تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

جزییات واردات ۹ میلیون واکسن کرونا به کشور/ ۲۰ محموله واکسنی که وارد شد

براساس اعلام مسوولان گمرک، تاکنون ۲۰ محموله واکسن کرونا وارد کشور شده است.

کد خبر: ۹۹۷۶۶
۱۳:۳۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

جزییات واردات ۹ میلیون واکسن کرونا به کشور

دیدارنیوز ـ خبر‌های مرتبط با واکسن کرونا، این روز‌ها شاید مهم‌ترین بحث هر جمعی باشد. مردم لحظه‌شماری برای تزریق واکسن می‌کنند؛ آن هم در شرایطی که کشور وارد پیک پنجم کرونا شده است.

آن‌گونه که از خبر‌ها برمی‌آید، از نیمه بهمن سال گذشته تا هجدهم تیرماه، ۱۹ محموله واکسن کویید۱۹ وارد کشور شده است. بنا به نامه مهرداد جمال ارونفی، معاون فنی گمرک به شانه‌ساز، معاون وزیر بهداشت، آخرین وضعیت ورود واکسن کرونا به کشور اعلام شده است.

براساس اعلام وی، از تاریخ ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۸ تیر امسال بالغ بر ١۹ محموله واکسن کووید-١۹ از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی، تحویل نمایندگان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت شده است.»


بیشتر بخوانید: ماجرای دزدیدن و خوردن گوشت مرده در شادگان خوزستان چیست؟


در نامه معاون فنی گمرک آمده است؛ همان‌گونه که مستحضرید، همکاران شاغل در گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرزبانان اقتصادی کشور، نهایت همکاری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ورود و ترخیص اقلام مرتبط با مقابله با کرونا و نیز ترخیص فوری ماشین‌آلات و تجهیزات تولید واکسن داخلی داشته‌اند و با وجود این‌که در گمرکات اجرایی کشور در خط مقدم انجام رویه‌های گمرکی به‌صورت تمام وقت حضور دارند، تاکنون برنامه جدی برای واکسیناسیون این افراد تدوین و اعلام نشده است که تأخیر در این امر باعث ابتلا عده کثیری از همکاران به ویروس کرونا و نیز فوت چندین همکار در گمرکات اجرایی مختلف شده است.

او در این نامه تاکید کرده است؛ دستور فرمایند ضمن طرح موضوع، ترتیبی اتخاذ شود تا همکاران در معرض خطر گمرکات، در اسرع وقت واکسینه شوند تا با آرامش خاطر بیشتری نسبت به انجام وظایف محوله اقدام کنند.

جزییات واردات ۹ میلیون واکسن کرونا به کشور/ ۲۰ محموله واکسنی که وارد شد

ارونفی همچنین در خبر دیگری، اعلام کرد ۵۰۰ هزار دوز دیگر واکسن کرونا وارد ایران شد.

معاون فنی گمرک ایران در این باره گفت که ساعت ۹ امروز همزمان با ۱۹ تیرماه محموله واکسن حاوی ۵۰۰ هزار دوز در ۳۲ پالت وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده است.

به گفته وی، به روال واکسن‌های وارداتی قبلی، برای محموله جدید هم تشریفات گمرکی در حداقل زمان در پای پرواز انجام، ترخیص و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

ارونقی این را هم گفت که به زودی محموله‌های دیگر واکسن نیز وارد ایران خواهد شد.

این مقام مسئول در گمرک ایران با اشاره به جریان واکسن‌های وارداتی، افزود: از نیمه بهمن سال گذشته تا کنون ۲۰ مرحله واردات واکسن صورت گرفته که مجموع آن به ۹ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۰۰ دوز می‌رسد.

به گفته وی، واکسن‌های وارداتی از چند کشور از جمله روسیه، هند، ایتالیا و کره‌جنوبی وارد ایران شده است.

در این میان، رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه نیز در صفحه توئیترش با اشاره به ورود یک محموله ۵۰۰ هزار دُزی واکسن کرونا به کشور، نوشت: با تلاش بی‌درنگ همکاران، امروز ۵۰۰ هزار دُز واکسن وارد شد. بامداد فردا هم تقریبا همین مقدار (باقیمانده ۱.۵ میلیون پنجشنبه) وارد می‌شود.

وی افزود: بدین ترتیب از پنجشنبه تا یکشنبه، ۲ میلیون دُز وارد شده است. برای ادامه و افزایش واردات تلاش می‌کنیم.

زبیب در ادامه به توئیت پنج روز پیش خود اشاره کرد که گفته بود: پنج روز پیش نوشتم تلاش زیادی برای خرید واکسن شده، واردات ثبات پیدا کرده و ادامه می‌یابد. تلاش ادامه دارد و واکسن بیشتری وارد می‌شود. همراهی وزارت بهداشت و بانک مرکزی دلگرم کننده است، شرایط کرونا سخت، اما خدمت برای مردم شیرین است.

وی در توئیت دیگری نوشت: این خرید در واقع یک و نیم میلیون دُز است که به دلایل فنی بنا بود ۳۰۰ دُز روز شنبه وارد شود. نوع بسته بندی موجب شده امروز ۱۰۵۶۰۰۰ دُز بارگیری شود و انشاءالله روز شنبه ۴۴۴۰۰۰ دُز تکمیلی وارد می‌شود و البته واردات ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی