تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آغاز تزریق محدود واکسن کرونای برکت در کشور

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن کووبرکت در سراسر کشور توزیع شده و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و تزریق آن در برخی مراکز به صورت محدود آغاز شده است.

کد خبر: ۹۸۲۳۳
۱۴:۴۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

تزریق محدود واکسن کرونای برکت

دیدارنیوز ـ دکتر کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو امروز سه‌شنبه (۸ تیر) از محل برگزاری سی‌وچهارمین آیین پویش ره سلامت در شهر یزد در گفت‌وگو با برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران با تاکید بر استفاده از واکسن ایرانی در طرح واکسیناسیون عمومی بیان کرد: واکسن کووبرکت در سراسر کشور توزیع شده و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و تزریق آن در برخی مراکز به صورت محدود آغاز شده است.


بیشتر بخوانید: قیمت واکسن‌های مشهور کرونا در دنیا


جهانپور در پاسخ به این پرسش که واکسن برکت در کدام شهرها تزریق می‌شود، گفت: اولویت ما در روزهای اخیر تکمیل واکسیناسیون هموطنان بالای ۷۰ سال است و با توجه به اینکه عمده واکسن‌های استفاده‌شده برای این طیف سنی واکسن خارجی بوده است، در حال حاضر هم عمده واکسیناسیون در سراسر کشور با همین واکسن‌های خارجی برای دوز دوم انجام می‌شود.

وی افزود: واکسن کووبرکت در سراسر کشور توزیع شده و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و تزریق آن در برخی مراکز به صورت محدود آغاز شده است. ان‌شاءالله در روزهای آتی با تکمیل واکسیناسیون هموطنان بالای ۷۰ سال، طی اطلاعیه رسمی ثبت‌نام واکسیناسیون هموطنان بالای ۶۵ سال آغاز خواهد شد تا واکسیناسیون این افراد با استفاده از واکسن‌های در اختیار به ویژه واکسن کووبرکت انجام شود.

تزریق ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن تا امروز

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به واکسیناسیون عمومی خاطرنشان کرد: این تلقی وجود دارد که ما پس از واکسیناسیون کادر سلامت وارد فاز واکسیناسیون عمومی شده‌ایم، اما تلقی دیگر این است که بعد از واکسیناسیون سالمندان که جزو گروه‌های پرخطر هستند وارد این فاز شدیم.

جهانپور گفت: تا به امروز بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است و انتظار داریم ظرف هفته‌های آتی با تکمیل واکسیناسیون فاز ۲ که سالمندان و بیماران زمینه‌ای را شامل می‌شود، سایر اقشار با سرعت بیشتری نسبت به امروز واکسینه شوند.

قیمت واکسن برکت ۲۰۰ هزار تومان

وی درباره قیمت واکسن کرونا گفت: هنوز قیمت مصوب نهایی نشده اما بر اساس برآوردهای اولیه قیمت واکسن کووبرکت ۲۰۰ هزارتومان برآورد شده است. و در مقایسه با قیمت این واکسن تست پی‌سی‌آر قیمتی فراتر دارد.

او گفت: این عدد بر اساس آیین‌نامه‌های موجود، قیمت تمام شده و حاشیه سود منطقی و نگاهی به حداقل نرخ واکسن‌های با تکنولوژی مشابه در دنیا برآورد خواهد شد.

افزایش مراکز واکسیناسیون

جهانپور در اشاره به کاهش صف‌های طولانی تزریق واکسن برای سالمندان اظهار کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون در تهران ۲ برابر شده و در شهرستان‌ها هم افزایش پیدا کرده است. مراکز تزریق خودرویی راه‌اندازی شده و مراکز تجمیعی تزریق مجددا راه‌اندازی شده است.

او اظهار کرد: امروز در بسیاری مراکز با توزیع مناسب واکسن و افزایش مراکز واکسیناسیون، این فرایند به راحتی و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. البته در روزهای نخست هفته گذشته و با مراجعه افراد بدون نوبت و نگران از کمبود واکسن مشکلاتی ایجاد شد.

این مسئول تاکید کرد: تا زمان حصول به ایمنی جمعی که در حدود ۶۰ میلیون نفر برآورد شده، واکسیناسیون با توزیع واکسن در شبکه‌های بهداشتی، عمومی و رایگان خواهد بود. قیمت‌گذاری هم برای خرید وزارت بهداشت از شرکت‌های تولیدکننده است.

همه پاکبان‌ها واکسینه نشده‌اند

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره واکسیناسیون پاکبان‌ها خاطرنشان کرد: شائبه‌ای که پیش از این ایجاد شد این بود که تمام پاکبان‌ها واکسینه شدند در صورتی که این اتفاق برای پاکبانانی بود که در فرایند دفع پسماندهای عفونی فعالیت داشتند و بالای ۵۰ سال داشتند یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بودند. واکسیناسیون برای سایر گروه‌های پاکبان، همزمان با فاز ۳ واکسیناسیون که برای اقشار پرخطر انجام خواهد شد صورت می‌گیرد.

۸ شرکت تولیدکننده داروهای کرونا

جهانپور در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه داروی مرک در حال حاضر در بعضی کشورها برای درمان کرونا استفاده می‌شوند و آیا این دارو در ایران هم استفاده می‌شود، گفت: برای درمان کرونا فقط از داروهای مورد تایید استفاده می‌شود. هر دارویی که مبتنی بر مستندات علمی و مطالعات بالینی بوده و اثربخشی آن برای درمان کرونا به اثبات رسیده باشد وارد کشور شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او افزود: در حال حاضر از تمامی داروهای مورد تایید دنیا در کشور ما استفاده می‌شود و حتی برخی از آنها کمتر از دو ماه استفاده در دنیا در کشور ما تولید شد. در حال حاضر ۸ شرکت این داروها را تولید می‌کنند.
واکسن‌های داخلی ۶۰ درصد ظرفیت واکسیناسیون را به خود اختصاص می‌دهند

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در پایان با اشاره به تولید واکسن‌های ایرانی گفت: ما سبد واکسیناسیون داریم که شامل واکسن‌های وارداتی و تولید داخل است اما واکسن‌های داخلی حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت واکسیناسیون را به خود اختصاص می‌دهند.

جهانپور افزود: روند واردات واکسن هم ادامه خواهد داشت چون واکسن‌هایی از پیش خریداری شده‌اند. امیدواریم طرف‌های خارجی بر اساس تعهد و جداول پیش‌بینی شده این محموله واکسن را در اختیار کشور ما قرار دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی