقل ۲۵ درصدی قرارداد همکاران نسبت به سال گذشته و همچنین درج ارقام منفی به دلیل اعمال سقف ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریالی در برخی قرارداد‌های صادره شده است. با عنایت به ماده ۴ دستورالعمل مذکور آیا امکان اجرای دستورالعمل همسان سازی در پایان سال ۱۳۹۹ و قبل از اجرای تصویبنامه اعمال ضریب ۱۴۰۰ وجود دارد؟

- با توجه به اینکه تا قبل از اجرای همسان سازی، حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کار معین دانشگاه ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی مطابق ضوابط و تضویب نامه‌های افزایش ضریب سالیانه مصوب هیأت محترم وزیران همانند کارکنان پیمانی پرداخت نمی‌شده است، لذا عدم اعمال تفاوت‌های جزء (۱) بند (الف) قانون بودجه سال ۹۷ و بند (ی) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ موضوع بند‌های (۷) و (۹) تصویبنامه شماره ۳۷۱۸/ت۵۷۵۹۳هـ مورخ ۲۰/۱/۱۳۹۹ هیئت محترم وزیران، موجب ایجاد اختلاف بین کارکنان قراردادی با کارکنان پیمانی همسطح گردیده است. بر همین اساس آیا امکان اعمال بند‌های اشاره شده یا عناوین مشابه جهت جبران این اختلاف برای کارکنان قرارداد کار معین امکان پذیر می‌باشد؟

منبع: تحریریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی